יום שישי , 26 אפריל 2024
טווח כפול לרכב חשמלי? עלויות יצור מופחתות? סאמסונג חושבת שכן. צילום: סאמסונג
טווח כפול לרכב חשמלי? עלויות יצור מופחתות? סאמסונג חושבת שכן. צילום: סאמסונג

טווח כפול לרכב חשמלי

רוני נאק

מעבדת המו"פ המרכזית של סאמסונג הודיעה כי פיתחה אב טיפוס של סוללת ליתיום-אוויר אשר מסוגלת כמעט להכפיל את הטווח של מכוניות חשמליות. סאמסונג מפתחת טכנולוגיה אשר עשויה ליצור מצבר פי שתיים יותר נפח קיבול מאשר למצברי הליתיום-איון המקובלים כיום.

אב הטיפוס של המצבר הוא בעל קיבולת של 520 וואט/שעה לכל 1.0 ק"ג של משקל. סאמסונג נתנה דוגמה את ניסאן ליף שכיום היא בעלת טווח של כ-400 קילומטרים בנסיעה מטעינה מלאה. עם המצבר החדר הטווח הצפוי יהיה כ-700 קילומטרים.

טווח כפול לרכב חשמלי? עלויות יצור מופחתות? סאמסונג חושבת שכן. צילום: סאמסונג
טווח כפול לרכב חשמלי? עלויות יצור מופחתות? סאמסונג חושבת שכן. צילום: סאמסונג

מצבר ליתיום-אוויר משתמש במולקולות החמצן אשר באטמוספרה כדי ליצור תגובה עם הליתיום שהתוצר שלה הוא חשמל. זה מאפשר יכולת קיבול גדולה יותר, משקל עצמי נמוך יותר וגם שימוש בפחות חומרי גלם מה שעשוי להוזיל את עלויות היצור.

אבל לא הכל כזה מושלם. מצברי ליתיום-אוויר סובלים מירידה מהירה יחסית ביכולת הקיבול אחרי מספר ידוע של מחזורי טעינה. בנוסף טעינה מלאה עשויה לקחת שעות ארוכות והיא מושפעת בין השאר גם בכמות החמצן שבאטמוספרה. המשמעות היא שיש עדיין כברת דרך ארוכה של מו"פ עד שנראה מוצר מוגמר מוכן לקליטה בתעשיית הרכב.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − twenty =