שבת , 27 אפריל 2024
טויוטה צפויה לחשוף עד סוף השנה לנדקרוזר מיני על שלדת סולם והנעה כפולה. הדמיה: BCW

טויוטה לנד קרוזר מיני?

רוני נאק

אם סוזוקי ג'ימני עם 5 דלתות מתעכב, יכול מאד להיות שדווקא גרסת ה"מיני" של טויוטה לנד קרוזר תשיג אותו. ובכן זוכרים את מיצובישי פאג'רו פינין הזעיר? נראה שטויוטה הולכת בכיוון הזה ומגלה טפח של מה שהיה ספקולטיבי רק לפני כחצי שנה.

מדובר אם כן בלנד קרוזר קטן – יכונה ביפן לנד קרוזר FJ – ומזכיר מאד במראה שלו את ה-compact cruiser EV החשמלי שטויוטה הציגה כקונספט רגע לפני ששינתה ועדכנה את תכניות החישמול שלה. עתה נראה שענקית הרכב, אשר שברה שיא מכירות של כל הזמנים בשנת 2023 עם מכירה של 11.5 מיליון כלי רכב, ממשיכה בכל זאת להביא ליצור קרוזר מוקטן – אלא שזה יהיה (אנחת רווחה) עם מנוע בעירה פנימית.

דומה לקונספט הקרוזר החשמלי אבל לא מעבר למראה הכללי ולממדים. ההנעה תהיה על בנזין וללא טורבו. צילום: טויוטה

 

• סוזוקי ג'ימני עם 5 דלתות מוצג ביפן

על פי המקור ביפן ה-FJ הקטן יתבסס על שלדת סולם, פלטפורמת TNGA-F מוקטנת למידות של בערך "קורולה קרוס" וייכנס למשבצת של הלנדקרוזר ה"זול" שרבים יוכלו להרשות לעצמם.  בסיס גלגלים יהיה 275 ס"מ בסך הכל. האורך הכללי 450 ס"מ, הרוחב 183 ס"מ והגובה 185 ס"מ.

גם אם לא מתים על המראה האטום של קורה D – עדיין זה יכול להיות רכב שטח קטן ורלוונטי לנו. הדמיה: BCW

מבחינת מערכת ההנעה טויוטה צפויה להשתמש ביחידת הנעה אמינה ועמידה מאד (המוכרת היטב על הדיונות במדינות המפרץ). זהו בנזין 4 ציל' בנפח של 2.7ל' (2TR-FE) עם תפוקה צנועה של 163 כ"ס ו-25 קג"מ. אופציית מנוע הדיזל 2.8ל' המוכר לנו, ננטשה בשל אי-סדרים במפעל המנועים באשר לרמות זיהום האוויר. יתכן כי בהמשך נראה גם יחידה היברידית חדשה (לא התאמה של מנוע ראב-4 המותקן רוחבית ולא מתאים לפלטפורמה) וגרסת דיזל לאחר שייפתרו הבעיות בגזרה ההיא.

העדר הכוח של מנוע ה-2.7ל' בנזין לא מאד מטריד שכן מדובר ב-SUV שמשקלו יהיה כ-1,500 ק"ג בלבד – כך על פי המקור. העברת הכוח תהיה דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים או ידנית עם 6 הילוכים למערכת הנעה כפולה (לא ברור האם כפולה קבועה או חלקית) וכן, יהיה גם LOW. 

הדמיה של לנד קרוזר FJ – ממדים צנועים, מחיר נגיש ומערכת הנעה קשוחה. הדמיה: BCW

לפי המקורות ביפן טויוטה צפויה להשיק את לנד קרוזר FJ ברבעון האחרון של 2024 במחיר של 3.5 מיליון ין (בשוק היפני) קומת מחיר אחת מתחת לזה של ה-J250 כלומר הלנד קרוזר פראדו ה"גדול" (סדרה 300 לא רלוונטי לישראל…).

בהחלט שיהיה בקרוב מאד מעניין מהצד של טויוטה.

 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

2 comments

  1. מעניין בארץ כמה יעלה ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − thirteen =