יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן דרכים טויוטה לנד קרוזר 2021. יותר בטיחותי, יותר חזק עדיין המלאכ של הבוש. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים טויוטה לנדקרוזר 2021

• חבילת בטיחות אקטיבית וסיוע לנהג בכל הגרסאות למעט TS7

• מנוע 2.8ל' עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ

• צריכת דלת משופרת 10 ק"מ/ל'

• כשר גרירה עד 3.0 טון לנגרר עם בלמים

• מחיר רכב מבחן (לימיטד) 410,000 שקלים

מבחן דרכים טויוטה לנד קרוזר 2021. מנעד יכולות רחב מאד בשטח ויכולת טובה בכביש. צילום: רוני נאק

רוני נאק

לא לא. זה לא "לנדקרוזר חדש" אלא אותו 150 שרץ איתנו כבר משנת 2009. לישראל הוא הגיע כמודל 2010 וזה שם אותו כבר 11 שנים בכבישים ובשטח הישראלי. במרוצת השנים היו כמובן עדכונים רבים, מוצלחים יותר וכאלה פחות – אבל מה שחשוב באמת שתדעו זה שמדובר בעדכון נוסף. ככל הנראה זה יהיה העדכון האחרון לפני הצגת דור כל חדש על הפלטפורמה המודולארית החדשה של טויוטה אשר תאפשר גם (תופים בבקשה..) הנעה היברידית. אבל זה יקרה לפחות עוד שנתיים. בינתיים 150 והוא טוב.

מבחן דרכים טויוטה לנד קרוזר 2021. הנעה כפולה קבועה יעילה מאד ומבריקה ככל שהאחיזה יורדת. צילום: רוני נאק

העדכון המהותי ביותר נוגע למערכת ההנעה. מנוע דיזל 2.8ל' עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ. הדיזל החזק ביותר שהיה בין כנפי ה-150 מזה העליה לכביש ב-2010. המנוע זה אותו מנוע שפגשנו בטויוטה היילקס המעודכן וכמוהו גם תיבת ההילוכים האוטומטית עם 6 הילוכים משרתת גם את היילקס (וגם טרייטון וגם דימקס וגם טאקומה).

בנוסף מקבל הקרוזר גם מערכות בטיחות וסיוע אקטיביות (בכל גרסאות האבזור למעט TS7) שעד עתה נכחו רק בגרסה היקרה ביותר. למעט זאת מדובר באותו מראה חיצוני כפי שהוצג אחרי מתיחת הפנים של 2018, וקבינה ששומרת על קו העיצוב עוד מתיחת פנים אחת אחורה. לגבי זה יש לי הערה אחת: פס העץ לרוחב הדשבורד. מה איתו? לא קשור לשום פריט עיצובי אחר בקבינה ונראה שלא במקומו.

מבחן דרכים טויוטה לנד קרוזר 2021. תא נהג וסביבת נוסעים עשויים מצויין. הכל מהודק גם אם הפז"מ כבר מורגש. צילום: רוני נאק

בכביש

תחילת הנסיעה והכלי הרגיש לי גמלוני. אבל מד המהירות מספר סיפור אחר. שיפורי הבידוד הפכו את הקרוזר למהיר ונעים מאי פעם. עדיין מדובר בדיזל במשקל העולה על 2 טונות. אבל ככזה הוא נע היטב ומספק כאמור רמת בידוד רעשים טובה מאד. הרכב יהיה מספיק נוח ככלי למרחקים ארוכים. משייט ב-100 קמ"ש על כ-1450 סל"ד חסכוניים.

בתנועה על האספלט מה שהפתיע אותי לטובה, אולי הזכיר לי כי מזמן לא נהגתי בקרוזר, זה המבנה האיתן של הכלי. למרות שמדובר בתצורה של שלדת סולם ועליה מרכב נפרד, למרות שיש סרן גדול וכבד מאחור. בכל טלטלות וחבטות העיר, שקעים ושיבושים, פסי האטה וחירפוצים. הקרוזר ספג, התנודד, אבל לא קרקש או צקצק. הפנים נותר שקט ומהודק כמו שערה של גיישה מנוסה.

מבחן דרכים טויוטה לנד קרוזר 2021. יותר בטיחותי, עם חבילת בטיחות וסיוע אקטיביים בכל גרסאות למעט TS7. צילום: רוני נאק

ככל שעברו הקילומטרים כך התרגלתי לרכב, למידות שלו, לאופן שבו הוא נע על מתליו. וחיבתי אליו גברה. הרגשתי שאני לובש אותו והתנועה במרחב הופכת לנטולת מאמץ. זה היה הסימן לרדת לשטח.

 

שטח

הימים הגשומים שהלימיטד היה במחיצתי יצרו שלוליות עמוקות, שבילי חול ספוגי מים וגשם נון סטופ. עם צמיגים מקוריים ומעט מאד הגנה תחתית לא העזתי לקחת את הקרוזר המבריק לסלעים רטובים או בוץ שצמיגי הכביש יכשילו אותו אחרי מטרים ספורים.

