יום שני , 29 אפריל 2024
אייקון רושף אש! פורד מוסאנג GT בישראל החל ב-425 אלפי שקלים. צילום: פורד

חלום כחול: פורד מוסטאנג בישראל

רוני נאק

יבואנית פורד, דלק מוטורס, מודיעה על תחילת המכירה המוקדמת של הדור האחרון של אייקון מוטורי – מבין האחרונים שעוד נותרו – פורד מוסטאנג עם מנוע V8 אמיתי שמעשן צמיגים מהר יותר מהסיגרים של יגאל שילון. לטובת חווית נהיגה ספורטיבית עוד יותר.

לפי ההודעה של דלק מוטורס:

דגם המוסטנג החדש לוקח את מסורת מכונית השרירים האמריקאית עם העיצוב המוכר, הכוח המתפרץ, הסאונד המשכר וחווית הנהיגה הספורטיבית לעידן החדש עם מערכות הקישוריות המתקדמות ביותר, המסכים הגדולים ושלל מערכות העזר והאבזור שמהנות את הנהג גם כשאינו לוחץ בחוזקה על דוושת התאוצה.

אייקון רושף אש! פורד מוסאנג GT בישראל החל ב-425 אלפי שקלים. צילום: פורד

 

המנוע

לפורד מוסטנג מנוע Ti-VCT V8 חמישה ליטרים בנפח 5,038 סמ"ק המעביר את הכוח (480 כ"ס) ישירות לסרן האחורי, מינון הכוח לגלגלים האחוריים נעשה באמצעות דיפרנציאל מוגבל החלקה. הודות לתכנון קפדני, הכולל מערכת יניקת אוויר כפולה ובית מצערות כפול ביצועי המנוע תחת עומס יאפשרו ספיקת אוויר גבוהה יותר וישפרו את "הנשימה" שלו בסל"ד גבוה, צליל המנוע הבשרני יגרום לכל חובב רכב להתרגש.

המנוע משודך לתיבת ההילוכים האוטומטית (10 הילוכים), בנוסף קיימים שלושה מצבי נהיגה: (Normal, Comfort, Sport) אלו יאפשרו לנהג להתאים את מערכות הרכב השונות לסגנון הנהיגה האישי שלו.

המוסטנג ישווק עם 2 אופציות של מערכות בלמים, דגמי הכניסה יעשו שימוש בקליפרים קדמיים 4 בוכנות וקוטר דיסק 351 מ"מ, דגמי הקצה כוללים מערכת בלמים מבית Brembo: קאליפר קדמי 6 בוכנות עשוי אלומיניום וקוטר דיסק של 389 מ"מ, קאליפר אחורי אלומיניום 4 בוכנות וקוטר דיסק 355 מ"מ מבטיחים ביצועי בלימה של מכוניות ספורט-טהורות.

אייקון רושף אש! פורד מוסאנג GT בישראל החל ב-425 אלפי שקלים עם קוקפיט דיגיטלי וחבילות נוחות וביצועים. צילום: פורד

השלדה

אורכו של המוסטנג הוא 4,810 מ"מ, רוחבו – 1,910 מ"מ ומעבר לכך, המתלים הקדמיים בתצורת מק'פרסון והאחוריים – מתלה רב חיבורי. מערך מתלים זה הכולל גם מוטות מייצבים קדמי ואחורי יאפשר התנהגות דינאמית-מושחזת בעלת זוויות גלגול נמוכות שלא תמיד אפיינו את מכונית השרירים הזו (אהמ…אהמ…), תוך שימור על נוחות הנסיעה בכל תנאי דרך, שילוב המאפשר להנות ממכונית הספורט הזו, גם בנסיעות השגרה היומיומיות.

GT Premium

דגם הכניסה לעולם המוסטנג יתאפיין ב-480 כ"ס ב-7,150 סל"ד ומומנט של 57.3 קג"מ ב-4,900 סל"ד. העיצוב החיצוני כולל חישוקי סגסוגת 19 אינץ' (בצבע Shadow-Silver), פנסי חזית ופנסים אחוריים מסוג LED, שבכה קדמית בעיצוב ייחודי, סמל GT בחלקו האחורי של הרכב, ספוילר אחורי בצבע המרכב וכניסה והתנעה ללא מפתח.

תא הנוסעים כולל ריפודי עור יוקרתיים עם אפשרות בחירת גוון (Black Onyx / Red / Space Gray).

