יום חמישי , 28 מרץ 2024
הונדה HR-V. דור חדש לקרוסאובר הוותיק של הונדה. הבסיס הוא הונדה ג'אז עם מנוע 1.5ל' ו-130 סוסים. צילום: הונדה
הונדה HR-V. דור חדש לקרוסאובר הוותיק של הונדה. הבסיס הוא הונדה ג'אז עם מנוע 1.5ל' ו-130 סוסים. צילום: הונדה

השקה הונדה HR-V

  • דור שני לדגם
  • על בסיס פלטפורמה של ג'אז חדש
  • בנזין 1.5ל' מפיק 130 כ"ס
  • תיבת הילוכים רציפה CVT
  • הנעה כפולה ב-2016

רוני נאק

150,000 יחידות. זה הכל. זו כמות ה-HR-V שהונדה מכרה בשוק האירופאי בין השנים 99' ל-06'. וזה מספר מספיק קטן כדי שבהנהלת הונדה יחליטו לחסל את הדגם החביב-אך-מוזר אשר היום אנו יודעים שהקדים את זמנו.

כמעט עשור חלף מאז והטעמים השתנו מאד. מה שבעבר הייתה נישה זעירה, הפכה ללהיט היסטרי אשר שואב אליו לקוחות מקבוצות רכב רבות אחרות. וגם ליצרני הרכב זה משתלם (ואפילו מאד). הנוסחה אומרת: "קחו פלטפורמה של קבוצה B, יצקו עליה מרכב של רכב שטח, שימו על המדף עם תג מחיר של קבוצה C". כך למשל אפשר למכור מכונית של 85 אלף שקלים ב-130 אלפים. נחמד לא?

הונדה HR-V. דור חדש לקרוסאובר הוותיק של הונדה. תוספת "שרירים" ועיבוי לעיצוב המוכר של ג'אז. צילום: הונדה
הונדה HR-V. דור חדש לקרוסאובר הוותיק של הונדה. תוספת "שרירים" ועיבוי לעיצוב המוכר של ג'אז. צילום: הונדה

HR-V 2.0

הונדה, אשר עדיין בתהליך התאוששות מרצף האסונות של 2008, הייתה חייבת לשלוף שפן מהכובע ולמשוך אליה לקוחות ממותגי רכב אחרים וקבוצות רכב גבוהות יותר. והרי יש לה נוסחה מנצחת אשר שוכבת במגירה כבר עשור. ה-HR-V החדש מתבסס כמו קודמו על פלטפורמה של מכונית סופר-מיני, במקרה של 2015 מדובר בזו של ההונדה ג'אז אשר הושקה גם היא לאחרונה בשוק האירופאי. עם בסיס גלגלים של 261 ס"מ יש הרבה מה לבנות בסגמנט הזה, והונדה יצרה מה שלדבריה הוא שילוב בין "צללית של קופה לקשיחות של רכב שטח".

ויש ל-HR-V מראה בהחלט יוצא דופן ואגרסיבי בתוך הקבוצה הזו. ניפוח המרכב בולט לעין, קווי כוח יוצרים מכסה מנוע בולבוסי ומותניים רחבים. קצת כמו ג'אז שננעלה במכון כשר ופירקה את כל המשקולות. חישוקי גלגלים גדולים בקוטר 18 אינץ' (חבילת איבזור. אצלנו עם 17 או 16 אינץ'), מעבירים את המסר גם כן ודיפוני פלסטיק שחורים לכל היקף תחתית המרכב חותמים את הנוסחה הקלאסית של "איך צריך להיראות רכב פנאי". מצא חן בעיניי הפתרון של ידית הדלת האחורית המשולבת בחלון הצד (אה-לה אלפא רומאו). פתרון שיוצר גם חיבור קוגניטיבי לסיוויק הצ'בק שנהנית מאותו סידור עיצובי.

