מאת: ניר בן זקן
גרסאות הסטיישן של וולוו פופולאריות למדי באירופה ובארה"ב, אבל בישראל מאז ימי ה-240, תצורת מרכב אלה נדחקו לשוליים עד שהיבואן המקומי הפסיק בשיווקן הסדיר מזה שלוש שנים. אבל כעת נראה שיש סיכוי לראות את הסטיישן בחזרה באולמות התצוגה המקומיים, בעקבות חשיפתה של גרסת קרוס קאונטרי ל-V60 (גרסת סטיישן ל-S60) בתערוכת לוס אנג'לס שתפתח את שעריה בשבוע הבא.
כחלק מהאסטרטגיה של וולוו להציע את כל מרכבי הסטיישן (גם ה-V90 העתידית) בגרסת פנאי שטח ובדומה לגרסאות אוולרואד של אודי, אוולטראק של פולקסוואגן וכמובן אאוטבק של סובארו, גם הקרוס קאונטרי נבדלת מגרסה הרגילה בחזות קרבית יותר הכוללת גריל רשת, בתי גלגל מודגשים במגני פלסטיק שחורים, חישוקי 18" או 19" ייחודים וצמד מפלטים מלבניים הממוקמים בתוך הפגוש האחורי כדי להקטין את פגיעותם.
עיקר השוני הוא במיתלים המגביהים את המרכב ב-6.5 ס"מ לכדי מרווח גחון מכובד של 21 ס"מ ובשילוב בקרת ירידה במורד כחלק מהציוד הסטנדרטי האמורה להעניק יכולת גבוהה גם מחוץ לכבישים מושלגים. בארה"ב, אחד משווקי היעד הגדולים, תשווק הקרוס קאונטרי עם מנוע T5 הוותיק, 2.5 ליטר 5 צילינדרים המפיק 250 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית עם שישה יחסים והנעה כפולה קבועה מסוג האלדקס דור 5.
באירופה לעומת זאת (וגם אצלנו באם היבואן יחליט לשווקה) היא תוצע עם סדרת המנועים המודולאריים Drive-E של החברה בנפח 2.0 ליטר ובהספקים של בין 181 ל-225 כ"ס בדיזל ו-190 עד 245 כ"ס בבנזין ובשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסים והנעה קדמית או כפולה.