תומר הדר
הוא לא נראה כמו רכב כביש שטח, אבל יש לו הנעה כפולה בחלק מהגרסאות, הוא מבוסס על טסלה 3 וטסלה מדגישה שמדובר בקרוס אובר, אז קבלו את טסלה מודל Y – אח קטן לטסלה מודל X.
לפי טסלה, מודל Y מיועדת להיות ממוצבת מעל טסלה 3 ומתחת לטסלה מודל S. בפועל, לפי הגדרתה של טסלה עצמה, מדובר ברכב כביש שטח, אשר מבוסס על מכלולים של טסלה 3. שיווקה של טסלה Y לצרכנים יחל בפועל ב-2020 ומחיר הפתיחה של גרסת הבסיס, הפשוטה מבין ארבע גרסאות יהיה 39 אלף דולר.
במהלך חשיפת הדגם בלוס אנג'לס חשפה טסלה את נתוני הביצועים: בדגם הבסיסי, טווח נסיעה של 482 קילומטרים, זינוק ל-100 קמ"ש תוך 5.5 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. לצד "גרסת הבסיס", מציגה טסלה גרסה נוספת של מודל Y, בעלת הנעה כפולה ומהירות מרבית של 217 קמ"ש המזנקת ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות. מחיר גרסה זו הוא 51 אלף דולר.
לצד גרסאות אלה, ובניסיון להילחם ביצרני הרכב הגרמנים המציגים מכוניות חשמליות משלהם, טסלה מציגה גם גרסה ספורטיבית שמסוגלת לנסוע לטווח של 450 קילומטרים, להגיע למהירות מרבית של 241 קמ"ש ולזנק ל-100 קמ"ש תוך 3.5 שניות בלבד – במחיר 60 אלף דולר. יש להדגיש כי למרות מספר ניסיונות בעבר, מכוניות טסלה אינן משווקות בישראל.