יום שלישי , 16 אפריל 2024
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. העדפנו את הגרסה הגבוהה שנותנת הרבה יותר ממה שתצפו לו. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. העדפנו את הגרסה הגבוהה שנותנת הרבה יותר ממה שתצפו לו. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן

רוני נאק

זו הייתה אחת הלידות הארוכות של דגם כלשהו. בעיקר כשמדובר בקבוצת רכב בה המכוניות נחטפות מהר יותר משמפעלי הרכב מסוגלים לייצר אותן. חלפה יותר משנה – יותר לכיוון שנה וחצי – מהצגת הדור החדש של פולקסווגן טיגואן בסתיו 2015 עד שגלגליו האקולוגיים טופפו חרישית בחניון רכבי ההדגמה של מגדל צ'מפיון. אפשר לתת סיבות, או תירוצים, רבים לאיחור כאשר הסיבה הרשמית למחצה אשר נלחשה באוזניים הייתה "תנאים מסחריים" שבתרגום לשפת מי שאינו דובר מסחר ברכב זה אומר אחד משני דברים או אפילו את שניהם: א. לא קבלנו מחיר FOB שייאפשר למוצר להיות תחרותי בשוק. ואופציה ב. לא קבלנו מחיר אשר יאפשר לנו להרוויח מספיק על המוצר הזה. יכול להיות שהאמת היא איפה שהוא באמצע – ויכול להיות שלא. ואז יש גם אופציה נוספת הקשורה ליחסים שבין המפעל ליבואן – אשר במסגרתם ישראל לא ממש נמצאת בסדר העדיפויות כשצריך להקצות מכוניות לשווקים העולמיים. שהרי הכל בסוף מסתכם בצבע הדיו של שורת הרווח.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. העדפנו את הגרסה הגבוהה שנותנת הרבה יותר ממה שתצפו לו. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. העדפנו את הגרסה הגבוהה שנותנת הרבה יותר ממה שתצפו לו. צילום: רוני נאק

פולקסווגן טיגואן החדש

קחו את כל מה שאתם יודעים על פולקסווגן טיגואן והשליכוהו היאורה. הפולקסווגן טיגואן הנוכחי הוא חיה אחרת לגמרי ושונה בתכלית מקודמו. הוא מתבסס על הפלטפורמה המודולארית החדשה של הקבוצה – MQB  – אשר סוגרת את פער הדורות לעולם הרכב וגם מאפשרת משחק עם בסיסי הגלגלים. כך שנקבל טיגואן קצר וגם ארוך. לקצר בסיס גלגלים של 268 ס"מ ולארוך בסיס גלגלים של 279 ס"מ המאפשרים (תופים בבקשה) שורת מושבים שלישית. אם המספרים נשמעים לכם מוכרים – צדקתם הדודנים מהצד הספרדי (סיאט אטקה) ואלו מהצד הצ'כי (סקודה קודיאק) וגם אלו השכנים מדרום גרמניה (אאודי Q2) כולם משתמשים באותה פלטפורמה יחד עם עוד עשרות דגמים וגרסאות לכל אורך ורוחב קו המוצרים של הקונצרן.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. תא הנהג מבוצע היטב, לוח מחוונים ווירטואלי, ריפודי עור, ומערך בטיחות אקטיבי מתקדם - מודרני לעילא ואיכותי ביותר. צילום: פולקסווגן
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. תא הנהג מבוצע היטב, לוח מחוונים ווירטואלי, ריפודי עור, ומערך בטיחות אקטיבי מתקדם – מודרני לעילא ואיכותי ביותר. צילום: פולקסווגן

ביחס לדור היוצא הטיגואן הנוכחי הוא רחב יותר ומעט ארוך יותר אבל הכ-2.0 ס"מ נמוך יותר. וזה מסדר היטב את הפרופורציות לעיצוב החדש אשר מאד מוצא חן בעיניי. בהקשר של רכב ההדגמה שקבלתי (2.0ל' קומפורטליין שבראש ההיצע) המכונית נראית מהודרת ומיישרת קו עם המראה המותגי החדש של פולקסווגן.

