רוני נאק
אתמול הודיעה, בהתרגשות יתירה, סטלנטיס על תכנית עשר השנים שמטרתה להחזיר לחיים את מותג LANCIA. כצפוי מדובר אך ורק בדגמים חשמליים 100% המתבססים על הפלטפורמות הקיימות והעתידיות של קבוצת סטלנטיס (להזכירכם מדובר בחיבור של PSA עם FCA).
הדגם הראשון יהיה YEPSILON שיוצג בשנת 2024 בסגמנט B (סופר-מיני) ואורך של כ-4.0 מטרים. אחריו תמהר לנצ'יה להביא לשוק "ספינת דגל" בשנת 2026 עם ממדים של 4.6 מטרים להתחרות בסדאנים החשמליים של אחת מקבוצות הרכב התחרויות והגדולות ביותר באירופה. בשנת 2028 תחזור לחיינו ה"DELTA" שהאלקטרונים שלה יתאמצו להכנס לנעליה של הדלתא האייקונית ברכב עם אורך של 4.4 מטרים ועיצוב שלנצ'יה מבטיחה כי יהיה מפוסל, שרירי עם קווים גיאומטריים שידברו לליבם של חובבי רכב ברחבי אירופה (ואנחנו שומעים:"נעשה לכם דלתא-רטרו חשמלית").
בעולם של קבוצת פיאט, לנצ'יה תמיד הייתה המותג שהיה יותר "פרימיום" ובהתאם גם יקרה ומהודרת יותר מפיאט העממית או אלפא-רומיאו הספורטיבית. סטלנטיס מבטיחה שגם בדור החשמלי של לנצ'יה שיגיע, הלקוחות יהנו מסטייל איטלקי אלגנטי, חומרים ברמה גבוה וחלקם אף יחודיים למותג. כל זה בהשראת דגמים אייקוניים מהעבר כמו GAMMA, THEMA וכמובן FLAVIA הנהדרת. מעבר לרומנטיקה והתרפקות על תהילת העבר (כי זה בערך הנכס היחיד שעוד נשאר למותג הזה), מנהלי החברה הנוכחיים מבטיחים ממשקים מינימאליסטיים ואינטואיטיביים שיתנו לנהג שליטה מלאה בכל תפקודי הרכב באמצעות ממשק ווירטואלי.
מותג לנצ'יה מיוצג בישראל על ידי סמלת. סמלת היבואנית החלה לאחרונה לשווק גם את מותג HONGQI – פרימיום פאר חשמלי רשמי של מפלגת השלטון בסין.