פריזבי משיקה היום את הפעילות של מותג XPENG בישראל עם שני דגמים חשמליים: P7 סדאן ספורטיבית מהודרת ו-G9 רכב פנאי עצום ממדים
שבת , 27 אפריל 2024
XPENG הסינית מתניעה את פעילותה בישראל. החל ב-200 אלף ש"ח. צילום: אקספנג

XPENG בישראל החל מ-199,990 שקלים

רוני נאק

לאחר דחיה של שבועות מספר בשל המצב, משיקה היום פריזבי את מותג XPENG בישראל. מדובר במותג פרימיום סיני של כלי רכב חשמליים עליו כתבנו לאחרונה. כמו מותגים סינים רבים אחרים הוא צעיר למדי ומשוחרר מנטל של מסורת או מורשת. גם אקספנג כמו חבריו, בעל יומרות "פרימיום" המתבטאות בכמה מישורים: עיצוב, ביצועים וחבילות אבזור.

אקספנג P7, עם הנעה אחורית או כפולה, ואפילו דלתות מספריים מתרוממות. צילום: XPENG

• הכירו את XPENG

אקספנג P7 הוא סדאן ספורטיבי עם עיצוב נוצ'בק חצפצוף אך אירודינאמי ונקי למראה. הדגם הזה ישווק בשלוש גרסאות: מנוע יחיד (276 כ"ס ו-45 קג"מ) והנעה אחורית עם סוללה גדולה (83 קוט"ש שימושיים של כימיית NMC מתוקה) במחיר של 199,990 שקלים ושתי גרסאות הנעה כפולה (473 כ"ס ו-77 קג"מ) במחירים של 267 אלף ₪ ו-300 אלף ש,ח לגרסת דלתות המספריים המתרוממות.

הקוקפיט הדיגיטלי של P7 מכיל שני מסכים גדולים, יש אפליקציות ניווט ושמע מובנות אבל אין שיקוף טלפון. צילום: אקספנג

בכל הגרסאות יש חבילות אבזור ארוכות ועשירות מאד הכוללות ריפודי עור נאפה על כל המושבים, קוקפיט דיגיטלי מלא (אין ממשקי אנדרואיד/קארפליי בינתיים), מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית רבות המקבלות מידע משורה ארוכה של חיישנים ומצלמות סביב הרכב.

יישומון מעוברת-בחלקו מאפשר לקבל סטאטוס ותפקודי תפעול שונים. בשני הדגמים. צילום: XPENG

החבילה הדינאמית כוללת מתלה עצמות עצה כפולות בחזית ומתלה רב-חיבורי מאחור – מעצורים מבית BREMBO וזמני תאוצה של 6.7 ו-4.1 שניות. בתחום הטעינה אפשר לטעון את הסוללה בטעינה מהירה עד 175 קו"ט או תלת-פזי ביתי 11 קו"ט. הממדים עוסקים בבסיס גלגלים של 299 ס"מ, אורך כללי של 488 ס"מ ומשקלים בין 2,095 ל-2,255 ק"ג.

עם תא מטען של 600ל' האקספנג G9 הוא רכב פנאי גדול ומהודר מאד. צילום: XPENG

אקספנג G9 הוא SUV חשמלי גדול למדי. מתבסס על אותה פלטפורמה חשמלית של ה-P7 אבל עם שני הבדלים חשובים: מתלי אוויר וארכיטקטורת 800 וולט המאפשרת לקצר את זמני הטעינה וכן לקבל הספק גבוה יותר מהמנועים. אלו יפיקו בהקשר הזה, 313 כ"ס ו-44 קג"מ בגרסת ההנעה האחורית או 551 כ"ס ו-73 קג"מ בגרסת ההנעה הכפולה.

לגרסת ההנעה האחורית סוללת LFP עם קיבולת של 78 קוט"ש ואילו גרסאות ההנעה הכפולה מקבלות סוללת NMC עצומה עם קיבולת של 98 קוט"ש. טווח הנסיעה הוא בין 469 ל-570 ק"מ בהתאם לגרסה. המשקל העצמי מגיע עד לכדי 2,450 ק"ג בגרסה הבכירה. המשקל הזה יושב על בסיס גלגלים של 299 ס"מ והאורך הכללי הוא 489 ס"מ ארוכים למדי. אקספנג G9 מצויד ב-5 מושבים (ואין סידור ל-7 או 6 מושבים).

המון אפשרויות להתאמה אישית וקינפוג בקוקפיט דיגיטלי שמכוון גם לנוסעת שלפנים. צילום: XPENG

כמו בסדאן גם ה-G9 מצויד במערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית רבות – אך הוא עדיין לא נבחן במבחני NCAP אירופאיים שבהם לסדאן, P7 יש 5 כוכבים.

המחיר של אקספנג G9 הוא 270 אלף לגרסת הבסיס, 310 אלפי שקלים לגרסת LR ארוכת הטווח ועד 365 אלפי שקלים לגרסת הביצועים המאובזרת ביותר.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × two =