רוני נאק
בזמן שהיינו בים, טסלה סוגרת את ההזמנות לסייברטראק בכל השווקים העולמיים, למעט שוקי הבית: ארה"ב, קנדה ומקסיקו (שכידוע חובבת טנדרים חשמליים גדולים).
זו הייתה 2019 כאשר הטסלה סייברטארק נכנסה לחיינו באירוע השקה בלתי נשכח. אירוע בו אילון מאסק בעצמו (להלן: "משיח החשמל" או מ"ח בקיצור) הדגים את העמידות יוצאת הדופן של השמשות הבלתי שבירות של הטנדר – על ידי שבירתן על הבמה. לא פעם אחת, אלא פעמיים – אכן מ"ח פועל בדרכים מסתוריות נשגבות מבינתנו של האדם הממוצע ברחוב.
הפניה של העיתונות האוסטרליה לטסלה בשאלה לגבי מה שייעשה בכמעט 3 מיליון דולרים של כספי מקדמות של 18,000 לקוחות ירוקוצנטרים אשר משוכנעים כי יוכלו להציל את העולם על ידי רכישה של כשלושה טונות של מחצבים חדשים וטעינת הסוללה עם חשמל המופק מתחנות כוח פחמיות. אשר נהו אחרי הבשורה מפיו של מ"ח. לא זכתה למענה.
יכול להיות שהסייברטראק לעולם לא יתממש? זאת אחרי שמ"ח בעצמו הודיע כי היצור לא יהיה ב-2022. ולאור הגורל של הייפרלופ, אה…והסמיטריילר שכבר אמור היה להביא לנו מכולות מלאות ג'נאק מאלי אקספרס בשקט מוחלט עוד ב-2019, ויש גם את העניין ההוא של מיליון מוניות רובוטיות, 100% חשמליות ואוטונומיות, על הכבישים בעולם שציפינו להם עם בוהק חשמלי-תכול בעיניים עוד ב-2021. כל זה נאמר באמונה מלא לחברים אשר שתו את מי הבשורה בצימאון מלא. זוכרים את ההבטחה לנהיגה אוטונומית מלאה? זה היה ב-2017 משהו בסגנון של "תוך חצי שנה".
הדרכים של מ"ח בהחלט מסתוריות, לצד ההישגים המרשימים לכל הדעות בראשן ההפרעה העצומה בשוק הרכב העולמי, הדרך רצופה בהבטחות סרק שלא עומדות במבחן המציאות.