שבת , 13 אפריל 2024
מבחן דרכים סיטרואן C4X. שילוב יוצא דופן של רכב פנאי, פאסטבק וסדאן. עם מנוע דיזל היא נפלאה. צילום: רונן טופלברג

מבחן דרכים סיטרואן C4 X דיזל

רוני נאק

לא ג'יפון אבל בטח שלא פרייבט, C4 X מגישה את האופי המיוחד של ה-C4  אבל באריזה יוצאת דופן בעלת אמביאנס של פנאי, עם לא מעט יתרונות יחסיים וכמות נכבדה של טכנולוגיה.

מתחת למכ"מ

ולא בצדק אם אתם שואלים אותי. כי אחרי מיכל וחצי של סולר משובח, מדובר לטעמי באחת המכוניות המתאימות ביותר למי שנוסע הרבה ורחוק על הכבישים השבורים של ישראל. בואו נתחיל.

מבחן דרכים סיטרואן C4X. המראה המותגי ייחודי ועשיר בתאורת LED קדמית ומצויד בחבילת בטיחות אקטיבית יעילה. צילום: רוני נאק

בסיס הגלגלים הוא 267 ס"מ שזה מציב את הסיטרואן בסגמנט C הקומפקטי.  על אותה פלטפורמת EMP1 הנהדרת של PSA. תצורת המרכב היא "מיזוג של פאסטבק עם סדאן 4 דלתות ו-SUV". אפשר להתווכח על זה, אבל לפחות בעיניי המראה הוא ייחודי ודי מצא חן. אותו עיצוב כולל אלמנטים קבועים מעולם ה-SUV כמו מיגוני סף, בתי גלגלים ותחתית פגושים מושחרים, חישוקי גלגלים גדולים ומרווח גחון של כמעט 160 מ"מ. בחצי העליון תגלו מרכב שהוא הרבה יותר מאשר C4 עם בגאז' אלא בעל זהות משלו ועם חיבור זורם והרמוני לזנב ולתא המטען שבנפח עצום של 510ל'.

מבחן דרכים סיטרואן C4X. קוקפיט דיגיטלי מלא עם דגש על המידע בתצוגה העילית, אפשרויות קונפיגורציה של לוח המחוונים וממשק קארפליי/אנדרואיד אלחוטי. המושבים הקדמיים מעולים. צילום: רונן טופלברג

ואם לענות על השאלה שאתם בדיוק חושבים עליה אבל עוד לא שאלתם. התשובה היא כן. הסיטרואן C4 X כוללת את חבילת המתלים המתקדמת של היצרן ואלו מגובים גם במושבים רכים המשלימים את קונספט הנוחות העילית שסיטרואן אימצה כנקודת חוזקה מסורתית על מתחרותיה.

• מבחן דרכים סיטרואן C4

בתוך הרכב תמצאו קוקפיט דיגיטלי מלא. יש לוח מחוונים קטן, 5.5 אינץ', עליו מוצג באופן מינימאליסי המידע ההכרחי ומחשב דרך. לצידו מסך 10 אינץ' אינטראקטיבי עם קישוריות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו המתחברים אלחוטית למי שיש מכשיר תואם או בעזרת כבל USB למי שלא. סיטרואן הקדישה תשומת לב רבה לתצוגה העילית שעליה מוקרן רוב המידע השימושי ביותר לנהג. מהירות, מידע של בקרת השיוט, אזהרות שונות ואפילו הוראות ניווט למשתמשי אנדרואיד. בהקשר הניווט נציין כי קיים ניווט מקורי של סיטרואן במערכת עם עדכוני זמן אמת מבית TOMTOM.

מבחן דרכים סיטרואן C4X. מושב אחורי מרווח ביותר, יש שקע כוח ופתח מיזוג כמו גם מסעד יד נפתח ופתח גישה לתא המטען. צילום: רונן טופלברג

המושבים תואמים את קונספט הנוחות של סיטרואן המשלבים במבנה שלהם ספוגים בעלי צפיפות משתנה כדי לספק רמת נוחות גבוהה. חלל הפנים מרווח וגם מאחור יש מרחב נדיב לרגליים ולראש וכניסה דרך מפתן דלת גדול. מאחור גם תמצאו פתח מיזוג ושקט טעינה USB.

חבילת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה, עמעם אורות אוטומטי, בלימת חירום אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ויכולת לאמץ את המהירות שעליהם, ניטור שטח מת ועוד.

מבחן דרכים סיטרואן C4X. מנוע חזק וחסכוני. דיזל עם 130 כ"ס ו-31 קג"מ יחד עם ת"ה בעלת 8 הילוכים עם צריכת דלק של 5 ל' ל-100 ק"מ. צילום: רוני נאק

מתוך המבחר של מערכות ההנעה בחרנו דווקא בגרסת הדיזל. זו לטעמי מפרגנת באופן הטוב ביותר לקונספט הנוחות של הרכב הזה. זאת, לצד טווח הנסיעה האדיר שמגיע עם מנוע הדיזל, אפשר בהחלט לנצל את ה"רגליים הארוכות" של הרכב הזה. את המנוע אתם מכירים היטב: טורבו-דיזל בנפח 1.5ל' עם תפוקה של 130 כ"ס ו-31 קג"מ. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. יש שלושה מצבי נהיגה וצריכת הדלק הרשמית עומדת על 5 ל' ל-100 ק"מ. עם מיכל של 50 ליטרים אפשר בהחלט להגיע ל-900 ק"מ ויותר בין תדלוקים.

