רוני נאק
הלילה הציגה סקודה את SCALA – רכב קומפקטי אשר עשוי לעשות ל-VW פולו את מה שעשתה סקודה סופרב ל-פאסאט. ובמילים אחרות להציע יותר מהכל, בפחות כסף, ועם אופי ואיכויות דומות. עוד ברשימת הנפגעים עשויה להיות הסיאט איביזה החדשה – הנחשבת ובצדק לסופרמיני הטובה ביותר בשוק וכמו סקודה סקאלה חולקת רכיבים משותפים רבים אך קורצת לקהל יעד צעיר יותר.
שלא במפתיע סקודה סקאלה מתבססת על פלטפורמת MQB של קבוצת VW המשותפת לכל המותגים בקבוצת הרכב העצומה הזו. עם בסיס גלגלים של 265 ס"מ יש לסקאלה המראה המותגי המעודכן – כזה שלפי סקודה ימשיך ויוביל את הלוק הצכ'י בשנים הבאות.
תא הנוסעים משלב מראה מודרני ונקי יחד עם פאנל צף (שהפך לרוע משותף בכל רוחב התעשיה) הכרחי כדי לשלב מסך מולטימדיה 9.2 אינצ'. יש גם לוח מחוונים ווירטואלי ועוד איבזור נוחות רב – את המפרט הסופי לישראל נדע בהמשך.
בהיצע 5 מנועים, דיזלים, בנזין וגז טבעי בהספקים שבין 90 ל-150 כ"ס. בנוסף, כך מציינת סקודה, תצוייד הסקאלה במערך בטיחות אקטיבי נרחב כמקובל בדגמים גדולים ויקרים יותר מסגמנטים יקרים יותר.
אם VW פולו מתחילה כרגע אצלנו בכ-94,000 שקלים. יהיה סביר לנחש כי סקודה סקאלה תעלה כפסע פחות מזה. להתראות במחצית השניה של 2019.