יום רביעי , 24 אפריל 2024
זה מה שמרגש אותנו. יחידת הנעה חשמלית עם שני הילוכים שנותנת יותר חיסכון וביצועים. צילום: ZF
זה מה שמרגש אותנו. יחידת הנעה חשמלית עם שני הילוכים שנותנת יותר חיסכון וביצועים. צילום: ZF

הנעה חשמלית הדור הבא

רוני נאק

יצרנית רכיבי ההנעה ZF הציגה יחידת כוח חשמלית – המיועדת לרכבי נוסעים – אשר לראשונה משתמשת בשילוב של מנוע חשמלי ותיבת הילוכים עם 2 הילוכים. לפי ZF בעזרת הילוך שני מושג חיסכון טוב יותר בצריכת אנרגיה ומכאן טווח נסיעה מוגדל על אותו מצבר. ZF הצליחה לארוז הכל בחבילה קומפקטית אשר יכולה להתאים ליישומים רחבי הקיף כמו מכוניות נוסעים קטנות ובינוניות. המבנה המודולרי של היחידה מאפשר התאמה ליישומים נוספים כמו לרכבי ספורט וביצועים.

ZF מוציאה לשוק יחידת הנעה חשמלית עם שני הילוכים ואנו נרגשים מזה. למה בעצם? צילום: ZF
ZF מוציאה לשוק יחידת הנעה חשמלית עם שני הילוכים ואנו נרגשים מזה. למה בעצם? צילום: ZF

בניסוי ZF השתמשה במנוע חשמלי עם 190 כ"ס ושני הילוכים כאשר ההילוך השני משתלב במהירות של 70 קמ"ש ומעלה. מערכת הניהול מסוגלת לקבל מידע גיאוגרפי מהניווט (למשל עליות או מורדות ועומסי תנועה) כדי למטב את צריכת האנרגיה בהתאם – ואת נקודות העצירה בעמדות טעינה לרכב חשמלי. לפ ZF הושג חיסכון ממוצע של 5% בצריכת האנרגיה. הפתרון הזה חוסך ליצרנים את הדילמה האם לבחור במנוע בעל מומנט רב יותר או בכזה המצטיין בסל"ד גבוה – והמידות הקטנות של היחידה מתאימות ליישומים של כלי רכב קטנים יחסית בהם החלל לנוסעים חשוב שיהיה הגדול ביותר שניתן. במקביל – האופי המודולארי של היחידה מאפשר החלפת המנוע החשמלי למנוע חזק יותר – עד 340 כ"ס – וזה פותח כבר עולם שלם של ביצועים, תאוצה ומהירות לכלי רכב דינאמיים יותר (בפורשה טייקן – זה פיתוח פנימי של פורשה).

זה הפתרון של פורשה. 2 הילוכים, 3 שניות ל-100 קמ"ש ו-20 דק' בטעינה מהירה. צילום: פורשה
זה הפתרון של פורשה. 2 הילוכים, 3 שניות ל-100 קמ"ש ו-20 דק' בטעינה מהירה. צילום: פורשה

Check Also

סיטרואן C3 איירקרוס מקבל 7 מושבים

מה זה קטן ועם 7 מושבים? סיטרואן C3 איירקרוס. כך לפחות מבטיחה היצרנית לגבי הדור הבא של הדגם אשר עתיד להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × three =