חשוב לציין כי כל גרסאות ההנעה מצויידות באותה חבילת אבזור – shine וכי המחיר של גרסת הדיזל שלנו עומד על 169 אלף שקלים.

מבחן דרכים סיטרואן C4X. יחידות תאורה LED גם מאחור לצד שמשות כהות, חישוקי 18 אינץ' ואנטנת כריש. צילום: רוני נאק

נהיגה

ובכן. זהו מקרה קלאסי שבו מה שכתוב על האריזה זה בדיוק מה שתקבלו. נוחות הנסיעה בהחלט שיוצאת דופן. בטח בסגמנט הזה ואפילו ברמה של רכב סלון ממותגי הפרימיום הטובים ביותר. זה לא רק הבידוד מן הכביש אלא גם בידוד הרעשים ורעשי המנוע, נהדר ועל פני כל טווח המהירויות. רעשי דיזל? אין כלל בתא הנוסעים. מן החוץ המנוע נוכח אבל לא באופן שיטריד את מי שברכב.

אני אוהב מנועי דיזל בזכות המומנט הרב וצריכת הדלק הזעומה – המנוע הזה אינו חריג ומאפשר לנהוג בקצב שבו אתם רגילים לנהוג ולעשות זאת עם מזגן מלא, ורדיו על פול. חרדת טווח? לא מכיר את התופעה הזו. עוצמת המיזוג טובה מאד, והדרך עוברת חולפת מתחת לחישוקי ה-18 אינץ' בזרימה כיפית וחסרת מאמץ בסל"ד הנמוך של הדיזל.

מבחן דרכים סיטרואן C4X. התנהגות הכביש היא טובה ובטוחה אבל צריך להתרגל לזויות הגלגול. צילום: רונן טופלברג

בתוך העיר תהנו מנוחות נסיעה נהדרת, ויכולת להשתחל בקלות לכל חניה, חבילת אבזור נוחות נהדרת עם מפתח חכם, גג שמש (אופציה בגרסאות הבנזין והחשמל), פנסי LED  מלאים לפנים ומאחור וכמובן מצלמת חניה עם פסי הנחיה אקטיביים.

מחוץ לעיר בקרת השיוט האדפטיבית מורידה מאד מהעומס על הנהג. בניגוד ללא מעט מהמערכות המקבילות ממותגי סין – כאן מערכות הסיוע האקטיביות לנהג פועלות באופן צפוי, עקבי ורפטטיבי. בין אם זה הסייען לשמירת הנתיב או תיקון הסטיה מהנתיב והאופן שבו בקרת השיוט פועלת והיעילות של קורא התמרורים. פשוט נהדר.

מבחן דרכים סיטרואן C4X. לתא המטען נפח אדיר של 510ל' – הפתח אליו מעט צר ויכול היה להיות נוח הרבה יותר אילו השמשה האחורית הייתה עולה עם הדלת. צילום: רוני נאק

מה פחות?

הייתי שמח אילו דלת תא המטען הייתה נפתחת יחד עם השמשה האחורית (כמו באוקטביה) – זה היה מאפשר גישה נוחה יותר לתא המטען הגדול. הצד הפחות נחמד של המתלים הרכים הוא תנועה עמוקה וזוויות גלגול בפניות תחת עומס. הרכב לא עושה משהו לא נכון אבל עד שהוא יורד ונשען על המתלים נוצר גלגול מורגש וזה עשוי להטריד עד שמכירים את הרכב.

מבחן דרכים סיטרואן C4X. נוחות עירונית ובינעירונית מצוינת. צילום: רונן טופלברג

סיכום

נוסעים הרבה? נוסעים רחוק? נוחות חשובה לכם ואתם מחפשים מכונית שתעבוד איתכם כדי להוריד מעומס הנהיגה? אנו מציעים לכם לבדוק היטב את הסיטרואן C4 X  החדשה. עם תג מחיר סביר, חבילת אבזור נוחות ובטיחות נהדרת וגיבוי של 5 שנות אחריות – יש מצב שמצאנו את הרכב הבא שלכם.

מבחן דרכים סיטרואן C4X. שילוב יוצא דופן של רכב פנאי, פאסטבק וסדאן. שימושיות גבוהה ו-5 שנות אחריות. צילום: רוני נאק

Check Also

ORA מרחיבה את ההיצע

ספורט סדאן רטרו-קופה שהיא גם הומאז' לדגמי הקלאסיות של אירופה. ORA ממשיכה בקו העיצוב יוצא הדופן ומשיקה בישראל את ה-07. המחיר מתחיל ב-195 אלפי שקלים

3 comments

  1. יקר מאד מאד
    אין לו יתרון צריכת דלק מול אוקטביה 1 ליור טורבו בנזין
    ירידת ערך גבוהה בוודאות
    לא מעט צרות עם הדיזל. החלפת מיכל אורחאה כל 5 שניפ לכך הפחות
    אם שפר מזלכם פעם 1 באחריות בעלות של 5000 שח ויותר
    גג 150000 ואף פחות
    רכב פחות מרווח מאוקטביה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 + eight =