יום ראשון , 28 אפריל 2024
מבחן דרכים ג'נסיס GV60 אולטימייט. 489 כ"ס, 440 אלף שקלים, מועד אספקה לא ידוע. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ג'נסיס GV60

רוני נאק

כבר ראינו בעבר לא מעט מותגים עממים שבוקר בהיר אחד, בלהט סיעור מוחות שיווקי, מכריזים על עצמם "אני פרימיום" ומתקנים את תג המחיר המתנודד ממראת הצד בבריזת המזגן, עם תוספת של 70 אלף שקל למחיר. כמי שהיה נוכח לאירוע כזה, יותר מפעם אחת, אני יכול לומר לכם שזה באמת מגוחך ובעיקר מזלזל באינטליגנציה של הלקוחות. שזה אתם. בג'נסיס זה לא המצב.

מבחן דרכים ג'נסיס GV60 אולטימייט. קו עיטור כסוף מתכתב עם עיצוב חישוקי ה-21 אינץ' שעליהם צמיגי מישלין נהדרים. צילום: רוני נאק

GV60

זהו ה-SUV החשמלי הראשון של ג'נסיס, מותג הפרימיום מבית יונדאי, והוא כבר מתחיל מעמדת זינוק מעולה בזכות השימוש בפלטפורמת EGMP החשמלית הנהדרת של היצרנית (עליה תוכלו לקרא כאן). זו עובדה משמעותית מאד בכל מיני דרכים נהדרות. הפלטפורמה הזו נותנת יתרון יחסי גדול מאד ביחס לכל מה שיש היום בעולם החשמלי וחשוב מזה היא "חסינת עתיד" ותוכל לקבל עדכונים בקלות.

ב-GV60 בסיס הגלגלים קוצר ל-290 ס"מ (מה-300 ס"מ שאנו מכירים ביונדאי איוניק 5) והוברגו לתוכה שני מנועים חזקים יותר היוצרים תפוקה משותפת של 489 כ"ס ו-71.4 קג"מ בגרסת אולטימייט שקבלנו למבחן (במצב BOOST הפעיל ל-10 שניות). זה מסוגל להביא את רכב הפנאי החשמלי ל-100 קמ"ש ב-4.0 שניות וצריך לשבת בתוכו כדי להבין באמת שמדובר באירוע קיצוני.

מבחן דרכים ג'נסיס GV60 אולטימייט. תא נהג מרשים מאד, מבוצע ברמה סופר גבוהה ואפילו אינטואיטיבי למרות הגודש הטכנולוגי. צילום: רוני נאק

החשמל מגיע מסוללת ליתיום עם קיבולת של 77.4 קוט"ש וזה מספיק (נתון רשמי) לעד 466 ק"מ בגרסה זו (517 ק"מ בגרסת המנוע היחיד הנהנה מאותה הסוללה). טעינתה יכולה להתבצע דרך מטען AC פנימי תלת פזי עם הספק של 10.5 קו"ט או טעינה מהירה של עד 175 קו"ט בעמדות ה-400 וולט שיש בישראל. בהיעדר עמדות 800 וולט ("בינתיים") אין אפשרות לנצל את היכולת לקבל 350 קו"ט ולהעיף את הטעינה תוך 18 דק בלבד. כשאלו יהיו, המתחרים לא יוכלו להנות ממהירות הטעינה שתתקבל. ג'נסיס ויונדאי (ועוד שני דגמי פרימיום הנושקים למיליון שקלים) כן יהנו.

מבחן דרכים ג'נסיס GV60 אולטימייט. ריפודי עור נאפה על מושבים מחוממים ומאווררים. שימו לב לפספולים המתכתבים עם צבע חומרי הדיפון – מבריק. צילום: רוני נאק

עיצוב חוץ אבזור פנים

פתחתי דווקא במערכת ההנעה, כי לי זה "עושה-את-זה" הרבה יותר מרשימת האבזור. פריטים כמו תאורת אווירה עם 64 גוונים וכדורי בדולח מתהפכים בצליל צרצור מנוע חשמלי, הם קיטשיים ומיותרים. לא רק אני חשבתי ככה, גם הילדה המתבגרת שלי (שבילתה איתי ביותר מכוניות ממה שרוב האנשים ייסעו בהם בכל חייהם) חשבה שכדור הבדולח מטופש ואף אמרה: "תכתוב שהבת שלך חושבת שזה אידיוטי" והיא כולה בת 14.

• מבחן דרכים ג'נסיס GV80

• מבחן דרכים יונדאי איוניק 5 AWD

חוץ מהשטויות האלה, תא הנהג וסביבת הנוסעים עשויים באופן מרשים מאד. בשורה אחת עם מותגי הפרימיום. ריפודי עור נאפה עם תפרים מעוינים (יש יאמרו "מפרציים"), מושבי נוחות עם 18 כיוונים, חימום ואוורור, קונסולה מרכזית גדולה ונוחה, קוקפיט דיגיטלי מלא, ממשקי קארפליי ואנדרואיד, מערכת שמע נהדרת על 17 הרמקולים שבה, בקרת אקלים מפוצלת ועוד רשימה ממש ארוכה. בין הפיצ'רים יוצאי הדופן מצאנו את DRIFT MODE העושה בדיוק מה שהוא אמור (אחרי פרוצדורת הפעלה מורכבת מאד שנועדה בעיקר למנוע הפעלה לא מכוונת), מתלים אקטיביים סורקי דרך וכמובן כפתור BOOST נפלא ולו רק בגלל שהוא קיים.

