יום שישי , 19 אפריל 2024
מונית יונדאי IX35 מימנית בפריז - בקרוב תופעה רחבה יותר. צילום: יונדאי
מונית יונדאי IX35 מימנית בפריז - בקרוב תופעה רחבה יותר. צילום: יונדאי

וידאו: מימן למונית פריזאית


תומר הדר

ג'ו לה טקסי, סה סה וי? ובכן, ג'ו לה טקסי, נהג המונית הצרפתי הידוע משירה של ונסה פרדי נוסע כיום על מימן. ועוד משהו חשוב: במקום לנסוע על פיז'ו עתיקה עם מנוע 1.9 ישן ומטרטר, ג'ו נוסע על יונדאי IX35. כידוע, עיריית פריז הודיעה על איסור הדרגתי על שימוש ברכבי דיזל בעיר – ויונדאי מיהרה להציע פתרון לבירה הצרפתית ולנהגי המוניות, בדמות גרסת המימן של יונדאי IX35, שצינור המפלט שלה פולט טיפות מים לכל היותר, במקום ענני חלקיקים מזהמים.

מונית יונדאי IX35 מימנית בפריז - בקרוב תופעה רחבה יותר. צילום: יונדאי
מונית יונדאי IX35 מימנית בפריז – בקרוב תופעה רחבה יותר. צילום: יונדאי

דברו איתנו על יונדאי טוסון

ביקרנו במפעל יונדאי בקוריאה

במסגרת זו חתמה יונדאי (שמפעילה כבר מוניות מימן בדנמארק) על מזכר הבנות עם STEP הצרפתית – סטארט אפ העוסק בין היתר בהזמנת מוניות – שבמסגרתו תספק יונדאי 60 מוניות IX35  בעלות הנעת מימן. 60 המוניות יצטרפו ל-5 מוניות יונדאי מונעות מימן שהחלו לנסוע בפריז בשנת 2015 במסגרת ניסוי מצומצם – שניכר שמבחינת יונדאי הצליח.

כיום נוסעות ברחובות פריז כ-17 אלף מוניות שפולטות בממוצע 135 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר ונוסעות כ-100 אלף קילומטר בשנה. המשמעות היא ש-60 מוניות יונדאי יחסכו כ-800 טון של פחמן דו חמצני באוויר הפריזאי. ליונדאי IX35 המימנית יש טווח נסיעה מכובד של 954 קילומטרים על מיכל מימן אחד ומנועה מפיק 136 כוחות סוס. ואצלנו? חחח…נו טוב עוד מעט תוצג משפחתית IONIQ – פרטים בהמשך.

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × 4 =