מבחן דרכים טויוטה לנד קרוזר 2021. מרווח גחון של 215 מ"מ ישתפר עם הגבהה של 2 אינץ' ומתלים מעט יותר מוצקים. צילום: רוני נאק

כך יהיה טויוטה לנדקרוזר 2023

בכל שלב של נסיעת השטח הקרוזר הבריק. לא פחות. וזה לא מפתיע. המתלים הרכים מגהצים את השטח היטב כשנוסעים במהירות איטית ובינונית. רכים מדי לנהיגת ראלי נמרצת שממילא אינה בתפריט. קוליסים עמוקים ושלוליות מים עמוקות, נחצים בקלות מביכה ויש משהו בבטחון שנוצר מעצם הידיעה שאתה בקרוזר ולא בכל כלי אחר. גם אם זה פסיכולוגי בלבד.

מערכת בקרת המשיכה יעילה, יש גם LOW שימושי וקצר ביחס של 1:2.566, המאפשר להוריד את העומס מממיר המומנט ותיבת ההילוכים ולטפל במעלות תלולים ומורדות מזרי אימה בבטיחות מקסימאלית. זוויות המרכב טובות (בעיקר הגישה שופרה אחרי הפייסליפט האחרון) והחוסן הכללים מרשים ביותר.

צריכת הדלק השתפרה ועמדה במבחן על כ-10 קילומטרים לליטר מול ה-7.5 קמ"ל שהיו במבחן הקודם. זה נותן יותר מכל הארכת טווח.

מבחן דרכים טויוטה לנד קרוזר 2021. תחת עץ הפיקוס הפראי הקרוזר מהגג הגיגים של דיזל. צילום: רוני נאק

 

פחות

לא הכל "סוכר". מה לעשות. ההתנעה הראשונה בבוקר היא דיזלית למדי. "דיזלית" במונחים של רעש ו-וויברציות עד שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה. לוקח המון זמן עד שמד חום המנוע מתעורר משנתו ועולה לאזור הפעולה שלו. המתלים הרכים יוצרים צלילת חרטום מורגשת בבלימה וההיגוי, הוא כזה 2009 ומנותק שדורש הסתגלות. תאוצות הביניים ארוכות לאללה. בין 80 ל-120 קמ"ש מהירות התגובה של תיבת ההילוכים והספולינג של הטורבו בדיזל הזה א י ט י י ם. מאד. לכן יש לתכנן עקיפה היטב.

מבחן דרכים טויוטה לנד קרוזר 2021. עיקר הכוח מגיע בסל"ד נמוך ובינוני. זה לא כלי מהיר אלא חזק. תיבת האוויר תדרוש התייחסות לכלים שיעבדו באבק. צילום: רוני נאק

מעיתוני חו"ל אנו למדים על בעיית של אטימה בתיבת האוויר שגורמת ליניקת אבק דק שהורס את חיישן מסת האוויר בסעפת היניקה וכן על תקלות במערכת מסנן החלקיקים (אגב, כשנדלק הצ'ק אנג'ין אוטומטית מתבטלת פעולת מערכות הסיוע והבטיחות האקטיביות).

מבחן דרכים טויוטה לנד קרוזר 2021. מצלמת חניה עדיין ללא קווים אקטיביים. צ'יפו. צילום: רוני נאק

ודבר אחרון. ביקורת שממשיכה עוד מ-2018. מצלמת החניה שעדיין אין בה קווי הנחיה אקטיביים. ראבק רכב של 410 אלף שקלים. מה נהייה?

מבחן דרכים טויוטה לנד קרוזר 2021. הדלת נפתחת הצידה. החלון בנפרד למעלה. צילום: רוני נאק

סיכום

לא קונים לנדקרוזר בשביל נימוסי הכביש שלו או דינאמיות עוצרת נשימה בכבישים מקורזלים. הסיבה הטובה ביותר להוציא 410 אלפי שקלים (אחרי שמירת הערך והסחירות) היא יכולת השטח. וזו מנצחת כל מה שיש בשוק בוודאי ברמת המחיר הזו. היכולת להביא אותך לכל מקום כמעט (אפילו במצבו הסטנדרטי) היא לא פחות ממדהימה ומאד מושכת עבורי. סיבה נוספת היא שאין באמת מתחרים. מיצובישי פאג'רו, אללה ירחמו, סנגיונג רקסטון לא הצליח ליצור אימפקט משמעותי בשוק ואילו לנד רובר דיפנדר החדש והדיסקברי, הפכו סנובים ופונים עתה לקהל יעד עשיר מאד. טויוטה לנדקרוזר הנוכחי הוא ה-150 הטוב ביותר שהיה עד היום וייתכן שהוא האחרון לפני שהחשמל (עם הפלוסים והמינוסים שלו…) יגיע גם לדגם שהוא בלב ה-DNA של טויוטה.

מבחן דרכים טויוטה לנד קרוזר 2021. בדיוק בשביל דברים כאלה. אירוס ארגמן. צילום: רוני נאק

Check Also

סוזוקי ויטארה רק ב-149,999 שקלים

עד 10,000 שקלים הנחה במסגרת מבצע פסח של סוזוקי ישראל, מתחת ל-150 אלף שקלים לרכב פנאי משפחתי קטן, סחיר ועם מוניטין נהדרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twelve − 9 =