שבת , 27 אפריל 2024
מבחן דרכים MG ZS EV חלוצת הקבוצה החשמלית בישראל עוברת עדכון עמוק אך שומרת על התמורה. צילום: רוני נאק

מבחן רכב MG ZS EV

רוני נאק

אחרי הפוגה ארוכה למדי "בזכות" קשיי אספקה, ה-ZS החשמלית של MG חוזרת לשוק עם מסכת שינויים ועדכונים. ראשית נתחיל עם המובן מאיליו – עיצוב החזית שהשתנה וקיבל זהות מובחנת משלו המשדרת הרבה יותר את המסר של "אני רכב חשמלי, מאשר קודמו שהיה כמעט זהה במראהו לגרסת הבנזין – שבינתיים כבר אינה משווקת.

מבחן דרכים MG ZS EV יחידות תאורת LED לפנים ומאחור לצד חזית חדשה מקנים מראה מלוטש ל-SUV החשמלי. צילום: רוני נאק

בחזית ומאחור תמצאו פנסי LED חדשים, חישוקי גלגל מעוצבים ושמשות כהות מאחור לצד מסילות גג כסופות. המרכב בהחלט מלמד כי מדובר בעדכון – אם כי עמוק – של הדגם אבל זה רק רמז למה שקורה בתא הנוסעים ומערכת ההנעה. הקוקפיט עתה הוא דיגיטלי מלא עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד, לוח המחוונים עתיר מידע המוקרן ממסך 12.3 אינץ' ולידו מסך מולטימדיה עם עוד 10.1 אינץ' המאפשר לא רק קישוריות אלא הגדרות וקינפוג של מאפיינים רבים ברכב וכמובן פיקוח של מערכת ההנעה החשמלית. יש גג שמש פנוראמי, בקרת אקלים דיגיטלית, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB רבים וגם פונקציית V2L חזקה של עד 2.5 קו"ט לאספקת זרם למכשירים חיצוניים (נדרש מתאם).

מבחן דרכים MG ZS EV הקוקפיט דיגיטלי מלא ומציע ממשקי טלפון מתקדמים ומידע רב ממסך מולטימדיה 10.1 אינץ' צילום: רוני נאק

מערכת הנעה מקבל מנוע חזק יותר המפיק 156 כ"ס ו-28.5 קג"מ. יש שלושה מצבי נהיגה ותיבת הילוכים עם חוגה. הטווח הרשמי צמח מאד ועומד על 440 ק"מ לא מעט בזכות סוללת ליתיום חדשה עם קיבולת של 69.9 קוט"ש. נתוני היצרן מלמדים על הספק טעינה מירבי של עד 93 קו"ט מעמדות DC ו-11 קו"ט מעמדות AC. לסוללה 8 שנות אחריות או 150 אלף ק"מ (3 שנים ו-100 אלף לשאר חלקי הרכב).

עוד נציין דירוג בטיחות מרשים של 5 כוכבי בטיחות ENCAP ועושר רב של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות: בקרת שיוט אדפטיבית עם זחילה בפקקים, תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, מירכוז נתיב וגם התראה על תנועה חוצה מאחור, חיישני גשם ואורות ועוד רשימה ארוכה. זאת לצד 6 כריות אוויר, עוגני ISOFIX ומערכות בקרת משיכה ויציבות.

המחיר של MG ZS EV ברמת האבזור היחידה בה הרכב משווק עומד על 158,888 שקלים – המהווה הצעת ערך מעניינת לרכב בקבוצה הזו שהמחירים בה האמירו מאד לאחרונה.

מבחן דרכים MG ZS EV הספק טעינה מירבי של עד 93 קו"ט – במבחן זכינו ל-65 קו"ט.  צילום: רוני נאק

נהיגה

כבר פגשתי בעבר את הדור הראשון של ה-ZS החשמלית. עתה הרכב מרגיש בוגר ומהודק יותר, מאובזר בעושר ומעביר את החוויה הטכנולוגית לה מצפים כנראה רוכשי EV רבים בישראל. נוחות הנסיעה טובה מאד, בידוד הרעשים גם הוא טוב מאד והביצועים וזמינות הכוח נהדרים בתחומי המהירות העירוניים והבינעירוניים.

