רוני נאק
טויוטה ארה"ב מגלה טפח ומכסה טפחיים. ענקית הרכב הגלובלית משחררת קדימון לקראת החשיפה המלאה של דור כל חדש של לנדקרוזר פראדו – המקבל את הסימון "250". הדגם הוא חדש – בינינו הגיע הזמן אחרי כמעט 15 שנים של דור "150" המלווה אותנו עוד משנת 2009.
טויוטה לנדקרוזר פראדו החדש מתבסס על הפלטפורמה של הקרוזר 300 הגדול. זו שלדת סולם עדכנית (עליה יהיה גם הבא בתור לשדרוג – טנדר היילקס) השומרת על חבילת המתלים המוכרת של עצמות עצה כפולות בחזית וסרן חי עם מתלה רב-חיבורי מאחור.
• מבחן דרכים טויוטה לנדקרוזר פראדו 150
ההנעה כפולה קבועה עם תיבת העברה בעלת LOW ונעילה מרכזית. המצאותן של נעילות דיפ' אחוריות וקדמיות תהיה תלויה ככל הנראה בחבילת האבזור. לגבי המנועים עצמן קיים עדיין ערפל קרב שכן מה שבסופו של דבר שיגיע לישראל עשוי להיות שונה למדי ממה שמקבל השוק האמריקאי. הידיעות מחו"ל מלמדות כי טויוטה תשאיר את מנוע הטורבו-דיזל 2.8ל' המוכר לנו מהדור הנוכחי (לא להיט) ולצידו ייתכן שנראה גם מערכת היברידית שנגזרת ממערכות שכבר קיימות בלקסוס.
עוד ידוע שטויטה תשלב את הדור השלישי, 3.0, של סוויטת מערכות הבטיחות האקטיביות שלה. אלה כוללות מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות רבות. בנוסף, הפראדו החדש עשוי בהחלט לשמור על יכולת הגרירה הטובה של קודמו – 3,000 ק"ג.
האם טויוטה לנדקרוזר פראדו החדש יגיע אלינו בתחילת 2024? לאור הנכונות של לקוחות רבים להמתין חודשים ארוכים לפראדו 150, ייתכן בהחלט שגם הפעם יהיה עליהם להתאזר בסבלנות עד שנגלה את המפרט הישראלי ויתקבל מועד הגעה קונקרטי להגעה של אחרון ה-SUV הקשוחים. המחיר? אם לשפוט לפי המגמה בחודשים האחרונים עשוי בהחלט להגיע לכדי 500 אלף שקלים – אבל זו ספקולציה פרטית שלנו.