יום רביעי , 8 מאי 2024
פותחת כתבה
כריות אוויר המיועדות לרכבי VW ו-SEAT. מי מיצר אותן? אם בעבר זה היה טאקאטה - אכלתם אותה. צילום:VW

מי באמת מייצר את המכוניות שלנו?

רוני נאק

מכונית אינה מאמץ של יחיד, אפילו לא של חברה אחת. אפילו ענקיות הרכב הדומיננטיות ביותר לא מייצרות 100% מהמכוניות בעצמן. אז אולי הייתם חושבים שכן, בטח, יש עוד כמה ספקים שמייצרים צמיגים, אולי נורות – דברים כאלה שהם לא בהכרח בליבה של המוצר הסופי – המכונית. אלא שלא כך הדבר. מאות, ולפעמים אלפי ספקים מייצרים את הרכיבים השונים עבור יצרניות הרכב, ואלה מגיעים בתזמון מתוזמר היטב להרכבה מייד על הקו היצור. לפעמים לספקים עצמם יש מפעלים או מרכזים לוגיסטיים בשטח מפעל הרכב או מאד סמוך אליו כדי שיעמדו בחלונות האספקה הצרים מאד שיש לכל חלק בו הוא אמור להגיע לקו היצור והיות זמין להרכבה על הדגם, והגרסה הנכונים.

גלגל הגה מורכב בפס יצור
הגה חדש לגולף החדשה. מי מיצר אותו? את מנופי האיתות? לוח המחוונים? לנו הצרכנים זה לא אמור לשנות – כל עוד הכל תקין ועומד בציפיות. צילום: VW

אז מה לא באמת מיוצר על ידי היצרניות עצמן: זה משתנה, אבל חלקים מכרזיים יכולים להיות דשבורד ולוחות מחוונים, מערכות הנעה (למעט המנועים ולפעמים גם), מושבים, מערכות מיזוג, מערכות משנה כמו שמע שמגיעות ממותגות, רכיבי מתלים כמו בולמי זעזועים, תותבים, ידיות ואפילו ברגים. הנה שתי דוגמאות: אאודי A7, ודאצ'יה דסטאר. אחת עולה מעל לחצי מיליון שקלים השניה…נו טוב. האם הם מורכבים מאותם החלקים?

תרשים אאודי A7 להורדה

תרשים דאצ'יה דאסטר להורדה

Check Also

קיה נירו הייבריד החל ב-179 אלפי שקלים

יבואנית קיה עושה סדר בהיצע הגרסאות של קיה נירו. גרסת הפלאג-אין הייבריד היקרה תרד מההיצע לטובת גרסה היברידית עם טעינה עצמית ובשתי רמות אבזור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 + 14 =