שבת , 27 אפריל 2024
האם רכבי פלאג-אין הייבריד, כמו הסדרה 3 טורינג הזו, ישלמו כפל מס? צילום: BMW

מיסוי המדינה מתנגש עם עצמו

רוני נאק

בקרוב תדרוש מדינת ישראל מנהגים של רכב חשמלי להשתתף, כמו כולנו, בעלויות האחזקה של כבישי ישראל (ועוד כמה דברים על הדרך כמו פופקורן). היא תעשה זאת על ידי הטלת מס נסועה לפי קילומטר – ההצעה הנוכחית עומדת על 15 אג' ל-1 ק"מ. מה שאומר – למשל שנסיעה לחנות השעונים החביבה בחיפה תעלה 30 שקלים רק במיסוי – לפי 100 ק"מ לכל כיוון מת"א לחיפה.

בעלי מכוניות עם מנועי בעירה פנימית כבר משלמים בעקיפין מס נסועה דרך מיסי הדלק. נסעת יותר? שרפת יותר בנזין או סולר? שילמת יותר מס שאמור להיות מופנה לאחזקת והרחבת תשתית הכבישים. וכולנו יודעים שאין מה שצריך יותר הרחבה ואחזקה מתשתית הכבישים בישראל.

האם רכבי פלאג-אין הייבריד, כמו הסדרה 3 טורינג הזו, ישלמו כפל מס? צילום: BMW

אלא שבכוונת האוצר לכלול במס הנסועה ה"חשמלי" גם רכבי PHEV – כדי שלא לתת לכמה עשרות קילומטרים לחמוק מתחת למכ"מ המיסים של המדינה. כדי להוסיף  לחגיגה גם מיסי הקניה של רכבי הפלאג אין עלו בינואר ל-83% ולמעשה מיישרים קו עם רכבים היברידיים ובנזין רגילים במובן הזה.

כך שיכול בהחלט להיווצר מצב שדווקא קבוצת רכב שהיא "ירוקה" וסביבתית נענשת פעמיים ובעלי הרכבים יצרכו לשלם מס נסועה חשמלי וגם את מיסי הדלק בעת התדלוק.

"תקלה" דומה כבר מתקיימת בניו זילנד. שם בעלי רכבי פלאג-אין זועמים אף מרחיקים לכת, אוטמים את שקע הטעינה ורושמים מחדש את המכוניות שלהם כרכבי בעירה פנימית. כל זה כדי שלא לשלם כפל מיסים. בתכלס צודקים.

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

One comment

  1. לא מובן מה הכתבה מנסה להסביר ולעורר….
    המדינה חולבת אותנו… נכון…
    אבל מי אמר שמס הנסועה יהיה גם על רכב הייברידי נטען?
    למה לעורר מהומה על רעיון שלא נברא…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 + 17 =