שבת , 20 אפריל 2024
לקחת דוב למסלול. למבורגיני יוזמת ליגת יצרן רק ל-URUS - הנה הקונספט של STX. צילום: למבורגיני
לקחת דוב למסלול. למבורגיני יוזמת ליגת יצרן רק ל-URUS - הנה הקונספט של STX. צילום: למבורגיני

למבורגיני STX: למרוצים בלבד

תומר הדר

למבורגיני נחושה להוכיח לעולם שה-URUS (דוב, דובי או דביבון), הכביש שטח שלה, אינו עוד חיית מדרכות זוחלת קניונים, אלא רכב כביש שטח ספורטיבי אמיתי (יש דבר כזה כביש שטח ספורטיבי אמיתי?).

לכן למבורגיני החליטה לייצר סדרת מרוצים שפחות או יותר תותאם URUS, כלומר תשלב בין נהיגת שטח אגרסיבית לנהיגת מסלול, ברכבים זהים שהנהגים יוכלו לרכוש כמובן ישירות מלמבורגיני. הקונספט – שנקרא בפשטות ST X נבנה על ידי למבורגיני סקוואדרה קורסה, זרוע המירוצים של החברה.

לקחת דוב למסלול. למבורגיני יוזמת ליגת יצרן רק ל-URUS - הנה הקונספט של STX. צילום: למבורגיני
לקחת דוב למסלול. למבורגיני יוזמת ליגת יצרן רק ל-URUS – הנה הקונספט של STX. צילום: למבורגיני

השינויים כוללים כמה הבדלים ביחס ללמבו רגיל כך: מכסה המנוע קל יותר וכולל פתחי איוורור, כלוב בטיחות מצא את מקומו בתא הנוסעים כמו גם מיכל דלק ממוגן. המשקל, כך טוענת למבוריני, הופחת ב 25% מרשימים הודות להעברה של חלק ניכר מתוכן תא הנוסעים לפח האשפה – וכעת המשקל עומד על 1,650 קילוגרמים. הודות להפחתת המשקל, טוענת למבורגיני, נחסך הצורך בהוספת כוחות סוס, משמע מי שיתחרה בלמבו על אספלט ועפר יצטרך להסתפק במנוע V8 כפול המגדשים הסטנדרטי, שמפיק 641 כוחות סוס ומזניק את הלמבו ל 100 קמ"ש תוך 3.6 שניות. המהירות המרבית היתה ונותרה 305 קמ"ש, מה שיהיה ללא ספק מעניין לראות על מסלול עפר. המרוצים עצמם יחלו בשנת 2020 במספר אתרים באירופה, וגם, כך טוענת למבורגיני, במזרח התיכון. למרות שכנראה שהכוונה היא יותר לאזור דובאי ופחות לאיזור פצאל.

עם קצת מזל זה יכול להיראות ככה:

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 + three =