תומר הדר
אם יש לכם טויוטה לנד קרוזר חדשה מהניילון, עם צבע לבן פנינה, כיסאות עור ומערכת מולטימדיה אז באמת כל הכבוד, אנחנו מקנאים ומאחלים לכם סט אולדמנים מתחת לכרית, אבל בינינו, זה לא לנדקרוזר. זה פראדו. תתכופפו מקדימה ותראו, אין סרן חי מקדימה. זה לא מיוצר באראקו. זה פראדו. נקודה. אז מה זה כן לנד קרוזר? אה הא!

• למה טויוטה לנד קרוזר לא יורד במחירון?
• מחפשים כמהין עם טויוטה לנד קרוזר
זה לנד קרוזר, כמו שאנחנו אוהבים ורואים לפעמים בירדן, או במצרים, במצב תחזוקתי מחריד בדרך כלל. לטויוטה לנד קרוזר אמיתי, שימו לב, קוראים FJ. לא FJ שאתם מכירים, יבוא אישי מארצות הברית עם מנוע V6, אלא הדבר העתיק והטוב: קפיצי עלים, סרנים חיים, הגה שעושה כוח, ידית הילוכים באורך של מטאטא. הבעיה עם טויוטהFJ הישנים והטובים היא שאין הרבה כאלה, ולכן כשאחד טוב באמת מגיע, הוא הולך בדרך כלל לסדנאות שיודעות היטב מה לעשות איתו כמו אייקון האמריקאית, או FJ COMPANY , שמתמחה, במפתיע, ברסטורציות ללנד קרוזר FJ. ואם מדובר בגרסה באמת נדירה- FJ45A (כלומר נושא גייסות) אז בכלל מדובר בשמחה כפולה.

טויוטה לנד קרוזרFJ הזה אינו "סתם" FJ- יש לו היסטוריה: הוא החל את דרכו כרכב צבאי, בצבא קולומביה. המשיך כרכב שירות באוניברסיטה דרום אמריקאית עלומת שם, ולאחר מכן אפילו שירת ארגוני צדקה בדרום אמריקה, עדות לחוסנו הבלתי רגיל של הכלי. ולאחר החלפת עוד כמה ידיים – הוא הגיע ל-FJ COMPANY שאנשיה הפרידו באהבה את המרכב משלדת הסולם, שיפצו, סתמו חורים, גירשו חלודות, החליפו את כל התאורה בתאורת LED וגם החליפו את הקנבס המתפורר בויניל.

חדי עין יבחינו ש"חוטר" ההילוכים נעלם וכעת בין המושבים שוכנת תיבה אוטומטית, שמשודכת למנוע דיזל מודרני, של טויוטה כמובן. הטרנספר כמובן נשאר, לטובת הקונה המאושר שירד, אינשאללה, לשטח. המתלים צנועים יחסית: קפיצים ובולמים של אולדמן שמגביהים את הקרוזר שני אינץ' צנועים, שהרי לא מדובר כאן במכונה ללוחמת סלעים, אלא לגיחות מהנות בשבילים. אנחנו מבינים ומפרגנים לקונה המאושר ולא מקללים אותו בכלל עמוק עמוק בלב. שיתחדש.