רוני נאק
במהלך סוף השבוע דיווחה סוכנות הידיעות reuters על כך ש-Nio הסינית מתכננת לצמצם את כוח האדם שלה ב-10% החודש. זאת במטרה לשפר את היעילות ולהוריד עלויות מול התחרות הגוברת. כך פרסמה יצרנית הרכב החשמלי ביום שישי.
הביקוש לרכבים 100% חשמליים נחלש בסין כאשר הצרכנים מעדיפים פלאג-אין הייבריד חסכוניות יותר (בסין גם פלאג-אין נחשב לרכב NEV או "ניו אנרג'י" וזכאים להטבות), שמכירותיהן עלו ב-84.5% בתשעת החודשים הראשונים של השנה. שינוי המגמה הצרכנית סייע ליצרניות רכב מתחרות כמו Li Auto ו-BYD להגדיל את נתח השוק שלהן.
"עדיין יש לנו פער בין הביצועים הכוללים לציפיות", דיווח רויטרס ממקור ב-NIO אשר הוסיף כי "זו החלטה קשה אך הכרחית מול התחרות העזה".
מלחמת מחירים שהחלה יצרנית הרכב האמריקאית טסלה בתחילת השנה, פגעה אנושות ברווחיות של יצרניות EV בלבד. אלה מצידן, הגבירו את המאמצים לקצץ עלויות ולבנות שותפויות כדי לשרוד את התחרות המגבשת.
Nio, שהתאוששה מירידה במכירות במחצית השנה הראשונה, סיפקה 109,993 רכבי רכב חשמליים בתשעת החודשים הראשונים השנה. זו עלייה בריאה של 33.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ועולה על הצמיחה הכוללת של סגמנט הרכב החשמלי בסין העומדת על 18.1%.
בנוסף לצמצום בכוח האדם, ניו אמרה כי תדחה או תקצץ השקעות בפרויקטים ארוכי טווח שלא יתרמו לביצועים הפיננסיים בתוך שלוש שנים.
NIO, המשווקת מכוניות בסין ובאירופה דרך החנויות בבעלותה במודל של מכירה ישירה, שוקלת עתה גם ליצור סוכנויות משנה באירופה במאמץ להאיץ את הצמיחה במכירות, כך דיווחה רויטרס בחודש שעבר. כל זה במטרה לשפר את התזרים ולהעביר את החברה לרווחיות.
רכבי מותג NIO מיובאים לישראל על ידי דלק מוטורס, ביבוא עקיף דרך אירופה, ההשקה הישראלית נדחתה בשל מלחמת חרבות ברזל.