תומר הדר
סוזוקי סמוראי מסרב למות, זוהי עובדה ידועה. קחו את הגמד היפני, שימו לו צמיגי 31, 32,33, שתי נעילות, שלחו אותו לכמריר. כלום, הסמוראי הקשיש מסרב להתפגר. הדבר היחיד שיכול להרוג סמוראי הוא הזמן עצמו – ואכן יצורו של הסמוראי הקשיש הופסק ביפן לפני שנים רבות (אגב גם בספרד) – אבל בשווקים מסוימים הסמוראי סירב למות – עד עכשיו לפחות.
כי למי שלא יודע, יצורו של הסמוראי נמשך בהודו במשך שנים רבות מאז הצגתו בשוק ההודי בשנת 1985 במפעליה של יצרנית הרכב ההודית מרוטי, שם הוא זכה לכינוי ג'יפסי ונמכר בגרסה קצרה וגם בגרסה ארוכה – שתיהן עם מנוע 1.3 ותיבה ידנית. בעולם כמובן הוצג ג'ימני הקודם, ג'ימני החדש, אך כל אלה לא מנעו מהמרוטי הקשיש להמשיך – עד עכשיו, עם הודעתה הרשמית של מרוטי לסוכניה שלא לקבל עוד הזמנות לג'יפסי. הסיבה: תקנות בטיחות (כן, בטיחות) שבגינן אי אפשר להמשיך למכור את המרוטי, משמע הסמוראי האחרון אומר שלום. היה שלום לוחם זעיר, נתגעגע.
בהודו – שוק בו סוזוקי דומיננטית באופן חריג – מצפים שהג'ימני יתפוס בקרוב את מקום הג'יפסי ואף נלהבים מגרסת הטנדר שהוצגה לא מזמן בתערוכה. על פי עיתוני הרכב של הודו – מחירו של סוזוקי ג'ימני בשוק ההודי יעמוד על 700,000 רופי. שזה המקביל לכ-36,000 שקלים אצלנו.