יום שלישי , 19 מרץ 2024
Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI
Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI

רכב השטח של העתיד AI:TRAIL


רוני נאק

אפילו שהנעה חשמלית הייתה שיחת היום בתערוכת הרכב של פרנקפורט – ציפינו ליותר – בכל זאת העדר של נתח משמעותי מתעשיית הרכב שבחרה שלא להגיע יש לה השפעה. מצד שני זה הבליט את אלו שכן הציגו – ואחד מרכבי התצוגה המעניינים יותר הגיע מאאודי – AI:TRAIL – המבטא את חזון אאודי למבנה העתידי ולטכנולוגיות עתידיות שישולבו בכלי הרכב בהמשך הדרך.

Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI
Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI

ההנעה היא כמובן חשמלית – עם ארבעה מנועים וכל אחד מהם מניע גלגל יחיד. בניגוד למה שראינו אצל אחרים, אאודי הותירה את המנועים בשלדה והכוח עובר לגלגלים דרך ציריות. התפוקה מרשימה עם הספק מירבי של 435 כ"ס וקצת מעל 100 קג"מ.

המידות קומפקטיות אבל נתחיל עם מרווח גחון מאד מכובד של 34 ס"מ, אורך של 4.15מ', רוחב של 2.15מ' וגובה של 1.62מ'. חישוקי 22 אינץ' ועומק צליחת מים של חצי מטר ללא הכנה מוקדמת. המשקל העצמי (אישיו מרכזי ברכב חשמלי) ניצב על 1750 ק"ג בין השאר בזכות שימוש בסגסוגת פלדה קלות, סיבי פחמן ואלומיניום.

Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI
Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI

עיצוב הקבינה ושטח השמשות לקוח מעולם התעופה – בעיקר מסוקים – כדי לתת לאנשי ה-AI מקסימום ראות החוצה. גם עיצוב הפנים מינימליסטי ביותר ולמעט דוושות וגלגל הגה מכיל תושבת לסמארטפון וזהו. בנוסף פתחי דלתות רחבים, ושטחי טעינה נוחים לכל מה שאדם צריך לקחת עמו לשטח. חומרי הפנים, כפי שאאודי אוהבת בעת האחרונה, עשויים מחומרים ממוחזרים, בעיקר מצמר ועור שאאודי אומרת שהם אחלה לבידוד רעשים וטמפ'.

Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI
Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI

יחידות התאורה השונות עצמאיות במקור הכוח שלהן. עם תאורת LED הן יכולות להאיר את הדרך או לספק תאורת פנים מעוממת לחלל הרכב. בנוסף יש 5 עצמים מעופפים. רחפנים מונעי מניפה (לא מדחף רגיל) המשולבת במבנה שלהם. הרחפנים טסים לפני הרכב, מאירים את הדרך בלילה או/גם משדרים לקבינה צילום ווידאו בזמן אמת של השטח לפנים. הרחפנים נוחתים במקום המיועד להם על עריסת הגג – ממנה הם גם נטענים ומסוגלים לספק תאורת מחנה בחניון הלילה או לרדת לשולחן הקק"ל כדי להאיר מקרוב את השקשוקה. הניהול של הרחפנים מתבצע דרך ממשק ברכב המאפשר גם הפעלה שלהם בזוגות או כנחיל – בנוסף הרחפנים מסוגלים להקרין הנחיות היגוי לנהג על פני השטח (סע בנצור סע! – ישכה ישכה…).

Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI
Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI

לאאודי העתידנית הזו יש יכולת אוטונומית דרגה 4 – על הכביש ובאיזורים בעלי תשתית מתאימה ומוגדרים מראש – ומערכות סיוע רבות בשטח – אבל לא נהיגה אוטונומית בין הסלעים. טווח הנסיעה בשטח יהיה כ-250 קילומטרים ועד 500 קילומטרים בכביש ועל דרכי עפר מפולסות – זו לפחות השאיפה של אאודי.

Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI
Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI

 

Check Also

מפגש מחשמל עם ג'נסיס ELECTRIFIED GV70

הגרסה החשמלית והחזקה ביותר של ג'נסיס GV70 לוקחת את כל התכונות של ה-SUV היוקרתי ומעלה בחזקת ה-800 וולט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine − 9 =