המושבים הקדמיים – ספורטיביים עם אוורור, חימום ויכולת כוונון חשמלי. גלגל ההגה כולל פקדי העברת הילוכים וחימום. בתא הנוסעים קיימת תאורת אווירה במגוון צבעים, ספי כניסה לרכב ממותגים Mustang, מראה פנימית עם עמעום אוטומטי למניעת סינוור Frameless וגימורים ייחודיים בתא הנוסעים. הדוושות ספורטיביות בגימור אלומיניום, בלם היד חשמלי ומערכת בקרת האקלים – מפוצלת.

מערך הקישוריות הוא המתקדם יותר שמציעה פורד בדגמי המוסטנג וכולל מסך מולטימדיה מרכזי (Curved Glass Display) בגודל 13.2 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.4 אינץ'. מערכת SYNC4, בשפה האנגלית, תכלול גם ממשקי Apple CarPlay  / Android Auto אלחוטיים, מערכת שמע  12 רמקולים מתוצרת B&O, משטח טעינה אלחוטי (למכשירים תמכים) ומצלמת נסיעה לאחור.

בטיחות: מערך הבטיחות ברכב הוא המערך המתקדם ביותר של פורד וכולל 8 כריות אויר, חבילת סיוע לנהג Ford Co-Pilot 360, מערכת להתראה מפני התנגשות (AEB) הכוללת זיהוי הולכי רגל וסיוע בבלימה, מערכת להתראה בפני סטייה מנתיב וסיוע בהחזרת הרכב לנתיב המקורי (LKS). מערכת Lane Centering הפועלת לשמירה על הרכב במרכז הנתיב בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית. מערכת Evasive Steering Assist המסייעת בתמרון התחמקות, מערכת לאיתור שטחים מתים (®BLIS) עם מערכת התראת תעבורה צולבת (CTA) עם סיוע בבלימה, החלפה אוטומטית בין מצב תאורת הדרך לאלומות גבוהות (HBC) וחיישני נסיעה לאחור.

 

Mustang® Nite Pony

חבילת עיצוב לדגם ה-GT. מה היא כוללת? חישוקי סגסוגת 19 אינץ' בעיצוב שונה ובגימור שחור מבריק. סמלים בגימור שחור מבריק, גג, מראות הצד, פנסי החזית והספוילר האחורי – בגימור שחור. הכל מדבר בשפה עיצובית אחידה "וקרבית יותר".

 

Mustang® Nite Pony Plus

חבילת עיצוב וביצועים לדגם ה-GT: בנוסף למאפייני העיצוב של חבילת הNite Pony, חבילת הביצועים כוללת רכיבים טכניים איכותיים: מערכת בלימה מתוצרת Brembo, עם קאליפרים בגימור כחול. מערכת פליטהActive Valve Performance Exhaust System הכוללת 4 יציאות מפלט (!), שתייצר צליל משכר אף יותר והספק משופר: 486 כ"ס ומומנט של 58 קג"מ. בנוסף, מוטות מייצבים בקוטר עבה יותר (33 מ"מ קדמי / 24 מ"מ אחורי) לטובת זוויות גלגול נמוכות יותר וסרן אחורי הכולל דיפרנציאל מוגבל החלקה ביחס העברה קצר יותר – 3.55.

 

Over The Top Racing Stripe

גרסת הקצה לדגם ה-GT, בנוסף לאבזור שהוצג בחבילה הקודמת.. מדובר על הדובדבן שבקצפת. חישוקי סגסוגת 20 אינץ', מדבקת Over-the-Top Racing ב-3 עיצובים לבחירה.

לכל הגרסאות יש אחריות יצרן ל-36 חודשים או 100,000 ק"מ (המוקדם מביניהם) ויהנו מחבילת השירות המקיפה של דלק מוטורס.

 

שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס: "אחרי המתנה ארוכה סוף סוף עולה בידינו להביא את המוסטנג לישראל – זו בשורה מרגשת עבור קהילת חובבי הרכב, שהשתוקקו לנהוג באגדה, אבל לא רצו לוותר על סטנדרט השירות הגבוה אותו אנו מעניקים. זוהי קריאה אחרונה לכל חובבי הבנזין לקראת הגעת סוס הפרא של פורד, שמזכיר לנו כבר 60 שנה שמכוניות לא נועדו רק לקחת אותנו מנקודה אחת לשנייה" 

מחירים

425,000 ₪       Mustang GT

440,000 ₪       Mustang GT Nine Pack

475,000 ₪       Mustang GT Nine Pack Plus

485,000 ₪       Mustang Over The Top Racing Stripe

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 + 8 =