שבת , 27 אפריל 2024
GM סורוס כלי רכב מבצעי לשטח עם הנעת תאי דלק/חשמל ויכולת אוטונומית מלאה. מבנה מודולארי מאפשר התאמה של מודולים לכל משימה. צילום: GM
GM סורוס כלי רכב מבצעי לשטח עם הנעת תאי דלק/חשמל ויכולת אוטונומית מלאה. מבנה מודולארי מאפשר התאמה של מודולים לכל משימה. צילום: GM

GM אוטונומי מבצעי

תומר הדר

לכל מי שפתח לאחרונה טלוויזיה. או אינטרנט. או עיתון: מעט קשה להתעלם מאי אלו סופות טייפון והוריקנים שהיכו בחופי ארה"ב והותירו אחריהן חודשים של הרס ומים בגובה מטרים. עבור ג'נרל מוטורס מדובר בהזדמנות.

GM סורוס כלי רכב מבצעי לשטח עם הנעת תאי דלק/חשמל ויכולת אוטונומית מלאה. מבנה מודולארי מאפשר התאמה של מודולים לכל משימה. כאן עם קבינה לנהג אורגני. צילום: GM
GM סורוס כלי רכב מבצעי לשטח עם הנעת תאי דלק/חשמל ויכולת אוטונומית מלאה. מבנה מודולארי מאפשר התאמה של מודולים לכל משימה. כאן עם קבינה לנהג אורגני. צילום: GM


החברה חשפה את "סורוס", רכב שטח אוטונומי המיועד לפריסה באזורים שעברו אסונות טבע (הם יודעים כנראה משהו שאנחנו לא, העתיד לא נראה כל כך טוב). הסורוס – שהוא בעצם משטח ממונע – מונע במימן, מסוגל לנוע ליעדים באופן אוטונומי וגם לשנע ציוד, שלא לדבר על יכולות ורסטיליות המאפשרות לו לשמש גם כאמבולנס.

GM סורוס כלי רכב מבצעי לשטח עם הנעת תאי דלק/חשמל ויכולת אוטונומית מלאה. מבנה מודולארי מאפשר התאמה של מודולים לכל משימה. כאן עם מודול רפואי. צילום: GM
GM סורוס כלי רכב מבצעי לשטח עם הנעת תאי דלק/חשמל ויכולת אוטונומית מלאה. מבנה מודולארי מאפשר התאמה של מודולים לכל משימה. כאן עם מודול רפואי. צילום: GM

הקטע המעניין הוא שבניגוד לרוב הרכבים ה"עתידניים" שג'נרל מוטורס הציגה, סורוס תוכנן בראש ובראשונה כרכב שטח, כולל שלדת סולם. מערכת ההינע של סורוס כוללת הנעה מימנית, סוללת ליתיום איון לאגירת אנרגיה, היגוי לארבעת הגלגלים – ויכולת אחסון מימן המעניקה טווח נסיעה של כ-580 קילומטרים עד 650 קילומטרים, בלי לייצר מזהמים כלשהם. בשקט מוחלט ועם הרבה ישומיים מבצעיים מועילים בזירה הביטחונית מה שעשוי להבטיח את ייצורו בעתיד. והוא נראה סוף הדרך.

GM סורוס כלי רכב מבצעי לשטח עם הנעת תאי דלק/חשמל ויכולת אוטונומית מלאה. מבנה מודולארי מאפשר התאמה של מודולים לכל משימה. כאן עם גנרטור נייד. צילום: GM
GM סורוס כלי רכב מבצעי לשטח עם הנעת תאי דלק/חשמל ויכולת אוטונומית מלאה. מבנה מודולארי מאפשר התאמה של מודולים לכל משימה. כאן עם גנרטור נייד. צילום: GM

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six + six =