תא הנהג וסביבת הנוסעים מרשימה מאד. אם באיכותה הכוללת או בעושר האבזור שבה. רכב ההדגמה הגיע עם לוח מחוונים ווירטואלי, מערכת מולטימדיה מושקעת, חניה אוטומטית, המון איבזור בטיחות אקטיבי, חישוקי 18 אינטש' ועוד (רשימה האיבזור המלאה להורדה כאן).

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. תא מטען מציג נפח של 615 ליטרים המושגים בעיקר בזכות הגובה. העומק הוא משמעותית פחות ממה שנראה בצילום. צילום: פולקסווגן
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. תא מטען מציג נפח של 615 ליטרים המושגים בעיקר בזכות הגובה. העומק הוא משמעותית פחות ממה שנראה בצילום. צילום: פולקסווגן

בחרנו בגרסת ההנעה הבכירה – שמעניינת יותר לטעמי – היא מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0ל' שעבר דה-טיון לטובת חסכון עם תפוקה של 180 כ"ס ו-33 קג"מ. הורדת הכוח היא דרך תיבת DSG רובוטית מהדור החדש וזו מפצלת את הכוח בין ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת 4MOTION המוכרת של VW אשר גם בה ניתן לשלוט באמצעות בורר בתא הנהג (ותודה ללנד רובר שהתחילה עם השטויות האלה).

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. בורר מצבי הנהיגה שיש רק בגרסה הגבוהה מוסיף הרבה לוורסטיליות של פולקסווגן טיגואן. צילום: פולקסווגן
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. בורר מצבי הנהיגה שיש רק בגרסה הגבוהה מוסיף הרבה לוורסטיליות של פולקסווגן טיגואן. צילום: פולקסווגן

המחיר של הרכב ההדגמה כפי שאתם רואים בצילומים (אבק היא תוספת בתשלום) עומד על 210 אלפי שקלים – מה שהופך את פולקסווגן טיגואן ברמתו הבכירה לאחת מהצעות המכר הטובות יותר שיש בסגמנט הזה. למען ההשכלה גרסת הבסיס – עם מנוע 1.4ל' 150 כ"ס ורמת טרנדליין מתחילה מ-165 אלפי שקלים. עדיין מחיר טוב אבל הפער באבזור וביכולות גדול מאד.

 

נהיגה

הדור החדש של המכוניות בעלות שלדת MQB מרשים מאד. בוודאי כשמדובר ב-SUV עם מהלך מתלים מוגדל וגלגלים שמנמנים – ביחס לפרטיות כמובן. בעיר הטיגואן החדש מתנהל בנינוחות רבה כשאפשר ליהנות משדה ראיה טוב שמגיע דרך השמשות אבל גם ממערך מצלמות היקפי (360 מעלות), חיישני חניה ואף חניה אוטומטית (מערכת שנעדרה מרכב ההדגמה שהיה אב טיפוס). קוטר הסיבוב שימושי וגם הקוצר הכללי והמידות הקומפקטיות עושות אותו לכלי עירוני שימושי מאד. למנוע מומנט רב כבר מ-1,500 סל"ד והוא מזיז היטב את המכונית ללא צורך לטפס לסל"ד גבוה ומרעיש כך שניתן להתנגב מבית המאהבת מבלי שבעלה ישמע. בטיגואן הזה פגשתי את הביטוי הטוב ביותר של DSG עד היום. התיבה עבדה באופן חלק ונקי הרבה יותר מכל מה שפגשנו עד היום.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. העדפנו את הגרסה הגבוהה שנותנת הרבה יותר ממה שתצפו לו. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. העדפנו את הגרסה הגבוהה שנותנת הרבה יותר ממה שתצפו לו. צילום: רוני נאק

מחוץ לעיר הטיגואן מהיר מאד. אם לא תיזהרו תמצאו עצמכם במהירות של שלילה פלוס כאפה הרבה יותר בקלות ממה שאתם חושבים. המכונית לא מאד חזקה – בכ"ז 180 כ"ס על 1,750 ק"ג יבש – אבל היא מספיק חזקה ומבודדת מספיק טוב מהסביבה כדי שתגיעו כמעט בלי משים למהירות שיוט של אוטובאן ולא של כביש 90. שימוש בבקרת השיוט האקטיבית מומלץ. וזה בדיוק מה שעשיתי והפרצוף הלחוץ שבצילום רישיון הנהיגה שלי נשם לרווחה.

