רוני נאק
TOYOTA GAZOO Racing (TGR) תתחרה בשנת 2024 עם הגרסה המעודכנת של המכונית הזוכה בדקאר, הידועה כעת כ-GR DKR Hilux EVO T1U – שם המשקף הן את השדרוגים למכונית והן את סיווג ה-W2RC החדש.
הצוות יכניס חמישה צוותים בדקאר 2024, כולל שני נהגי טירונים שיתמודדו במירוץ הרכב הקשה בעולם. זו תהיה הקבוצה הגדולה ביותר ש-TGR הציגה אי פעם בראלי דקאר האיקוני, תוך ערבוב של ניסיון שאין שני לו בדמותו של ג'יניאל דה וילייר עם הקצב שאין להכחישו של לוקאס מוראס וסת' קינטרו.

הטויוטה היילקס החדשה רחבה ב-100 מ"מ מקודמתה ומשלבת מספר עדכונים: המתלים זכו לתשומת לב ספציפית ויחידת מיזוג האוויר היא עתה יעילה יותר. בנוסף, הרכב הותקן בחבילת קירור חדשה ליחידת ההנעה, המאפשרת יתירות גדולה יותר במקרה (שיגיע) של תקלה או התהפכות.
ההתמקדות הקבועה של טויוטה באיכות, עמידות ואמינות הייתה גורם מפתח בפיתוח המכונית החדשה. ככזה, המכונית הייתה בפיתוח מתמיד לאורך השנה והצוותים של TGR השלימו כמעט 30,000 ק"מ של מירוץ ובדיקות בעונת 2023 של זירת מירוצי הקרוס קאנטרי. מבחני עמידות נוספים נערכו במדבר קלהארי, ונוסף קילומטראז' מבחן ניכר במדבר נמיביה כחלק מההכנות האחרונות שלו לראלי דקאר, הפותח של עונת 2024.
מפרט: GR DKR HILUX EVO T1U (2024)
ניהול מנוע: Motec
מנוע: V35A טורבו בנזין (משרת קרוזר 300)
הספק (משוער): 350 כ"ס/62 קג"מ
תיבת הילוכים: Sadev 6 הילוכים, הילוך רציף
דיפרנציאלים: הכל מוגבל החלקה (קדמי, מרכז, אחורי)
קלאץ': פלטה טווין קרמית, 215 מ"מ
בנייה: מסגרת צינורית
בסיס גלגלים: 3,140 מ"מ
מסלול: 2,025 מ"מ
אורך כולל: 4,810 מ"מ
רוחב כולל: 2,300 מ"מ
גובה כולל: 1,890 מ"מ
מסה כוללת: 2,010 ק"ג, מינימום משקל יבש מותר לפי תקן FIA
מרכב: טויוטה היילקס פיק-אפ כפול, בודי מחומרים מרוכבים (קומפוזיט)
מתלה קדמי: עצמות עצה כפולות, מהלך 350 מ"מ
מתלה אחורי: עצמות עצה כפולות, מהלך 350 מ"מ
גלגלים: Evo Course, 17 אינץ'
צמיגים: BF Goodrich, 37 אינץ'
מיכל דלק: 540 ליטר