רוני נאק
מותג SEAT תחת לחץ גובר והולך לאור תכנית רב שנתית של קבוצת VW, אליה הוא שייך, להפוך אותו ממותג נפחי לשוק הכללי לפלטפורמה של ניידות שתפעל על בסיס מנוי ושירותי שיתוף. כך בין השאר על ידי יצירה של קורקינטים וקטנועים חשמליים – תחת מותג SEAT MO.
• טויוטה יאריס קרוס הייבריד במסירה מהירה ו-0 ש"ח מקדמה
• מה יהיה המחיר של יונדאי איוניק 6 החשמלית?

כמי שנמצאת בצד הנמוך יותר של קשת מותגי קבוצת VW המשתרעת עד לרמות המחיר הסטראטוספריות של בנטלי ולמבורגיני, ל-SEAT יהיה תפקיד חשוב במהפכה החשמלית של ענקית הרכב כמי שמציעה פתרונות ניידות זולים ונגישים לציבור הרחב. לאור זאת, הקבוצה משקיעה מעל ל -10 מיליארד דולרים בהסבת המפעלים המרכזיים של SEAT בספרד מייצור מכוניות לייצור ופיתוח של סוללות ושל הדגמים החשמליים הקטנים שעתידים להגיע מהקבוצה.

כל זה כשברקע תקנות זיהום האוויר החדשות באירופה. תקנות שיישומן, כך לפי סיאט, יעלה כ-2,000 אירו לכל כלי רכב. "זה מיד מייתר כמה וכמה דגמים מההיצע הנוכחי מאחר שיישום התקנות יקר מדי" אמר ווין גריפיתס מנכ"ל SEAT.
לצד הדעיכה האיטית של SEAT אשר מכר פחות מחצי מליון מכוניות בשנה שעברה, מותג CUPRA הספורטיבי שלמעשה ממנה יצא, עושה חיל. נפח המכירות הוכפל ועבר את ה-150 אלף יחידות, יש תכניות להרחבת ההיצע לדגמים חשמליים חדשים לקראת שנת 2025 שיצטרפו ל-BORN שכבר משווקת (טוואסקאן) וגם ניסיון שאפתי לחדור לארה"ב. משימה שמותגים אירופאים רבים מגלים כמאתגרת במיוחד.