אה…ואז יש את כל הקטע הזה של השטח וההנעה הכפולה. נסענו בשטח – הנה הצילומים – על השבילים הנעימים והמזמינים של נחל אמציהו ואביה. הטיגואן התמודד עם זה ללא מורא או קושי מיוחד מצד מערכות ההנעה כשרק מרווח הגחון (20.1 ס"מ בגרסת ההנעה הכפולה מול 19 ס"מ עם הנעה קדמית בלבד) וזוויות המרכב אשר דרשו תשומת לב מיוחדת. גם כך סרחי העודף קצרים למדי ומעט תשומת לב יעבירו אתכם בשטח קל ללא בעיות מיוחדות.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. זמינות כוח טובה ויכולת שיוט ותאוצה מרשימות. צריכת דלק ממוצעת של 9.5 ק"מ לליטר - גבוהה לטעמנו. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. זמינות כוח טובה ויכולת שיוט ותאוצה מרשימות. צריכת דלק ממוצעת של 9.5 ק"מ לליטר – גבוהה לטעמנו. צילום: רוני נאק

קיטורים

והיו שניים מרכזיים. האחד נוגע לנפח תא המטען שאינו מאד גדול. 615 ל' תיאורטיים למדי מרצפה ועד לתקרה. תא המטען רחב אבל לא מאד עמוק – ובעיקר גבוה. ברגיל זה לא מאד מפריע אבל כשהתארגנו לטיול של סופ"ש (שני מבוגרים, שלושה ילדים וכלבת זאב) גייסנו את המכונית השנייה לשאת את כל הציוד והתיקים שצריך.

השני נוגע לצריכת הדלק. בזמן שמחוץ לעיר נתוני הצריכה היו טובים מאד – עמדו על כ-15 ק"מ לליטר בתנאי שיוט רדום, בעיר המצב היה לא מזהיר. לבסוף הגענו לממוצע צריכת דלק של כ-9.5 ק"מ/ל'.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. העדפנו את הגרסה הגבוהה שנותנת הרבה יותר ממה שתצפו לו. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן החדש. העדפנו את הגרסה הגבוהה שנותנת הרבה יותר ממה שתצפו לו. צילום: רוני נאק

סיכום

אם ניקח בחשבון גם את ציון הבטיחות הגבוה שפולקסווגן טיגואן קיבל במבחני NCAP ונשליך אותו לקדרת השיקולים בראי המחיר יהיה קשה שלא להגיע לתבשיל מאד אטרקטיבי. הביצוע ברמה גבוהה מאד והוורסטיליות של הכלי (בגרסה הגבוהה) נהדרת. המוצר "עלה קומה" בכל מה שקשור לאיכות הכללית ולתחושת הפרימיום שהוא נותן. ובשורה התחתונה  – אהבנו.

 

Check Also

תיראו מופתעים: גם BYD מבטיחה 1,000 ק"מ

המירוץ ל-1,000 ק"מ מתעצם וגם BYD טוענת כי סוללות הדור השני מתוצרתה יספקו את הצפיפות האנרגטית הדרושה כדי להניע רכב חשמלי על פני 1,000 קילומטרים

One comment

  1. רק חבל שהכיסא ה״ארגונומי״ הוא אחד הגרועים שיוצרו. או שברכב שלי יש תקלה בהרכבה או שפולקסווגן פישלו בגדול.
    חבל

להגיב על חגי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × 3 =