לא ברור מדוע לקח ליצרני הספורט-על כל כך הרבה זמן להבין את מלוא הפוטנציאל שטמון ב-SUV ממותג, אבל באיחור רב מהצלחתו האדירה של פורשה קאיין, אנו עתידים להישטף בגל של רכבי פנאי ממותגים אקזוטיים.
ראשונה להגיב הייתה מזראטי, שבעקבות השתלטות פיאט על קרייזלר מיהרה להציג את הקובאנג – רכב פנאי אקסקלוסיבי על בסיס ג'יפ גרנד צ'ירוקי. לאחר מכן החלו להתרוצץ שמועות על SUV של בנטלי וכעת אנו מתבשרים כי גם למבורגיני תצטרף לקלחת.
זו אינה טבילת השטח הראשונה של יצרן האקזוטיקה האיטלקית, כמובן, והוותיקים בינינו עוד זוכרים את ה-LM002 האגדי, רכב שטח קשוח ורבוע מ-1985 שלא זכה להצלחה מסחרית – אך מככב עד היום בחלומותיהם הרטובים של עכברי שטח רבים. בניגוד ל-LM, הדור החדש יזכה לבסיס קרבי פחות, וכמו האחות העתידית מבית בנטלי יעשה שימוש בפלטפורמת אודי Q7 הבא. אנשי אודי מלחששים שבניגוד לאח ה"עממי", האחיות היוקרתיות יעברו דיאטה רצינית ואמורות לשקול פחות מ-2,000 ק"ג.
הלחישה הזו מגיעה קצת יותר משנה אחרי לחישה אחרת בה אודי רמזה על תכנית להשתמש דווקא ב-Q5 כבסיס ל-SUV קומפקטי שימותג למבורגיני ב-2013. מותר לציין שתכנית זו לא התממשה – לפחות לא בשלב הזה.
כמו ב-LM, גם הפעם תעשה למבורגיני שימוש ביחידת כוח ממכונית ספורט-על של החברה, אך הפעם לא יהיה זה V12, אלא מנוע ה-V10 5.2 ל' המשמש את הגאייארדו (560 כ"ס), בגרסה מוחלשת הספק ומוגברת מומנט. ברוח הזמן, תוצג ככל הנראה גם גרסה היברידית שתשלב בין מנוע הבנזין האמור למנוע חשמלי ומארז סוללות ליתיום-איון.
הרכב יוצג כקונספט בתערוכת בייג'ינג באפריל 2012 וצפוי – במיטב מסורת למבורגיני – להפגין עיצוב דרמטי עם אזכורים לאסטוק, קונספט סדאן של החברה מ-2008 שנמצא גם הוא בכוונת לקראת ייצור.