יום ראשון , 15 דצמבר 2024
טנדר טויוטה קורולה הייבריד. הייתם קונים בונבון כזה? צילום: KDesing

גם טויוטה רוצה פיקאפ קל

רוני נאק

ההצלחה של פורד מאבריק ושל יונדאי סנטה קרוז לא נעלמת מהעיניים החדות של אנשי טויוטה ביבשת אמריקה. וגם אם יש הבדלים די גדולים בין הטעמים של צפון אמריקה לדרומה – כשפלח שוק חדש נפתח – טויוטה רוצה ואולי אף חייבת להיות נוכחת בו.

בניסיון לנצל את הצמיחה האקספוננציאלית של סגמנט הטנדרים הקומפקטיים עם מרכב מונוקוק באמריקה הלטינית, טויוטה תתכונן להיכנס לתחרות ישירה מול פורד עם פיתוח של טנדר המבוסס על פלטפורמת הקורולה והקורולה קרוס.

פורד מאבריק על הכוונת. כאן גרסת "טרמור" מוקשחת לשטח. צילום: פורד

כך מדווח אתר הרכב הברזילאי Auto Segredos, אשר חשף כי הדגם החדש עתיד להצטרף לפס הייצור במפעל טויוטה שכבר הוקם במחוז סאו פאולו בעיירה סורוקאבה. לפי הדיווח, הטנדר המסתורי (שעדיין אין לו שם), יגיע לשווקים בשנת 2026. כשהוא יחלוק רכיבים שונים ורבים עם קורולה קרוס כאסטרטגיה של היצרנית לנצל את היתרונות של הפלטפורמה ולמקסם את יעילות הייצור. בדרך זו, לשני הדגמים ייהיו אותם פגושים קדמיים, אותו מכסה המנוע, הדלתות, חלק מהשמשות וגימורי החוץ והפנים.

טנדר טויוטה קורולה הייבריד. הייתם קונים בונבון כזה? צילום: KDesing

בנוגע לעיצוב, יצר סטודיו KDesing הדמיות לגבי מראה הטנדר החדש, שיתחרה ישירות מול פורד מאבריק ו-RAM Rampage, ואשר ישפיע גם על דגמים פופולריים נוספים (באמריקה הדרומית) כמו פיאט טורו, רנו אורוך ושברולט מונטנה.

באשר למכניקה, הvשערות nברזיל מציעות אופציה של מנוע ה-2.0 Dynamic Force, שבדגמי טויוטה קורולה וקורולה קרוס המפיק 170 כ"ס ומומנט של 20 קג"מ, יחד עם תיבת עשרה הילוכים אוטומטית. בנוסף, נשקלת אפשרות לאופציה היברידית, אך לא זו המוכרת מהקורולה, אלא עם מנוע ה-2.5 המשמש ב-RAV4, שיחד עם ההנעה החשמלית מספק סה"כ 222 כ"ס.

יונדאי סנטה קרוז – הצלחה גורפת בארה"ב. צילום: יונדאי

למרות שהמידע הרשמי עדיין דל, היצרנית צפויה לחשוף פרטים נוספים במהלך השנה הזו כדי להציע אינדיקציות ברורות לגבי תוכניותיה להיכנס לאחד הסגמנטים החשובים והתחרותיים ביותר באמריקה הלטינית.

מה חושבים? בהינתן תקינה מתאימה טנדר קל של טויוטה יכול להצליח אצלנו? ה"טנדר סובארו" הבא? שלאגר?

Check Also

אקספנג G6 מתעדכן

נגיעות קוסמטיות קלות בעדכון העיצוב של אקספנג G6. עד כמה התקצרו מחזורי החיים בעידן הרכב החשמלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *