כתב: ניר בן זקן
למרות שזכות הראשונים שמורה לטויוטה שהקדימה את הונדה בשנה עם הראב4, ה-CRV הוא הקרוסאובר הנמכר ביותר בעולם עם כמעט 7 מיליון יחידות בעשרים השנים שחלפו מאז הושק לראשונה ב-1995. שנתיים אחרי שהושק בישראל הדור הרביעי (נחשף לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס ב-2011) הוא זוכה למתיחת פנים קלה ששיווקה מתחיל כעת.
עיקר השינוי נוגע לעדכון החזית עם גריל שחלקו התחתון בצורת רשת, תאורת לד סביב לכל הפנס הקדמי, ופגוש עם כונסי אוויר מודגשים ופנסי ערפל בצורת מקבילית (עגולים לפני כן). תא הנוסעים זכה לרענון עצובי קל ולמערכת Honda Connect הכוללת מסך מגע בגודל 7" עם חיבור מירורלינקתואם אנדרואיד הכוללת את תפקודי הצביטה, גרירה והקשה המוכרים, אפליקציות כמו WAZE, העתקת ספר טלפונים בעברית ומצלמת רוורס, אך היא אינה מוצעת בגרסת "קומפורט" הבסיסית. בסעיף הבטיחות מוצעת בכל רמת האבזור מערכת CTBA (ר"ת City-Brake Active) המבוססת על רדאר ומסייעת במניעת או הפחתת תאונות דרכים בנסיעה עירונית (בתווך המהירות של בין 5-30 קמ"ש) על ידי הפעלה אוטומטית של הבלמים בזיהוי התנגשות.
• הונדה סיוויק טורר – האם מוביל האופניים המושלם?
השאר נותר ללא שינוי; מנוע 2.0 ליטר מפיק 155 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 5 יחסים והנעה כפולה קבועה המבוססת על מצמד רב דסקיות או לתיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסים והנעה קדמית. המיתלים לעומת זאת זוכים לכיול מחדש שאמור לשפר בעיקר את היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות. במסגרת מתיחת הפנים באירופה מוצע ה-CR-V עם מנוע טורבו דיזל 1.6 חדש המפיק 160 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 9 יחסים של ZF אך הוא לא יגיע ארצה בשל תקנות המיסוי המפלות את לוגמי הסולר.
המחירים נותרו כבעבר; מ-190 אלף שקלים לגרסת "קומפורט" (170 אלף שקלים לידני) ועד רבע מיליון שקלים לגרסת "אקזקיוטיב" הבכירה שכוללת בין היתר ריפודי עור, גג זכוכית פנוראמי (שאינו נפתח), מושב נהג ודלת תא מטען חשמליים ועוד.