יום ראשון , 28 אפריל 2024
מבחן דרכים טויוטה היילקס GR. סקסי ויקר! החל ב-370 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים טויוטה היילקס GR

רוני נאק

לפני לא מעט שנים, היה מנהל שיווק מוכשר אצל אחת מיבואניות הרכב המובילות בישראל. לצערו הוא היה תקוע עם מותג שלא רק היה בינוני למדי אלא גם מיעט לחדש את דגמיו. אבל מנהל השיווק היצירתי לא אמר נואש ומדי כמה חודשים היה חושף לציבור "גרסה" חדשה ומלהיבה של אותה מכונית בדיוק. חבילות אבזור מקומיות שונות שאפשרו לשים תג "חדש" לדגם הוותיק. כך שבכל פעם שעקומת המכירות לא עמדה בציפיות והיעדים – צצה גרסה חדשה שבגיבוי קמפיין – החזירה את המכירות לקצב שבעלי הבית היו מרוצים ממנו. לימים, אחרי שנים של שירות נאמן כשהמנכ"לות כבר הייתה בהישג יד, המשפחה הראתה לו את הדלת ומינתה לתפקיד הבכיר אדם שכל כישוריו מסתכמים ברצף ה-DNA המשפחתי.

מבחן דרכים טויוטה היילקס GR. שינויי המתלים יוצרים מנח אגרסיבי של הרכב. קשת אירודינאמית וכיסוי לארגז הם חלק מהחבילה. צילום: רוני נאק

• מבחן דרכים טויוטה היילקס אדוונצ'ר

טויוטה היילקס GR

גם היילקס GR מגיע אלינו בתקופה שבה היילקס – כדגם – הוא בקצה עקומת מחזור החיים שלו. אגב, בעולם הרחב קיימת גרסת GR להיילקס מזה לא מעט שנים. בישראל, תפקידו העיקרי – האמיתי – הוא להאריך ולמשוך את חיי הדור השמיני של הדגם (משנת 2015) שעל פלטפורמת IMV המשרתת כמה דגמי 4X4 ומסחריות בעולם של טויוטה.

מבחן דרכים טויוטה היילקס GR. מושבים נהדרים משלבים אלקנטרה ועור וגם רקמת GR. חגורות בטיחות אדומות מוסיפות לאווירה. צילום: רוני נאק

יחד עם זאת חשוב לציין כי אחרי שנים לא מעטות שבהן איסוזו דימקס היה בעל נתח השוק הגדול ביותר – טויוטה היילקס היא כרגע הדגם הדומיננטי בישראל עם נתח שוק של כ-50% בסגמנט הטנדרים שיכולים לשאת כ-1.0 טון.

אז כדי לעשות סדר נספר כי ה-GR (ראשי תיבות של GAZOO RACING) היא חבילת אבזור על בסיס אותו היילקס מוכר. עוד באבזור המקורי תמצאו כיסוי רך לארגז המטען, קשת ספורט אירודינאמית וזאת לצד מושבים ודיפונים מרופדי עור ואלקנטרה, מדבקות GR היכן שניתן ונגיעות של צבע אדום היכן שצריך. השינויים המשמעותיים ביותר הם מפשקי גלגלים רחבים יותר ב-13.5 ס"מ לפנים ו-15.5 ס"מ מאחור, מעבר ממעצורי תוף למעצורי דיסק מאחור וכמובן חישוקי גלגלים+צמיגי AT וכנפיים מנופחות. בנוסף טויוטה התקינה קפיצים אדומים לפנים ומאחור בולמי-זעזועים אדומים וקליפרים אדומים מציצים דרך חישוקי 17 אינץ'

מבחן דרכים טויוטה היילקס GR. הקוקפיט מראה את הפז"מ של הדגם. ממשק קארפליי/אנדרואיד עם כבל. צילום: רוני נאק

כל השאר זה אותו טויוטה היילקס המוכר לנו היטב: מנוע טורבו דיזל 2.8ל' עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים (אותם יחסי העברה). ההנעה היא לגלגלים האחוריים עם טרנספר 4X4 ללא דיפ' מרכזי ועם LOW ביחס 1:2.56. יש נעילת דיפ' אחורית מקורית וגם DAC אלקטרוני המגביל את מהירות הצלילה במדרון.

מבחן דרכים טויוטה היילקס GR. תפעול מערכת ה-4X4 זהה לגרסאות אחרות. אין יכולת להנעה כפולה קבועה AWD. צילום: רוני נאק

דפי המפרט מגלים כי זמן התאוצה ל-100 קמ"ש זהה לזה של הסהרה ואדוונצ'ר וכי צריכת הדלק היא הרבה ביותר מכל גרסאות היילקס שבמפרט עם נתון משולב של 10.1 ק"מ/ל' – נתוני היבואנית.

המחיר של טויוטה היילקס GR עומד על 370 אלפי שקלים. מה שעושה אותה לגרסת היילקס היקרה ביותר – בפער גדול – שאי פעם שווקה בישראל. והנה ספקולציה בשבילכם: האם היבואנית "מאמנת" אותנו לקראת המחיר של הדור התשיעי של היילקס?

