יום שלישי , 26 ינואר 2021
ראשי » חדשות » שעת נעילה ל-V8 דיזל של טויוטה
אחרי 14 שנים במרץ 2021 יופסק יצור ה-200. יחד איתו גם הדיזל V8 הנפלא יעלם. צילום: טויוטה

שעת נעילה ל-V8 דיזל של טויוטה

רוני נאק

ידענו שהיום הזה יגיע בקרוב. וזה לא מאד מפתיע לאור הדילול של מכוניות הדיזל ברחבי העולם. בכל זאת מידה רבה של עצב יש בידיעה הזו שאנו והעולם עומדים להיפרד מאחד ממנועי הדיזל הטובים ביותר שידענו. כבר כתבנו בעבר על התכניות של טויוטה להפסיק את היצור של לנדקרוזר 200 – לקראת ההשקה המאוחרת (בגלל קוביד אלא מה?) של המחליף שלו שיהיה לנדקרוזר 300. ובכן ממושבת האסירים לשעבר אי שם למטה בצד ההפוך של העולם (מכונה גם "חוסטראליאה") מגיעה הידיעה כי סוכני טויוטה קיבלו הנחיה מהיושבים במרומי מגדל השנהב בטוקיו כי עליהם להזדרז ולהזמין ולהתארגן על המלאים של לנדקרוזר 200 לקראת הפסקת היצור שלו במרץ 2021. מה שהופך את ה-200 לדגם הוותיק ביותר של טויוטה, עם 14 שנות יצור רצופות. הדגם עם מחזור החיים הארוך ביותר מאז שנות ה-60'. במקביל להפסקה של ה-200 תוצג גם מהדורה מוגבלת לחגוג את המעבר של ה-200 לוולהאלה.

V8 דיזל. אמין מאד או חזק מאד. אינג'קטורים היו גם כאן בעייתיים. צילום: טויוטה

טויוטה לנדקרוזר 300 PHEV?

יחד עם ה-200 גם ה-V8 דיזל יעלם. אותו מנוע המשרת ברמות תפוקה שונות גם בגרסאות שונות של סדרה 70. בשלב הזה לא ברור האם הוא ימשיך לטרטר בנחת בעתיד ב-70 לסוגיהם. למנוע הזה נפח של 4.5ל', 4 שסתומים לצילינדר והופיע בגרסאות עם טורבו יחיד או כפול-מגדשים. בגרסאות הסדרתיות (ללא שיפורים) הוא הציב בין 205 ל-272 כ"ס ובין 43 ל-65 קג"מ. לפחות ברמות התפוקה הנמוכות (המקובלות בסדרה 70 בעיקר) זה מנוע שהיה מאד לא לחוץ ותוכנן להחזיק מעמד לנצח ובתנאים קשים. עכברי השטח אהבו לשדרג אותו והגיעו להספקים גבוהים מאד יחסית בקלות. תפוקה של מעל 500 כ"ס ו-100 קג"מ היא בהחלט בטווח היכולות של היחידה הנהדרת הזו. כמו בדיזלים אחרים של טויטה גם ה-V8 סבל מתקלות במזרקי הסולר וגם מתקלות במתנע (סטרטר) שהיו נפוצות בכלים שבילו הרבה באיזורים רטובים וחציית נהרות. המנוע הזה ידע להשתדך לתיבות הילוכים ידנית וגם לאוטומטיות ואם לא היו אוטומטיות בהיצע – ישנו ערברב של סדנאות שיעשו את ההסבה הזו בשמחה. בנוסף, הדיזל הזה מצא דרכו גם מתחת למכסי המנוע של קרוזרים ותיקים יותר, בעיקר מסדרה 100 ואפילו נשתלו בליין הטנדרים האמריקאים על ידי יזמים חרוצים.

הדיזל עשוי להמשיך בסדרה 70 לשיווק במדינות שפחות רגישות לפליטת co2. צילום: טויוטה

הפסקת היצור של ה-200 במרץ נועדה להכין את קו היצור לתחילת היצור של ה-300 החדש. איזה מנוע דיזל יהיה שם. אם בכלל? עוד לא ידוע בדיוק. טויוטה לא יצרה בעבר דיזל V6 ואולי תפתיע (כמו מרצדס, לנד רובר ואחרים) עם דיזל 6 טורי חדש. אבל זה סיכוי נמוך.

 

צפו גם בזה

ARES עושה דיפנדר

מייקאובר איטלקי לדיפנדר 110 קלאסי. תכלס אהבנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen + three =