ל-ZS מידות הממקמות אותו בצד של B-SUV  לאמור רכב פנאי קטן – ככזה ההתנהלות עימו בעיר קלה ונוחה. בסיס הגלגלים הוא 258 ס"מ והאורך הכללי 432 ס"מ – שיהיו בהחלט מספקים למשפחה צעירה. מאחור נותר עדיין תא מטען בנפח שימושי של 448 ל'  -שהוא בהחלט אחת מנקודות החוזקה של הדגם הזה. עוד נקודת חוזקה היא יכולת גרירה של עד 500 ק"ג – חשוב למשפחה האקטיבית.

מבחן דרכים MG ZS EV תא מטען גדול עם נפח של 448ל' וגם יכולת גרירה של עד 500 ק"ג. צילום: רוני נאק

החיים בעיר מעט נסבלים יותר בזכות חיישני חניה ומצלמות המקנים תפיסת מרחב נהדרת בחניונים דחוסים. אליהם מצטרפת גם מערכת המנטרת תנועה חוצה מאחור – דבר שעשוי למנוע מפגש מאד לא נעים.

בעיר כצפוי צריכת הזרם קטנה ועומדת על כ-16.5 קוט"ש ל-100 ק"מ.

פרק הנסיעה הבינעירוני לקח אותנו לסיבוב ארוך לאיזור ירושלים ולמחרת לעבר הכרמל ויער עופר. שם במרחב הבינעירוני יכולנו להתרשם מבידוד רעשים טוב, ונוחות נסיעה נהדרת בכבישים ישרים. אספלט מחוספס או גלי – מורגשים מעט יותר אבל ה-MG מטפל ברוב השיבושים באופן נכון ובטוח וללא דרמות. במהירות שיוט בינעירונית כצפוי צריכת הזרם עלתה לכ-21 קוט"ש ל-100 ק"מ – עדיין מקנה טווח נסיעה פרקטי בין הערים המרכזיות בישראל.

מבחן דרכים MG ZS EV מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות רבות, ציון בטיחות 5 כוכבים ב-ENCAP וממשקי קארפליי ואנדרואיד. צילום: רוני נאק

כשמגיע רגע הטעינה, מצאנו עמדה של ON המספקת עד 75 קו"ט ואילו בתנאים שהיו באותו רגע ה-MG העדיף להינות מ-65 קו"ט של זרם ישר ומתוק. בהתאם להבטחת המפרט תוך 20 דקות לערך הגענו מ-52% טעינה למעל ל-80% עד הספק הטעינה ירד. כוס קפה אחת של תחנת דלק וקצת צרבת המשכנו לכביש המפותל – שם ה-MG הראה די מהר שהוא מעדיף התנהלות רגועה ומתונה – כמו רכבים חשמליים רבים אחרים.

מה פחות

הפונקציה של הוצאת זרם לצרכן חיצוני (V2L) היא דבר נהדר – בטח כשיש סוללה גדולה של כמעט 70 קוט"ש. זה שיש לרכוש מתאם בנפרד – עשויה להוביל לקוחות לחפש פתרונות ואילתורים – דבר שעשוי להיות לא בריאותי לרכב ולבעליו.

כפי שפגשנו במותגים אחרי מסין פעולת מערכות הסיוע והבטיחות אגרסיבית מאד ומקפיצה ולא אחת מצאתי עצמי נאבק בתיקון הסטיה כדי שהמערכת לא "תתקן" אותנו לתוך הישבן של אוטובוס הבולט לכביש.

תאוצות ביניים באיזורי המהירות הגבוהה, מ-110 ל-130 קמ"ש למשל אורכות זמן. וזה מציק כשצריך לעקוף רכב המייצר רסס מכביש רטוב והוא ממש במעט איטי ממך. עוד משוב מאיזורי הנהיגה מגיע להיגוי שהרגיש לי כבד, עמום ולא מחובר – אולי בגלל שהרכב שממנו ירדתי היה אירופאי מלוטש.

מבחן דרכים MG ZS EV מראה חדש מן החוץ, חבילת נוחות ובטיחות עכדנית ומחיר מעניין ל-SUV חשמלי. צילום: רוני נאק

סיכום

ה-MG ZS EV התבגר יפה, קיבל מראה מלוטש יותר וחבילת אבזור נוחות ובטיחות הרבה יותר עשירה. בהתחשב ביכולת המשופרת של מערכת ההנעה, במונחים של ביצועים וטווח, ציון של 5 כוכבי בטיחות, המחיר (גם לאור התחרות) נותן הצעת ערך מאד מעניינת. בנוסף MG מציעה גם אפליקציית iSMART המציעה מגוון רחב של שירותים ותפקודים לרכב: איתור הרכב, הפעלת מערכת בקרת האקלים, תזמון טעינה, הזמנת שירותים ועוד.

 

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 − ten =