שבת , 27 אפריל 2024
בימ"ש בקליפורניה מזכה את טסלה בתביעה כנגד מערכת אוטופיילוט. צילום: טסלה

טסלה: הרובוט ניצח

רוני נאק

טסלה רשמה בשבוע שעבר ניצחון חשוב במשפט בו אמינותה של מערכת ה"אוטופיילוט" מערכת הנהיגה הסמי-עצמאית של היצרנית עמדה למבחן.


במשפט, שהתקיים בקליפורניה, נדונה בבית המשפט העליון תביעה שהגישו  נוסעים אשר היו מעורבים בתאונת דרכים בשנת 2019. הם טענו כי טסלה שחררה במודע מכונית שצוידה במערכת שהיצרנית ידעה שהיא פגומה. בתאונה עצמה שהו שני הנוסעים במכונית טסלה 3 שלפי טענותיהם היתה במצב "אוטופיילוט" כלומר מצב הנהיגה העצמאי של טסלה (חשוב לציין כי עצם השימוש בשם "autopilot" הוא בעייתי ויוצר עמימות עד כמה המערכת באמת מסוגלת לנהוג את הרכב באופן בטוח. המושג לקוח מעולם התעופה שבו ה"אוטופיילוט" הוא 100% עצמאי). המכונית עצמה התרסקה והנהג נהרג, אך שני הנוסעים ששרדו תבעו את טסלה על סכום מרשים מאד של 400 מיליון דולר.

• חקירת NHTSA – ההגה נופל בטסלה

למרות הרמז שבשם המערכת, בקרת השיוט אוטופיילוט של טסלה היא מערכת שאמורה לאפשר לרכב לנסוע באופן – כמעט – עצמאי ולזהות בעצמה מתי לבלום או להאיץ וגם לשמור על נתיב הנסיעה. חשוב לציים כי טסלה עצמה מדגישה חזור והדגש פעם אחר פעם שהמערכת שלה אינה מערכת אוטונומית לחלוטין ודורשת תשומת לב מהנהג, אבל לאמריקאים רבים זה לא משנה והם מאתגרים את היכולות של המכוניות, מה שלא אחת הסתיים באסון.

על פי עיקרי עמדתה של טסלה כפי שהוצגה במשפט, התאונה לא נבעה מבעיה במערכת האוטופיילוט, אלא משגיאה שביצע הנהג, עמדה שחבר המושבעים קיבל.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty − 3 =