ניר בן זקן
ביטול הטבות המס ב-2005 על הטנדרים הקטנים גרם לצמצום משמעותי במכירות וגם שינה את אופי הלקוחות. בעוד שלפני עשור מחירם של הטנדרים היה נמוך בעשרות אלפי שקלים מרכבי שטח באותה התקופה. רבים, ובצדק ניצלו אותם כמקלט מס ולעשות בהם שימוש פרטי. כיום מרבית הלקוחות הם מוסדיים שרוכשים את גרסאות הבסיס המהוות כ-70 אחוזים מהמכירות ובמקרה של צמד הנבחנים ההשוואה מקבלת תפנית שונה.
תג המחיר של השניים זהה; 232 אלף שקלים בין עשרת אלפים לשלושה עשר אלף שקלים פחות מהגרסאות המפוארת שהתייצבו למבחן הקודם. גרסת S של הדימקס מוותרת על בקרת אקלים, מחשב דרך, בקרת שיוט, צפוי עור להגה ומערכת השמע המקורית. גרסת "דזרט" הבסיסית של הטריטון מוותרת כמעט על מערכת המולטימדיה, מראות מתקפלות חשמלית, משוטים להעברת הילוכים מההגה, חיישני גשם ותאורה, חלונות אחוריים מושחרים, כיוון עומק להגה והתראה על סטייה מנתיב.
למרות זאת תא הנוסעים של הטריטון בעל אבזור עדיף כמו מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה (מצופה עור), בקרת השיוט, מחשב דרך ונעילת דיפרנציאל אחורית. תא הנוסעים של הדימקס פשוט למראה ומגע אבל עם יותר תאי אכסון. מספר כריות האוויר נותר כמו בגרסאות הבכירות; 6 בדימקס ו-7 בטריטון.
לשני הטנדרים חישוקי גלגל קטנים יותר בקוטר 16" המצמצמים את מרווח הגחון ב-1 ס"מ בדימקס S (22.5 ס"מ) וב-0.5 ס"מ בטריטון "דזרט" (20 ס"מ). בדימקס הם עשויים ברזל ובטריטון מסגסוגת קלה, אך במיצובישי הם צרים משמעותית ב-4 ס"מ לעומת 1 ס"מ באיסוזו (205/80R16 בטריטון ו-245/70R16 בדימקס) בהשוואה לגרסאות הבכירות. הביטוי לכך הוא הרעה באחיזת הכביש של הטריטון הבסיסי עם נטייה מוקדמת יותר לאובדן אחיזה בגלגלים הקדמיים. גם כיול מיתלים שונה בטריטון הבסיסי גורע מנוחות הנסיעה, בעיקר בשמירה על ריסון ברצף של מהמורות. בדימקס לא הורגשו הבדלים משמעותיים בהשוואה לגרסה הבכירה.
יחידת ההנעה בטריטון הבסיסי בעלת תפוקה נמוכה יותר; 154 כ"ס ו-38.8 קג"מ, 27 סוסים ו-5 קג"מ פחות מהגרסה הבכירה, נתונים פחות טובים מהדימקס לו יחידת הנעה זהה עם 163 כ"ס ו-40.8 קג"מ. במבחני התאוצה שערכנו היה הטריטון מהיר יותר בזינוק מהמקום במטרים הראשונים אבל ככל שנצברה המהירות עקף אותו הדימקס ובתאוצות הביניים המדמות עקיפה וחשובות יותר בעולם האמיתי, יתרון הכוח של האיסוזו היה ברור אפילו יותר.
גם מערכת ההנעה בטריטון פשוטה ואינה כוללת טרנספר עם דיפרנציאל מרכזי שמאפשר לגרסה הבכירה לנסוע בהנעה כפולה בכביש. צריכת הדלק, הייתה זהה לגרסאות הבכירות; בין 8.3 ל-10.9 ק"מ לליטר לטריטון ובין 8.9 ל-12.2 ק"מ לליטר לדימקס.
בשורה התחתונה בעוד ההבדלים בין גרסאות הדימקס מסתכמים באבזור בלבד, הטריטון הבסיסי מוותר על מרבית נקודות החוזקה של הדגם הבכיר. הוסיפו לכך את תא הנוסעים והמטען השימושיים יותר לעבודה בדימקס כך שבהשוואה הזו, ובהתחשב באופי השימוש האיסוזו יוצא עם ידו על העליונה.