הונדה HR-V. דור חדש לקרוסאובר הוותיק של הונדה. לא העיצוב הרב-ממדי של הונדה סיוויק ובכל זאת נראה טוב, נהיר וקריא. מיקום חומרי הדיפון השונים - נו טוב...שונה! צילום: הונדה
הונדה HR-V. דור חדש לקרוסאובר הוותיק של הונדה. לא העיצוב הרב-ממדי של הונדה סיוויק ובכל זאת נראה טוב, נהיר וקריא. מיקום חומרי הדיפון השונים – נו טוב…שונה! צילום: הונדה

גם תא הנהג יוצא דופן. לצד עיצוב חכם ומקורי מאד – המון פתחי מיזוג שממוקמים חכם, תצוגה נהירה, קונסולה מרכזית מבוססת מגע ועוד הברקות, בחירה החומרים ומיקומם לא נהירה לי. שילוב של משטחים קשים היכן שלא ציפיתי, ודווקא הרכים והנעימים למגע באזורים נגישים פחות. בעין זה נראה טוב, המגע משאיר רושם אחר. הקונסולה המרכזית נוטה מעט לכיוון הנהג, וזה תחום בתוך "קוקפיט" שמעצבי חלל הפנים יצרו במיוחד על ידי הרמת הפאנל שבין הנהג לנוסע כמעט לגובה המרפק. אין כאן "תעלה" לדרייבשאפט – אין גל הנע – זה נטו עיצוב אשר מנסה לשמור על המיקוד לנהג של הונדה אבל גם מנסה ליצור חלל פנים של רכב קטן שלא יהיה מחניק. דיכוטומי למדי.

הונדה HR-V. ניכר המאמץ ליצור תחושת פרימיום עם משטחים מבריקים, ואיבזור כמו בלם חניה חשמלי ועוד. צילום: הונדה
הונדה HR-V. ניכר המאמץ ליצור תחושת פרימיום עם משטחים מבריקים, ואיבזור כמו בלם חניה חשמלי ועוד. צילום: הונדה

מאחור תמצאו את המושבים המתקפלים של הונדה (מאג'יק סיטס) אשר מאפשרים גם נשיאת מטען בגובה מהרצפה עד לתקרה. זאת בנוסף לתא מטען בנפח 470 ליטרים – משמעותי מאד למכונית בקבוצה הזו. הגישה דרך דלת מתרוממת ומפתן נמוך ומאד רחב – הושקעה כאן מחשבה ורואים את התוצאות.

הונדה HR-V. רק הונדה מסוגלת ליצור תא מטען שמוסיף למקדם העליזות של רכב פנאי כמו HRV החדש. צילום: הונדה
הונדה HR-V. רק הונדה מסוגלת ליצור תא מטען שמוסיף למקדם העליזות של רכב פנאי כמו HRV החדש. צילום: הונדה

בעת ההשקה הוצגו שני מנועים: דיזל 1.6ל' עם 120 כ"ס ו-30 קג"מ ובנזין 1.5ל' עם תפוקה של 130 כ"ס ו-15.5 קג"מ. כאשר עבורנו מנוע הבנזין הוא הרלוונטי. שני המנועים הללו הם חדשים מסדרת earth dreams של הונדה. למנוע הבנזין הרמה ותזמון שסתומים משתנה וגם הזרקת דלק ישירה. שיא ההספק מגיע ב-6,600 סל"ד ושיא המומנט 2000 סל"ד נמוך יותר. העברת הכוח נסמכת על תיבת הילוכים רציפה, אשר ניתנת גם ל"העברה" בעזרת משוטים בגב ההגה. ניהול התיבה הוא כזה שיידמה תיבת הילוכים מרובת הילוכים (נגיד…DSG) כמו שהקהל האירופאי אוהב. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.8 שניות ופליטת המזהמים היא 120 גק"מ. הנעה כפולה? לא בינתיים. רק במהלך 2016.

הונדה HR-V. איכות הנסיעה היא על הצד המוצק. פחות נעים בעיר אבל מאד נחמד בכביש המהיר ובפיתולים. צילום: הונדה
הונדה HR-V. איכות הנסיעה היא על הצד המוצק. פחות נעים בעיר אבל מאד נחמד בכביש המהיר ובפיתולים. צילום: הונדה

נהיגה

מאחרי ההגה תרגישו מיד בבית. אם אתם כבר לקוחות של הונדה. המיתוג, גלגל ההגה, המנופים – כולם מוכרים. בסיס המושב מעט קצר וחסרה תמיכה לרגליים, אבל למעט זאת תנוחת הנהיגה טובה ונעימה. הראות החוצה מופרעת מעט על ידי קורה A, והחיבוק של תא הנהג את הנהג יוצר תחושה של אינטימיות ובטחון.

[pro_ad_display_adzone id="83"]

מטרים ראשונים בפאתי ליסבון ואנו מנווטים בתוך תנועה עירונית צפופה. מערכת הניווט של המולטימדיה שולחת פקודות ברצף של בקר אוויר אבל החיווי נהדר וגם אם מתבלבלים התיקון מהיר ויעיל. ההגה קל מאד, כמעט נטול התנגדות או מרכוז. וזה משדר כלפי הרכב כולו אשר גולש, ספק שט ברחובות העיר.

