יום חמישי , 25 אפריל 2024
פורשה תחשמל בסבב הרענון הבא שלושה דגמי ליבה חשובים: מקאן, בוקסטר וטייקן. צילום: פורשה

פורשה ממשיכה להתחשמל

רוני נאק

בזמן שפורשה עומדת בקצב יצור מדהים של 150 טייקן חשמליות ביום, ממשיכות להתגלות תכניות להרחבת ההיצע החשמלי של דגמי השונים, אם במעבר גורף לחשמל או כגרסה נוספת בליין.

פורשה משחקת במשחק עדין של איזונים בין מנועי בעירה פנימית שבבנייתם היא מצטיינת ולהם מצפים לקוחותיה לבין הצורך לעמוד בתקני זיהום האוויר שהולכים וסוגרים על תעשיית הרכב. מזלה של פורשה היא בדחיפה החזקה של VW (בעלת השליטה בפורשה) לעבר הנעה חשמלית כך שיהיה לפורשה מספיק co2 להזדכות עליו גם כשיכנסו תקנות CAFE לתוקפן בתחילת 2021. במילים אחרות, פולקסווגן צריכה למכור המון id.3 חשמליות כדי שפורשה תוכל להמשיך ולייצר 911.

פורשה תחשמל בסבב הרענון הבא שלושה דגמי ליבה חשובים: מקאן, בוקסטר וטייקן. צילום: פורשה

הקרובות לקבל את הטיפול החשמלי יהיו רבי המכר של פורשה מאקן, בוקסטר וקיימן. האופק להגעת הדגמים האלה לשוק מדבר על שנת הדגם 2022 (או אמצע/סוף 2021). נראה שאפילו ה-911 לא יכולה לחמוק מההתפשטות והשמועות מספרות על גרסת PHEV שתהיה ב-2023. הם בכל זאת מנסים לדחות את הקץ.

הצלחה מסחררת לטייקן – קצב יצור של 150 יחידות ביום. צילום: פורשה

הבסיס לדור החשמלי של הנ"ל תהיה פלטפורמת PPE (פיתוח משותף עם אאודי) אשר תשולב בתזמון רענון הדגמים הצפוי באותו הזמן. עוד מוקדם לדבר על מפרט כלשהו אבל יהיה זה בטוח להניח כי הרבה לקחים שנלמדו מהטייקן החשמלית ייושמו בדור החשמלי הבא של פורשה, אחד מהם הוא שימוש במערכת 800 וולט חזקה וטעינה סופר-מהירה.

Check Also

סיטרואן C3 איירקרוס מקבל 7 מושבים

מה זה קטן ועם 7 מושבים? סיטרואן C3 איירקרוס. כך לפחות מבטיחה היצרנית לגבי הדור הבא של הדגם אשר עתיד להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × 2 =