רוני נאק
אם סוזוקי ג'ימני עם 5 דלתות מתעכב, יכול מאד להיות שדווקא גרסת ה"מיני" של טויוטה לנד קרוזר תשיג אותו. ובכן זוכרים את מיצובישי פאג'רו פינין הזעיר? נראה שטויוטה הולכת בכיוון הזה ומגלה טפח של מה שהיה ספקולטיבי רק לפני כחצי שנה.
מדובר אם כן בלנד קרוזר קטן – יכונה ביפן לנד קרוזר FJ – ומזכיר מאד במראה שלו את ה-compact cruiser EV החשמלי שטויוטה הציגה כקונספט רגע לפני ששינתה ועדכנה את תכניות החישמול שלה. עתה נראה שענקית הרכב, אשר שברה שיא מכירות של כל הזמנים בשנת 2023 עם מכירה של 11.5 מיליון כלי רכב, ממשיכה בכל זאת להביא ליצור קרוזר מוקטן – אלא שזה יהיה (אנחת רווחה) עם מנוע בעירה פנימית.
• סוזוקי ג'ימני עם 5 דלתות מוצג ביפן
על פי המקור ביפן ה-FJ הקטן יתבסס על שלדת סולם, פלטפורמת TNGA-F מוקטנת למידות של בערך "קורולה קרוס" וייכנס למשבצת של הלנדקרוזר ה"זול" שרבים יוכלו להרשות לעצמם. בסיס גלגלים יהיה 275 ס"מ בסך הכל. האורך הכללי 450 ס"מ, הרוחב 183 ס"מ והגובה 185 ס"מ.
מבחינת מערכת ההנעה טויוטה צפויה להשתמש ביחידת הנעה אמינה ועמידה מאד (המוכרת היטב על הדיונות במדינות המפרץ). זהו בנזין 4 ציל' בנפח של 2.7ל' (2TR-FE) עם תפוקה צנועה של 163 כ"ס ו-25 קג"מ. אופציית מנוע הדיזל 2.8ל' המוכר לנו, ננטשה בשל אי-סדרים במפעל המנועים באשר לרמות זיהום האוויר. יתכן כי בהמשך נראה גם יחידה היברידית חדשה (לא התאמה של מנוע ראב-4 המותקן רוחבית ולא מתאים לפלטפורמה) וגרסת דיזל לאחר שייפתרו הבעיות בגזרה ההיא.
העדר הכוח של מנוע ה-2.7ל' בנזין לא מאד מטריד שכן מדובר ב-SUV שמשקלו יהיה כ-1,500 ק"ג בלבד – כך על פי המקור. העברת הכוח תהיה דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים או ידנית עם 6 הילוכים למערכת הנעה כפולה (לא ברור האם כפולה קבועה או חלקית) וכן, יהיה גם LOW.
לפי המקורות ביפן טויוטה צפויה להשיק את לנד קרוזר FJ ברבעון האחרון של 2024 במחיר של 3.5 מיליון ין (בשוק היפני) קומת מחיר אחת מתחת לזה של ה-J250 כלומר הלנד קרוזר פראדו ה"גדול" (סדרה 300 לא רלוונטי לישראל…).
בהחלט שיהיה בקרוב מאד מעניין מהצד של טויוטה.
מעניין בארץ כמה יעלה ,
ביפן יעלה כ 90,000 שח בארץ יעלה 200,000 – 250,000 שח
האם הגיע לארץ ?
אם לא. אז מתי? יש צפי?