יום רביעי , 3 יוני 2020
ראשי » מגזין » מי באמת מייצר את המכוניות שלנו?
פותחת כתבה
כריות אוויר המיועדות לרכבי VW ו-SEAT. מי מיצר אותן? אם בעבר זה היה טאקאטה - אכלתם אותה. צילום:VW

מי באמת מייצר את המכוניות שלנו?

רוני נאק

מכונית אינה מאמץ של יחיד, אפילו לא של חברה אחת. אפילו ענקיות הרכב הדומיננטיות ביותר לא מייצרות 100% מהמכוניות בעצמן. אז אולי הייתם חושבים שכן, בטח, יש עוד כמה ספקים שמייצרים צמיגים, אולי נורות – דברים כאלה שהם לא בהכרח בליבה של המוצר הסופי – המכונית. אלא שלא כך הדבר. מאות, ולפעמים אלפי ספקים מייצרים את הרכיבים השונים עבור יצרניות הרכב, ואלה מגיעים בתזמון מתוזמר היטב להרכבה מייד על הקו היצור. לפעמים לספקים עצמם יש מפעלים או מרכזים לוגיסטיים בשטח מפעל הרכב או מאד סמוך אליו כדי שיעמדו בחלונות האספקה הצרים מאד שיש לכל חלק בו הוא אמור להגיע לקו היצור והיות זמין להרכבה על הדגם, והגרסה הנכונים.

גלגל הגה מורכב בפס יצור
הגה חדש לגולף החדשה. מי מיצר אותו? את מנופי האיתות? לוח המחוונים? לנו הצרכנים זה לא אמור לשנות – כל עוד הכל תקין ועומד בציפיות. צילום: VW

אז מה לא באמת מיוצר על ידי היצרניות עצמן: זה משתנה, אבל חלקים מכרזיים יכולים להיות דשבורד ולוחות מחוונים, מערכות הנעה (למעט המנועים ולפעמים גם), מושבים, מערכות מיזוג, מערכות משנה כמו שמע שמגיעות ממותגות, רכיבי מתלים כמו בולמי זעזועים, תותבים, ידיות ואפילו ברגים. הנה שתי דוגמאות: אאודי A7, ודאצ'יה דסטאר. אחת עולה מעל לחצי מיליון שקלים השניה…נו טוב. האם הם מורכבים מאותם החלקים?

תרשים אאודי A7 להורדה

תרשים דאצ'יה דאסטר להורדה

צפו גם בזה

דיפנדר בסלעים

לנד רובר דיפנדר חוזר!

החל ב-498 אלפי שקלים - דור חדש ועתיר טכנולוגיה של דגם השטח האייקוני פוגש את השטח מזווית חדשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 − 10 =