ניר בן זקן
מתיחת הפנים של טויוטה ראב 4 נחתה בישראל, 10 חודשים לאחר שהוצגה לראשונה בתערוכת ניו יורק. השינוי הויזואלי הוא בחזית עם פגוש קדמי גבוה וגדול מבעבר ויחידות תאורה צרות ומשולבות לד. תא הנוסעים שודרג בכל הגרסאות עם מסך תצוגה בגודל 4.2" במרכז לוח השעונים, מערכת Toyota Touch 2 עם מסך מגע בגודל 7" הכולל מצלמת רוורס (6.1" בדגם הקודם ורק בגרסת פרימיום הבכירה) ושימוש בדיפונים רכים מבעבר. מערכות בטיחות כמו מערכת מצלמות היקפית, התראה על סטייה מנתיב ועל שמירת מרחק, זיהוי שלטים ובקרת שיוט אדפטיבית לא מוצעים אפילו כאופציה. שינויים בוצעו גם במערכת המיתלים וההגה החשמלי האמורים לשפר נוחות נסיעה והתנהגות הכביש.
החדשה המרכזית היא הצטרפות גרסה היברידית בעלת יחידת הנעה המוכרת מהקאמרי ומשלבת בין מנוע 2.5 ליטר למנוע חשמלי עם תפוקה משולבת של 200 כ"ס. בהמשך שרשרת הכוח נמצאת תיבת הילוכים רציפה והנעה לגלגלים הקדמיים בלבד (בגולה הגרסה ההיברידית משווקת גם עם הנעה כפולה). הביצועים טובים למדי; 8.3 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש (2.4 שניות פחות מגרסת 2.0 ליטר המוכרת) מחד ונתוני צריכה רשמיים של 19.6 ק"מ לליטר בממוצע מאידך. הגרסה ההיברידית ממוקמת בקבוצת הזיהום 3, שני רק למיצובישי אאוטלנדר PHAV שממוקם בקבוצת הזיהום 2.
מחירי הראב 4 נותרו ללא שינוי; 170 אלף שקלים ל-GLI הבסיסי, 180 אלף שקלים ל"פרימיום" (שנייהם עם מנוע 2.0 ליטר 152 כ"ס והנעה כפולה) ו-190 אלף שקלים לגרסה ההיברידית.