תומר הדר
קשה שלא לפרגן לסאנגיונג. היצרנית הקוריאנית הקטנה שהחלה את דרכה ביצור רכבי שטח שהתבססו על מכלולים של ג'יפ (מישהו אמר תעשיות רכב נצרת?) מייצרת רכבי כביש שטח אמיתיים זה שנים, למרות שבעולם שלדות סולם והילוכי כוח הופכים נדירים משנה לשנה. מכיוון שמדובר בחברה קטנה יחסית, סאנגיונג לא ממש ממהרת להשיק דגם חדש מדי שנה ובכל מקרה, היצע הדגמים שלה מצומצם להפליא וכולל מכונית מנהלים אחת, הצ'יירמן, מיניוואן ענקי ומוזר (הרודיוס) ומספר רכבים בעלי הנעה כפולה. משום שכך, הצגה של סאנגיונג חדשה אינה עיניין של מה בכך.

לקראת תערוכת פריז, שתיפתח רשמית בשבוע הבא מציגה סאנגיונג קונספט חדש- liv 2- ראשי תיבות של limitless interface vehicle (רכב בעל ממשק בלתי מוגבל), אב טיפוס של הדגם שאמור להחליף בשנה הבאה את הרקסטון, אחד מרכבי השטח האמיתיים הבודדים שמשווקים בישראל עם שלדת סולם והילוך כוח. ה- liv 2 מצויד במנוע טורבו דיזל שמוכר לנו היטב מהרקסטון, בנפח 2.2 ליטרים, שעבר כמה שדרוגים כדי להתאים לתקנות זיהום יורו 6 – ולצידו יוצג גם מנוע בנזין בעל הזרקה ישירה ומגדש טורבו בנפח 2.0 ליטרים.

סאנגיונג אינה מפרטת עוד מידע רב אודות ה- liv 2, פרט לעובדה שהוא מצויד במספר מערכות בטיחות. לנו נשאר רק לקוות שסאנגיונג לא תצטרף לעדר היצרניות שמוותרות על מאפיינים של רכב שטח אמיתי לטובת מראה קרבי בלבד.