הונדה HR-V. הונדה בחרה במנוע חסכוני וסביבתי. לא בטוח שזו הייתה הבחירה הנכונה בתוך הקשר של קרוסאובר שצריך גם שתיהיה לו שמחת חיים דינאמית. צילום: הונדה
הונדה HR-V. הונדה בחרה במנוע חסכוני וסביבתי. לא בטוח שזו הייתה הבחירה הנכונה בתוך הקשר של קרוסאובר שצריך גם שתיהיה לו שמחת חיים דינאמית. צילום: הונדה

תאוצות מהירות וחדות מלוות בעליית סל"ד ורעש מנוע נוכח למדי. לא בדיוק החוויה שהבטיחו לנו בפרזנטציה. בידוד הרעשים לא מושלם ולצד עמל המנוע אפשר לשמוע גם רחש מכביש מחוספס ואת משב הרוח מעל 120 קמ"ש.

שיוט בכביש פתוח נעים למדי. ריסון המרכב במהירות גבוהה מצוין – מה שמסביר את הנוקשות בעיר – והסל"ד של המנוע נמוך וחסכוני בדלק בעיקר בזכות יחסי ההעברה הארוכים של ה-CVT. לפי היצרן אפשר להגיע כמעט ל-20 קילומטרים לליטר – לטעמנו אפשרי רק בנהיגה מודעת במיוחד.

הונדה HR-V. יש ב-HR-V את השלדה, המתלים והבלמים כדי להיות מהנה ובעיקר בטוחה בכבישים מתפתלים. צילום: הונדה
הונדה HR-V. יש ב-HR-V את השלדה, המתלים והבלמים כדי להיות מהנה ובעיקר בטוחה בכבישים מתפתלים. צילום: הונדה

מבחן רכב הונדה CR-V

5 אופנועי רטרו מדהימים שתוכלו לקנות היום

הונדה לא וויתרה לגמרי גם על הצד הדינאמי והיא כיילה את השלדה של הג'אז באופן כזה שייתן ל-HR-v ניהוג חד, מדויק, מינימום של תת-היגוי ותגובות ניטראליות של השלדה. וכך, על כביש הררי מתפתל, כשרגל ימין דבוקה לרצפה, דילג HR-V מפיתול לעיקול עם זווית גלגול לא מוגזמות, שליטה וריסון מצוינים של המרכב ותגובות נכונות של השלדה בהעברת משקל כמו זו שקוראת כשמרימים את הרגל מהמצערת. אהבנו את הורדת ההילוכים של התיבה בעת בלימה, אהבנו גם את זה שהיא נשארת בהילוך נמוך אם התעכבנו ביציאה לעקיפה – וממש לא אהבנו את ההגה נטול התחושה והקל מדי, אשר אלחש את החגיגה – כמו לאכול סושי עם כפפות אגרוף.

הונדה HR-V. קבלו את מפתן ההעמסה הנוח ביותר בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. נמוך, רחב מאד, ועם גישה ישירה לתא המטען. יאללה תעמיס! צילום: הונדה
הונדה HR-V. קבלו את מפתן ההעמסה הנוח ביותר בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. נמוך, רחב מאד, ועם גישה ישירה לתא המטען. יאללה תעמיס! צילום: הונדה

סיכום

הונדה HR-V בגלגולו החדש מחזיק בכל הקלפים להצליח. יש לו מראה נהדר, הוא מצויד בקישוריות מלאה ושיקוף לסמארטפונים ועם חישוקי סגסוגת וקריצה של פנסי LED. הוא נופל באיזורים שהיום, האמת תיאמר, חשובים פחות כמו משוב מההיגוי או יחידת הנעה חסרת מחץ. במחיר הנכון HR-V יכול להיות דומיננטי אצלנו, אבל הפעם יהיו לו מתחרים חזקים מאד מיפן, קוריאה ואירופה.

Check Also

ניסאן והונדה שוקלים להכנס יחד תחת שמיכה חשמלית

תחרות יוצרת מצוינות. הלחץ שענקיות סין מפעילה על שוקי אסיה מדרבן את ניסאן והונדה לשתף פעולה כדי להוזיל את עלויות הפיתוח של רכב חשמלי ולחזור להיות תחרותיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − nine =