יום שלישי , 16 אפריל 2024
טויוטה לנדקרוזר החדש - 64 קג"מ, 2 נעילות וניתוק מוט מייצב. צילום: טויוטה

טויוטה לנדקרוזר – פרטים חדשים

רוני נאק

טויוטה לנדקרוזר החדש – J250 – מעורר עניין עצום ברחבי העולם וגם אצלנו רבים מחכים בציפייה דרוכה לבשורה שתגיע. בינתיים בארה"ב חושפת טויוטה פרטים חדשים על רכב השטח המעניין – החשוב שבהם הוא המחיר ההתחלתי שיהיה 56,000 דולרים.

מערכת ההנעה תהיה היברידית, i-FORCE MAX על בסיס מנוע טורבו בנזין בנפח 2.4ל' ומנוע חשמלי שממוקם בינו לתיבת הילוכים עם 8 הילוכים. למערכת תפוקה משותפת מרשימה של 326 כ"ס ו-64 קג"מ. צריכת הדלק המשולבת הרשמית – EPA – עומדת על 9.8 קמ"ל (23 MPG). זה דווקא לא נתון כזה להיט – אבל בטח טוב יותר מה-V8 שאותו ה-J250 מחליף בארה"ב.

טויוטה לנדקרוזר החדש -חבילות צבע כולל בגווני הריטאג' מהממים. צילום: טויוטה

 

• טויוטה לנדקרוזר החדש בדרך לישראל

ההנעה כפולה-קבועה לכל הגלגלים עם נעילות דיפרנציאל מרכזית ומאחור, סטנדרטיות בכל רמות האבזור. עוד תוספת מעניינת היא ניתוק למוט המייצב הקדמי – דבר אשר נועד להגדיל מאד את מהלך המתלה הנפרד שבחזית ועוזר לצמיגים לשמור על הקשר עם הקרקע. בורר מצבי הנהיגה, המשנה את מפות הניהול השונות של מערכת ההנעה – יפעל עתה במצבי HIGH וגם LOW ויעזור לכם לעבור בבוץ, בחולות, בשלג או לתת גז חופשי על שביל שדות מפתה.

טויוטה לנדקרוזר החדש -גג שמש גדול וריפודי עור המאתגרים את לקסוס. צילום: טויוטה

 

עוד מקבל טויוטה לנדקרוזר החדש בקרת זחילה – CRAWL – שהוא לדברי החברה כמו בקרת שיוט לנסיעה איטית בשטח ומאפשר בחירה בין 5 מהירויות. סייען ירידה במדרון מצטרף לבקרת יציבות VSC מעודכנת וגם דיפ' אחורי שכאשר אינו נעול הוא LSD אלקטרוני.

בתחום העיצוב – קוצר סרח העוף בחזית כדי לספק זווית גישה של 31 מעלות, השמלה עלתה כדי לתת זווית בטן של 165 מעלות ואילו זווית הנטישה היא 22 מעלות – שזה בסדר ותשתפר עוד יותר לאחר סט הגבהה בריא.

טויוטה לנדקרוזר החדש – קוקפיט דיגיטלי מודרני עם ממשק אלחוטי לקארפליי ואנדרואיד. צילום: טויוטה

 

כמו שהכרנו בעבר מכמה דגמי לנדרובר – גם הלנדקרוזר יצוייד במערך מצלמות היקפיות שיעזור לתמרוני שטח בנהיגה טכנית איטית וכמובן בחניה בין הבונקעלך שעל המדרכה.

עוד טויוטה סיפרה לנו ששלדת הסולם משותפת עם טונדרה, סקויה וטאקומה (וגם ה-300 ולקסוס LX יבדל לחיים ארוכים). לשלדה החדשה עמידות טובה יותר בפיתול וקשיחות החשובים לנוחות והתנהגות על הכביש. טויוטה השיגה זאת בין השאר בזכות ריתוכי לייזר אשר מפחיתה את המסה היכן שאינה נחוצה אך מוסיפה לה בנקודות נושאות עומס. החוזק של השלדה יחד עם יחידת ההנעה יאפשר לקרוזר החדש לגרור עד 3500 ק"ג.

טויוטה לנדקרוזר החדש – גרירה של עד 3500 ק"ג ומערכות סיוע אקטיביות. צילום: טויוטה

 

בתחום הנוחות מציע טויוטה לנדקרוזר החדש מסךך מולטימדיה 8 או 12.3 אינץ' ממשקי קארפליי ואנדרואיד אלחוטיים, משטח טעינה אלחוטי לניידים, מערכת שמע עם 14 רמקולים מבית JBL, ספק כוח 120 וולט עם הספק של 2.4 קילו-וואט וגם לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ'. עוד בתחום הנוחות נציין כניסה והתנעה ללא מפתח, מפתח דיגיטלי בטלפון הנייד או כרטיס חכם – זו כמובן רשימת אבזור שתשתנה כשהקרוזר יגיע לבסוף אילינו בתקינה אירופאית ובבניית המוצר של היבואן בישראל.

לבסוף מבחינת הצבעים יש לבחור בין שבעה גוונים שונים וגם שני צבעי רטרו נהדרים מדברי וכחול הריטאג' עם גג בצבע שני.

אלינו טויוטה לנדקרוזר החדש צפוי להגיע לקראת אמצע השנה הקלנדרית.

טויוטה לנדקרוזר החדש -זוויות גישה מחודדות. צילום: טויוטה

 

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

2 comments

  1. כשבשוק רכבי השטח האמיתיים יש או רוביקון או ברורנקו, הלנד קרוזר ינצח במכירות. מעניין אם הרכב נמכר בארה"ב ב 50k כמה ימכר בארץ.
    יש נתון קג"מ מעולה למנוע בנזין בנפח 2,400 סמ"ק .

  2. לארץ יגיע רכב עם גודל גלגל וצמיג שמיועדים לכביש. דום דבר שמותר בחול לא מאפשרים בארץ….חכמים…למרות שפה אנחנו משלמים כפול
    מדינה אוכלת יושביה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × three =