יום שישי , 19 אפריל 2024
קונספט טנדר רנו אלסקן. הבסיס הוא מטנדר ניסאן נבארה בעוד שהעיצוב אירופאי ונאה. צילום: רנו
קונספט טנדר רנו אלסקן. הבסיס הוא מטנדר ניסאן נבארה בעוד שהעיצוב אירופאי ונאה. צילום: רנו

טנדר רנו אלסקן

ניר בן זקן

חטיבת המסחריות של רנו זוכה לפופולאריות גבוהה למדי; בשוק הביתי המאסטר והקנגו הם להיטי מכירות ולאחרונה הם זוכים לביקושים ערים מחוץ לגבולות היבשת הישנה בשווקי צפון אפריקה ובדרום אמריקה. כעת רנו מתכוונת להרחיב את היצע דגמי החטיבה המסחרית עם האלסקן קונספט, טנדר שיתבסס על ניסאן נבארה החדש שהוצג לא מכבר.

בשונה מהמקובל בקטגוריה, עיצוב הטנדר הצרפתי בולט וייחודי כחלק מהאסטרטגיה של רנו להציע שילוב בין "סוס עבודה" לאמצע השבוע ורכב פנאי לסוף השבוע. יחידות התאורה הקדמיות משולבות לד ומזכירות את אלה של ריינג' רובר, גריל רשת גדול בגימור ניקל, מכסה מנוע גבוהה עם תפיחות שריריות, בתי הגלגלים מודגשים ומכילים חישוקי ענק בקוטר 21". עוד בנמצא צמד פסים לקשירת ציוד לאורך סף הארגז, שלושה תאים דקורטיביים בתא המטען לאכסון ציוד ואוהל עם מיטה זוגית על הגג.

קונספט טנדר רנו אלסקן. הבסיס הוא מטנדר ניסאן נבארה בעוד שהעיצוב אירופאי ונאה. צילום: רנו
קונספט טנדר רנו אלסקן. הבסיס הוא מטנדר ניסאן נבארה בעוד שהעיצוב אירופאי ונאה. צילום: רנו

בדומה לנבארה מתחת לעיצוב המרהיב שלדת סולם קשיחה עם מיתלים נפרדים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי עם קפיצי סליל מאחור האמורים לתרום לשיפור נוחות הנסיעה בשונה ממרבית הטנדרים העושים שימוש בקפיצי עלים קשוחים לטובת העמסת מטענים כבדים. על ההנעה יופקד מנוע בנפח 2.3 ליטר בשתי רמות הספק; טורבו דיזל עם 160 כ"ס או טווין טורבו דיזל עם 190 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסים או אוטומטית עם שבעה הילוכים.

קונספט טנדר רנו אלסקן. הבסיס הוא מטנדר ניסאן נבארה בעוד שהעיצוב אירופאי ונאה. צילום: רנו
קונספט טנדר רנו אלסקן. הבסיס הוא מטנדר ניסאן נבארה בעוד שהעיצוב אירופאי ונאה. צילום: רנו

האלסקן קונספט יוצג בתערוכת פרנקפורט בעוד גרסת הייצור הסופי צפויה להיחשף רק בקיץ הבא.

Check Also

ללא הסוואה. כך נראה הטנדר של BYD

עם חתימת אור המזכירה את הטנדרים של פורד. הפיקאפ 4X4 החשמלי של BYD נתפס ללא הסוואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 − 3 =