מבחן דרכים טויוטה היילקס GR. כנפיים מנופחות מאחור, עיטורים לפגוש אחורי ובולמי-זעזועים אדומים מאחור – לצד כיתובים מושחרים. צילום: רוני נאק

נהיגה

התכנית המקורית – בבוקר כשהוצאתי את ה-GR מהחניון במגדל טויוטה – הייתה לתת RUN למדבר לשסן צילומים ברוחו של נאסר אל-עטייה. אתם יודעים…עצי שיטה, נוף מדברי, ענן אבק גדול ופנסי LED מנצנצים במרחק. אלא שמהר מאד הבנתי שהיילקס זה היילקס זה היילקס. כלומר אופי הנסיעה הוא טנדרי לכל דבר ולמעט מדבקות GR לא היה ברכב את ה-BOOST הצפוי מרכב – אפילו טנדר – עם יומרות ספורטיביות. למדבר לא הגעתי.

מבחן דרכים טויוטה היילקס GR. דוושות אלומיניום מקוריות. צילום: רוני נאק

בכביש ה-GR חש מהודק ומחובר. בהחלט מוצר שטויוטה יודעת לייצר נפלא. נכון, הפז"מ של הדגם ניכר אבל האיכות הכללית ברובה טובה מאד – וגם העדר "מסכים" גדולי ממדים לא הפריע לי כלל מכיוון שבכל זאת זה היילקס – אייקון של עולם הרכב – ולא שיבוט של רכב חד-פעמי מסין. רמת ה-NVH היא טנדרית לגמרי – עם הקיפוצים והכל, רעשי רוח וגם רעשי צמיגים על כביש מחוספס.

למחרת כשטיפסתי לכיוון מירון שינויי המתלים הורגשו היטב בכביש המפותל. הרחבת מפשקי גלגלים כה קיצונית יוצרת התנהגות דינאמית שונה לגמרי – זו חדה יותר ונוסכת בטחון רב יותר בשינויי כיוון מהירים שהיו בהחלט מאיימים על היציבות של היילקס רגיל (שלא מצטיין בתמרוני התחמקות ממכשול). בנוסף – מעצורי הדיסק שמאחור מורגשים בהחלט. עוצמת הבלימה טובה ונחושה הרבה יותר. אמנם, למעט מטען זניח של כ-30 ק"ג שהעמסתי לארגז – הרכב היה ברובו ריק ובכל זאת – הבלמים המחוזקים הם אחלה – ולא רק צבע אדום על הקליפרים.

מבחן דרכים טויוטה היילקס GR. נעילת דיפ' אחורית מקורית וגם – בלעדי לגרסת GR – בקרת ירידה במדרון DAC. צילום: רוני נאק

בשטח, תפעול מערכת ה-4X4 היא היילקסית רגילה לגמרי. השיפורים בזווית הגישה ומרווח הגחון (במפרט מצויין מרווח גחון לא הגיוני של 323 מ"מ) מאפשרים נהיגה משוחרר יותר בשטח וזו נתמכת על ידי בולמי-זעזועים מונוטיוב אשר מקריבים עמידות לטובת קירור עצמי טוב יותר ושטח בוכנה גדול יותר. אז אפשר לגהץ שבילים בקצב מהיר יותר מהיילקס רגיל ולעשות זאת עם כלי סטנדרטי כפי שמגיע מהאולם.

מבחן דרכים טויוטה היילקס GR. עקב אכילס של הדיזל 2.8ל' – מסנן החלקיקים גם כאן דפק הופעה. צילום: רוני נאק

מה פחות?

יחידת ההנעה הזו היא כנראה מה שטויוטה תקועה איתו בתחום הדיזלים הקטנים (ימשיך גם לקרוזר 250 הבא ולסדרה 70) לצד תפוקת כוח טובה – ביחס לנפח – המגיעה בסל"ד נמוך ובינוני, בהקשר של GR הוא לוקה בקוצר נשימה, תגובת מצערת איטית שלא מתאימה לאופי של הגרסה. בנוסף, כמו גרסאות היילקס אחרות מסנן החלקיקים דורש את היחס שלו פן ייסתם אם יצטברו שעות מנוע ארוכות בנסיעה איטית בעיר, בפקקים או בשטח.

מבחן דרכים טויוטה היילקס GR. דיפוני דלתות לא מרשימים ורמקולים חלשים של מערכת השמע. צילום: רוני נאק

ישנם מקומות ברכב – כמו דיפוני הדלתות למשל – שמחזקים תחושה של גרסת "מדבקה" של היילקס רגיל. בדיפונים זה בולט מאד עם עיטורי עור זעירים על משטח פלסטיק קשה, דק שנראה צ'יפו.

מבחן דרכים טויוטה היילקס GR.פגוש, חזית וכנפיים מעובים – מיגון אספיר מציץ למלמטה בתוספת תשלום. צילום: רוני נאק

סיכום

ללא ספק טויוטה היילקס GR הוא ה-היילקס הכי סקסי שיש על הכביש. ככל שבטנדרים עסקינן ולאור הסטאטוס יוצא הדופן של הדגם – היילקס GR הוא הגביע הקדוש בליין הגרסאות של הדגם הזה. לטעמי חסרים לו 100 כ"ס כדי לתת את הכיסוי הדינמי למדבקות GR שעל החרטום. האם יש הצדקה למחיר הזה? לא בטוח.   

מבחן דרכים טויוטה היילקס GR. סקסי ויקר! החל ב-370 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

One comment

  1. יש חשמלי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × 5 =