יום שישי , 4 אוקטובר 2024
מהיום אימרו KGM. רקסטון מעודכן החל ב-260 אלפי שקלים. צילום: KGM

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

רוני נאק

יבואנית הרכב טלקאר (קיה, סרס ועתה גם KGM) מודיעה על שינוי מיתוג לסאנגיונג, המחליף את שמו ל-KGM. מיתוג מחדש שהוא תולדה של שינויי הבעלות על יצרנית הרכב הדרום קוריאנית .

אחרי תקופה משברית ארוכה, בה סאנגיונג נאבקה לשרוד ואף החליפה ידיים כמה פעמים, טלקר מדווחת כי עתה תזרח השמש על "עידן חדש של חדשנות והתרחבות בשוק העולמי. השינוי הזה מסמל רענון של חזון המותג עם התמקדות בדור הבא של פתרונות ניידות ושילוב טכנולוגיות מתקדמות כמו חשמול, נהיגה אוטונומית ובינה מלאכותית".

מהיום אימרו KGM. רקסטון מעודכן החל ב-260 אלפי שקלים. יש מסך גדול. צילום: KGM

 

• מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון

לסאנגיונג מורשת ארוכה על פני 70 שנות פעילות. אם כי המיקוד ברכבים פנאי-שטח ושרד ואי-שיווק ביפן ובצפון אמריקה הגבילו את נפח המכירות. החברה נוסדה בשם Ha Dong-Hwan Automobile Manufacturing בינואר 1954, לפני ששינתה את שמה ל-Dong-A Motors בשנת 1977 ובשנת 1988, המותג הפך לחברת SsangYong Motors. בשנת 1997 דייהו רכשה אחזקות ושליטה אבל מהירה למכור את יצרנית הרכב אחרי שבעצמה דייהו נכנסה לקשיים ונרכשה על ידי GM. בשלהי 2004 SAIC הסינית רכשה 51% ממניות החברה – אבל חיכוכים בלתי פוסקים בין הבעלים הסיניים לכוח העבודה הקוריאני יצרו הפסדים של עשרות מיליוני דולרים. המשבר הכלכלי העולמי ב-2008 הביאה את החברה לכינוס נכסים. הסינים ניסו לפטר אלפי עובדים ואלו התבצרו במפעל ואף הגיעו להפגנות אלימות ביותר. בהמשך אותה שנה, אולי כדרך לתת לעובדים להירגע, הממשל הקוריאני תבע את SAIC על הפרת תקנות החברה ואת חוקי קוריאה. האשמה הייתה גניבה של קינן טכנולוגיות שפותחו על ידי סאנגיונג בעזרת מימון ממשלת דרום-קוריאה. הבאה בשרשת הבעלים היא מהינדרה ההודית שב-2011 רכשה את החברה ב-463 מיליון דולרים בלבד.

בשנת 2022 נרכשה סאנגיונג על ידי KG Global, אחרי שבית המשפט החליט שהיא זו אשר תחלץ את החברה הקוריאנית מפשיטת הרגל.  במרץ 2023 המותג החליף את שמו ל-KGM באופן רשמי.

 

רקסטון מעודכן

הרקסטון המעודכן מתוכנן עבור סגנון חיים פעיל, הודות למרחב הנוח, 7 מקומות הישיבה, יכולות השטח הגבוהות והבטיחות המעולה. מתיחת הפנים של הרקסטון כוללת עדכון לעיצוב הפנים של הרכב, יחידת פיקוד בעיצוב חדש למערכת בקרת האקלים, מסך מולטימדיה גדול ואיכותי יותר ועוד. מערכת המולטימדיה החדשה ברקסטון כוללת מסך בגודל 12.3 אינץ' (במקום מסך בגודל 8 אינץ' לפני העדכון) ברזולוציה גבוהה ובעיצוב עדכני עם תמיכה בשיקוף סלולרי Apple Carplay ו  Android Auto וכולל גם מצלמה אחורית איכותית.