מבחן דרכים ג'נסיס GV60 אולטימייט. הכפתור הקטן הזה לא רק שנותן 10 שניות של JOY אלא גם מפיק חיוך בכל פעם שרואים שהוא קיים. צילום: רוני נאק

מן החוץ המראה של הרכב מהודק ושרירי, בעיקר במבט 3/4 אחורי. פחות התחברתי לחזית נטולת הגריל וצמד הפנים האופקיים בכל צד (הסתכלו עליהם מקרוב – זה מהפנט!). מהצד אתם מקבלים צללית של קרוסאובר שדי מוותר על גינוני העיצוב של ה"שטח" לטובת לוק יותר מלוטש ועם פסי כרום ושמשות כהות (ומבודדות אקוסטית ותרמית כמובן) לחיזוק מסר הפרמיום. חישוקי גלגל 21 אינץ הם הכרחיים כאן לא רק למראה אלא גם כדי לתת כיסוי דינאמי למסר הביצועים ובעיקר כדי לתמוך במשקל עצמי של 2.2 טונות. המהפכה החשמלית שוקלת.

מבחן דרכים ג'נסיס GV60 אולטימייט. אחוריים מהודקים ושריריים המחיר הוא תא מטען קטן של רק 430 ל'. צילום: רוני נאק

מילה אחת על חבילת הבטיחות: "קומפלט". דרגה 8, הגבוהה ביותר אצלנו. זו כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, התרעה על שכחת ילדים ברכב, ניטור שטח מת ועייפות נהג, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור (שמנעה ממני בהצלחה להיכנס בחומת אבן בחניה) וכמובן 8 כריות אוויר ומערכות בקרת יציבות ומשיכה.

 

נהיגה

הקלות שבה GV60 מזיזה את עצמה מטעה. רק חיווי המהירות מספר מה שקורה שם בחוץ – הקבינה שקטה, מבודדת, נעימה ובעיקר ממוזגת נפלא. טווח התנועה הגדול של מושב הנהג מאפשר למצא תנוחת נהיגה נוחה בקלות רבה. בין אם תרצו לשבת גבוה ולראות את מכסה המנוע או להסתתר מאחורי קורה B גטו-סטייל.

בכל האמור לחוויית הבילוי בקבינה זו ברמה גבוהה מאד. האיכות הכללית גבוהה מאד, משקל המיתוג נכון והמגע של החומרים והמשטחים השונים נכון, מדויק ומבוצע ברמה גבוהה מאד.

מבחן דרכים ג'נסיס GV60 אולטימייט. פס אדום לפני הסקודה וכתום שאחריה. תמונת מציאות רבודה ממראת הצד הדיגיטלית. צילום: רוני נאק

אני לא אוהב מראות צד דיגיטליות. בעיקר לא מצליח להבין את ההיגיון של החלפת טכנולוגיה מוכחת, אמינה, שלא דורשת חשמל וזולה לתיקון בשם "מראה" בשילוב של מצלמת ווידאו ומסכי תצוגה. אל תגידו לי שזה מוריד באופן מהותי את מקדם הגרר. יחד עם זאת, המראות הדיגיטליות בג'נסיס משלבות גם תצוגת מרחק רבודה שמאד עוזרת לקבל את מימד העומק החסר.

המושב האחורי שלא במפתיע פחות מרווח מזה שבאיוניק 5 זה נכון במימד הרגליים ומרווח הראש. בהתאם גם תא המטען קטן יותר – אליו תוכלו לגשת דרך דלת עם פתיחה חשמלית המגלה נפח של 432 ל' צנועים. מה שגורם לי לחשוב שמדובר יותר ברכב המיועד לשניים ופחות למשפחה.

מבחן דרכים ג'נסיס GV60 אולטימייט. הרבה קורה גם מאחור: דיפוני אלקנטרה, מושב אחורי מחומם, פתח מיזוג בקורה B וכמובן תאורת אווירה ב-64 גוונים. צילום: רוני נאק

בקטע נהיגה דינמי הג'נסיס GV60 הבריקה. מעלה ומגבירה את התכונות הנהדרות שמצאנו באיוניק 5. הרבה מעבר ללחיצה על מתג BOOST ולעוף קדימה, הג'נסיס יודעת גם לפנות, גם לבלום היטב והיא עושה זאת עם תגובות שלדה נכונות וחיבור איתן לישבן של נהג מודע שיודע לתרגם את מה שהרכב אומר לו ישירות לגזע המוח. ג'נסיס פיצחה נכון את החידה של איך לגרום לרכב חשמלי להתנהג יפה על הכביש. זה לכשעצמו הישג מרשים. בתנאים האלה, שלא במפתיע, טווח הנסיעה התקצר מאד והשיל כ-100 קילומטרים מטווח הנסיעה הרשמי. בזה אין חידושים.

מבחן דרכים ג'נסיס GV60 אולטימייט. הסתכלו היטב. זו אחת המכוניות החשמליות הטובות ביותר שיש. יקרה מאד בסגמנט של מכוניות יקרות מאד. אז בסדר.  צילום: רוני נאק

סיכום

למרות ההסתייגויות ג'נסיס GV60 היא ללא ספק אחת המכוניות החשמליות המרשימות יותר שיש. מתמודדת ראויה לסגמנט הפרמיום ועם לא מעט יתרונות יחסיים מול דגמים מקבילים של מרצדס, BMW ואאודי.

רכב המבחן (ברמת אולטימייט) יעלה לכם 439 אלף שקלים. לא מעט. אבל…מדובר במחיר תיאורטי בלבד שכן נכון לאוגוסט 2022 אתם תוכל להיכנס לרשימת המתנה, כשלב ראשון לפני היכולת לפתוח הזמנה וכדי לקבל את הרכב מתישהו ב-2023. במחיר שהשד יודע מה יהיה אחרי עליית המיסוי הצפויה ועוד הפתעות FOB של היצרנית. אז זהו.

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × 4 =