רוני נאק
סובארו חשפה בתערוכת ניו יורק את סובארו פורסטר החדש. למען האמת, קשה שלא להבחין כבר במבט ראשון שהמאפיין הבולט ביותר של סובארו פורסטר החדש הוא דמיונו הניכר לסובארו פורסטר הנוכחי, ככתוב בסובארו: "אם זה עובד, אל תשנו".
• חסכו אלפים בקניית רכב חדש – צרו עמנו קשר ונסדר אתכם
ולמרות זאת, מבחינת הנתונים עולה שסובארו פורסטר החדש שונה מקודמו. כך, בסיס הגלגלים התארך ב-35 מילימטרים וסובארו מדגישה גם כי סובארו פורסטר החדש מציג מרווח ראש וכתפיים משופר. לשמחת חובבי האבק-מרווח הגחון של הפורסטר החדש הוא 22.1 סנטימטרים מכובדים ומערכת ה- X DRIVE של סובארו מוצעת בגרסאות הבכירות.

בדומה לכל דורות סובארו פורסטר, שזכו להצלחה ניכרת בעולם, גם הדור החדש חולק מכלולים רבים עם סובארו אימפרזה, בעיקר בכל הקשור בשלדה וכמובן שגם את מערכת ההנעה הכפולה הסימטרית של סובארו. מבחינת היצע המנועים, הפורסטר החדש (דור חמישי במספר) מוצג בשלב זה בגרסה אמריקאית למהדרין, המצוידת במנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטרים אשר מפיק 181 כוחות סוס (ככל הנראה בגרסה האירופית יותקן מנוע בוקסר בנפח 2.0 ליטרים). המנועים משודכים לתיבת ה-CVT המוכרת של סובארו.

בפנים, סובארו מבטיחה בקרת אקלים סטנדרטית בכל רמות הגימור- וכמובן גם את מערכת eye sight של סובארו- שלפחות הלקוחות בארה"ב יקבלו בכל גרסאות הדגם. גרסה אירופית של סובארו פורסטר טרם הוצגה אך תוצג ככל הנראה בהמשך השנה.