חטיבת הינע שקטה ועוצמתית

יחידת ההנעה (היחידה בהיצע) מוכרת לנו היטב מנוע טורבו דיזל 4 ציל' בנפח 2.2 ל', עם תפוקה של 202 כ"ס ומומנט מרבי של 45 קג"מ. לתיבת ההילוכים האוטומטית 8 הילוכים ומיוצרת על ידי Hyundai Transys – אותה תיבה שנמצאת גם בדגמי היוקרה של ג'נסיס.

צריכת הדלק הרשמית (משולבת) היא כ- 8.5 ל'/100 ק"מ (WLTP) וההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 10.7 שניות.

הרקסטון מצויד בהנעה לכל הגלגלים כוח המנוע מועבר באופן קבוע לגלגלים האחוריים, וניתן לשלב את ההנעה לגלגלים הקדמיים בעזרת בורר אלקטרוני (לא ידית קטנה). תיבת העברה מאפשרת בחירה בין יחס העברה גבוה או נמוך, בהתאם לתנאי השטח.

בנוסף, לשמחת אנשי השטח, הרקסטון המעודכן כולל כסטנדרט נעילת דיפרנציאל אחורי אוטומטי.

הרקסטון הוא בין האחרונים (לצד לנד קרוזר) שעדיין מבוסס על שלדת סולם חזקה המעניקה פלטפורמת גרירה מוצקה, עם כושר גרירה מקסימלי של 3,000 ק"ג. מערכת בקרת נגרר חדשה (TSC) המשפרת את יציבות הנהיגה על ידי איתור וייצוב אוטומטי של תנועות סבסוב ונדנוד של הנגרר המחובר לרכב.

בטיחות

מערכות הבטיחות המתקדמות בדגם EX כוללות התראת התנגשות קדמית ובלימה אוט' (כולל זיהוי הולכי רגל), התראה למניעת סטיה מנתיב, זיהוי תמרורי תנועה, התראת עירנות נהג, 9 כריות אוויר ועוד.

רמת אבזור פרימיום מוסיפה תיקון היגוי אקטיבי ושמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכבים ב"שטח מת", כולל מניעת מעבר נתיב, בלימה אוט' בנסיעה לאחור, התראת פתיחת דלק אחורית לנתיב לא פנוי ועוד

 עדי דומב, מנהל השיווק והמכירות של חברת טלקאר יבואנית KGM לישראל: "אנחנו שמחים להשיק את הרקסטון המעודכן אשר משלב יכולות שטח גבוהות, תא נוסעים גדול ומרווח, מערכות בטיחות מתקדמות ורמות אבזור גבוהות לחווית נהיגה בכביש ובשטח. אנו מאמינים כי הרקסטון ימשיך לתת מענה ללקוחותינו הפרטיים, למשטרה ולכוחות הביטחון."

מחירים

KGM רקסטון ברמת אבזור EX ועם 7 מושבים  – 259,900 ש"ח

KGM רקסטון ברמת אבזור PREMIUM עם 7 מושבים – 299,900 ש"ח

Check Also

FOTON אחריות ל-8 שנים או 300 אלף ק"מ

הטנדר החשמלי הראשון בישראל זוכה לארכת אחריות משמעותית. FOTON במהלך לחיזוק האמון בדגמים החשמליים שמגיעים לישראל

2 comments

  1. רכב שטח אמיתי זה כנראה שלא? ואם אני טועה ניתן להתקין ברכב שכזה קיט הגבהה? נמכר עם צמיגי כבש או חצי חצי?
    שאלה מתבקשת- הוא יותר ג'יפי מפורסטר או פחות? (-:

    • יש קיט הגבהה, מגיע עם צמיגי כביש. עם יותר יכולת בשטח מפורסטר (יש LOW, נעילה אחורית, סרן חי מאחור ושלדת סולם)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *