שבת , 27 אפריל 2024
פולסטאר 3 מתחיל יצור בסין כשברגע החברה מגייסת מיליארד דולרים בהלוואות כדי להשאיר את האורות דולקים. צילום: פולסטאר

פולסטאר ניצלת ברגע האחרון


 

רוני נאק

יצרנית המכוניות החשמליות הסינית-שבדית Polestar נאחזת עתה בגלגל הצלה של 950 מיליון דולר לאחר שמותג הפרימיום-חשמלי המתקשה איבד את התמיכה של וולוו – המולידה שלו.

פולסטאר, שבעבר אף כונתה "הטסלה של אירופה", הודיעה ביום רביעי כי קבלה הלוואה לשלוש שנים מקונסורציום של 12 בנקים הכוללים את HSBC, Standard Chartered ו-BNP Paribas. ההלוואה תיתן ליצרנית שבבעלות ג'ילי הסינית (מדוע ג'ילי לא הזרימה בעצמה את הכספים האלה? נשאלת השאלה) מרחב נשימה נחוץ בניסיון שלא להיות הפסדית בשנת הכספים הבאה. Polestar אמרה בעבר שהיא צריכה 1.3 מיליארד דולר כדי להגיע לנקודה הזו, כלומר שהיא תצטרך לגייס 350 מיליון דולר נוספים.

הרובוטים בצ'אנגדו כבר עומלים על היצור של פולסטאר 3. האם זה יהיה רב המכר שיציל את המותג הסיני-שוודי? צילום: פולסטאר

 

• מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס

בנוסף לבעיות מבית, מתמודדת פולסטאר גם עם האטה במכירות של רכב חשמלי בעולם ותחרות מוגברת מצד מותגים סיניים בעלי תג מחיר נמוך ותמיכה ממשלתית-סינית גבוהה.

ההודעה על קבלת ההלוואה מגיעה זמן קצר לאחר שוולוו הודיעה כי תפסיק לממן את פולסטאר ותדלל את אחזקותיה בחברה מ-48% ל-18%. ההחלטה בוולוו התקבלה לאחר שפולסטאר לא עמדה ביעדי מפתח. פולסטאר התחייבה לספק 70,000 מכוניות ב-2023 – יעד שכבר ירד מ-80,000 – אבל בנובמבר אמרה שהיא תצליח למכור רק 60,000.

מהצד של ג'ילי אמר דניאל לי, מנכ"ל ג'ילי אחזקות, שענקית הרכב הסינית תספק "תמיכה תפעולית וכספית מלאה" והבטיח שיקח חלק בסבבי גיוס הון עתידיים.

פולסטאר מיוצגת בישראל על ידי מאיר חברה לרכב שהיא גם היבואנית של וולוו.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 5 =