יום שלישי , 19 מרץ 2024

טיול אופניים סינגל בארי

מדור הטיולים בחסות יונדאי

מהרגע ששמעתי את המשפט: "צ'מע. יש בדרום סינגל חדש" זה מיד משך את תשומת ליבי. והאמת שידעתי על מה אותו טיפוס מדבר כי רק זמן קצר לפני כן הברזתי מאירוע הפתיחה הרשמי של הסינגל. כך, הגעתי רדוף רגשות אשם לסינגל הנפלא הזה בפעם הראשונה. הצצתי ונדלקתי. ועכשיו הגיע תורכם. במדור הזה, אנו תרים את הארץ אחר פינות חמד ושבילים. בעזרת יונדאי אנו מוצאים מקומות שכבר שכחנו או שהם רחוקים מדי לגיחה חד-יומית קצרה. הפעם חזרנו לבארי – מראשוני הסינגלים המסודרים של קק"ל בישראל. וכמו סינגלים אזוריים רבים אחרים גם כאן מגיע הקרדיט ליוזמה ולעבודה הקשה לתושבים המקומיים – שכמובן רוכבי אופניים המה – על שהעניקו לקהילת הרוכבים בישראל מסלול כה עשיר, מהנה ומאתגר.

טיול אופניים בסינגל בארי. תחילת המסלול בנוף בתרונות פתוח וזורם. היכונו לשינויי גובה מהירים ולפתיחה נמרצת של יום הרכיבה. צילום: רוני נאק
טיול אופניים בסינגל בארי. תחילת המסלול בנוף בתרונות פתוח וזורם. היכונו לשינויי גובה מהירים ולפתיחה נמרצת של יום הרכיבה. צילום: רוני נאק

אז איך מגיעים? פשוט מאד. שימוש ב-WAZE את השם "קיבוץ בארי". או לחילופין סעו דרומה על כביש 4 עד שנגמר בצומת יד מרדכי. פנו שמאלה לעבר שדרות ואחרי שדרות פנו ימינה לכפר עזה. אחרי קפה ומאפה בזגפרדו שבתחנת הדלק של כפר עזה אתם מגיעים לככר גדולה בה את "יוצאים ביציאה השניה" ומיד אחרי בצומת הבאה פונים ימינה לכביש 232 עד לכניסה לקיבוץ בארי. פנו ימינה ואחרי כ-300 מטרים תראו לול נמוך מימינכם זה "למדווש" נקודת המפגש, ההתארגנות והסיום של הסינגל.


View beeri bike in a larger map

המסלול המתואר כאן מסומן בשטח בחצים אדומים והוא הארוך והמאתגר במקום. לפני כמה שנים נוסף "לופ צפוני" שאותו לא כללנו בהקפה כאן – אבל הוא מומלץ בכל פה. חלקו הראשון עובר בנוף פתוח ומבותר, אחרי סדרה של מורדות ופיתולים נהדרים נטפס מעט ונכנס לגיא שהולך ומעמיק בסדרה של עיקולים מענגים. כאן תוכלו לאתגר את העומץ שלכם ואת רמת האחיזה של הצמיגים בפניות הרבות. אחרי ככר רחבה (בה תמצאו את הפיצול ללופ הצפוני) השביל עובר לעליה קלה בגיא נוסף שהולך ומצר עד שיוצא – אחרי טיפוס תלול – לבארי הישנה ולמגדל השמירה מחורר הכדורים שנותר ממנה.

הנוף שוב נפתח למורד מקסים וזורם עד לערוץ הנחל ובמקביל לכביש הבטון שהבריטים סללו בימי מלחמת העולם הראשונה מנמל עזה לימ"ח עצום שאת שרידיו אנו רואים בדמות עשרות מחפורות במקום. טיפוס קצר ותלול מביא אותנו למתחם של מכרות הגופרית.  צמיגי האופניים מרימים אבק לאוויר וזה מלא בריח החזק והאופייני לחומר היסוד הזה אשר נכרה כאן על-ידי הבריטים ועם זיעת אפם של פועלים עזתים. השביל מעביר אותנו בין שרידי המחצבה למחפורות ואחרי שנחצה את כביש הבטון נעבור בטיסה על סוללת עפר ונצלול במורד הכביש השבור לערוץ המוצל בעצי אקליפטוס של נחל שעתארתא (באמת! זה השם!). הקצב מהיר, והשביל מסומן היטב וזורם נהדר. נצא מעצי האקליפטוס מול ערוץ נחל מבותר ועמוק – נחל הבשור. זה החלק הנמוך ביותר גיאוגראפית בלופ הזה. ומכאן מתחילים בטיפוס מתון בחזרה לבארי.

טיול אופניים סינגל בארי. הקטע המקסים של נחל שעתארתא. מורד מתון ורציף מאפשר קצב מהיר בין עצי אקליפטוס. צילום: רוני נאק
טיול אופניים סינגל בארי. הקטע המקסים של נחל שעתארתא. מורד מתון ורציף מאפשר קצב מהיר בין עצי אקליפטוס. צילום: רוני נאק

השביל לוקח אותנו במקביל לערוץ הבשור – מזרחה. נחלוף על פני בארות ו"שכונות" של ציפורים אשר יצרו להן קינים באלפי חורים בקירות הערוץ. נפרד מהערוץ בסכר קטן ונשוב לנוף יער האקליפטוסים של יער בארי – די קרוב לחניון רעים ונחל גרר. בעונה הנכונה האיזור הזה שופע כלניות, העשב ירוק ופעמים רבות גם מים זורמים בעליזות בערוצים. הפעם, בתחילת יולי, הערוצים יבשים ובכל זאת אי אפשר שלא להתרשם מהכמות העצומה של הבארות ב"דרך המים" שבפארק. נעזוב את החורש ונצא לשביל בין שדות רחבי ידיים של הקיבוץ וזה, בעוד סדרה מענגת של צלילות, פיתולים וטיפוסים חדים, יחזירנו לבארי ולנקודת הסיום בלמדווש.

Check Also

נחל לבן וחולות עגור

מסלול המאתגר את הסימביוזה בין הרוכב לאופניים החשמליים שלו. 51 קילומטרים של דיונות עצומות, מרחבים אדירים וטבע פראי. טיול אופניים נחל לבן וחולות עגור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen − seven =