תומר הדר
בניסיון להילחם באאודי, יגואר ומרצדס , פורשה משחררת הצהרה רשמית דרמטית: הדור הבא של פורשה מקאן יהיה חשמלי לחלוטין. יש שיטענו שהחלטתה של פורשה להציג דווקא מכונית ספורט-סדאן, הטייקאן, כדגם החשמלי הראשון פגעה בסיכוייה של פורשה להתחרות מול יגואר I PACE, אאודי ETRON ודומותיהן – וכנראה שכעת פורשה מבצעת מהלכי חזרה למוטב.

• מבחן דרכים פורשה קאיין היייבריד
• מטורף! סובארו אאוטבק ב-145,000 שקלים
לפי פורשה, המקאן הבא יתבסס על פלטפורמת PPE המשותפת לפורשה ולאאודי, עליה מבוסס גם אאודי ETRON. פורשה מקאן החדש, שיוצג ככל הנראה לקראת השנה הבאה ייוצר במפעלי פורשה בלייפציג לצד פורשה טייקאן החשמלית. המהלך להשקת המקאן החשמלי מהווה חלק מתכנית חישמול כללית של פורשה שבמסגרתה יושקעו שישה מיליארד יורו באמצעי הנעה חשמליים עד 2022.
עד כאן מה שרשום כמובן באתר הרשמי של פורשה, אלא שמשם הפרשה התפתחה עוד: לצד לא מעט סימני שאלה שעלו בתקשורת העולמית הודתה פורשה בראיון מיוחד ל AUTOCAR הבריטי אחרי כמה ימים ממועד שחרור ההצהרה אודות המקאן החשמלי כי לא כל השווקים בעולם מוכנים לקלוט פורשה מקאן שאינו מייצר אש תחת מכסה המנוע ואינו פולט גרם אחד של עשן. ומדינות שבהן לא יימכר מקאן חשמלי, ובכן, שם פורשה תפסיד כסף. אז כמובן שמקאן בעל מנוע בנזין ישווק לצד החשמלי, כדי שהלקוחות לא יצטרכו לוותר על מנת הבנזין שלהם.