רוני נאק
זמן קצר בלבד אחרי הודעתה על חבילות שדרוג וטכנולוגיית נהיגה אוטונומית לריינג' רובר, מודיעה לנד רובר הבריטית על שדרוג מקיף לריינג' רובר ספורט. השדרוג כולל הצגת מנוע חדש, טכנולוגיית נהיגה סמי-אוטונומית וגם שדרוג לפנים הרכב.

ריינג' רובר ספורט יקבל מנוע חדש, מפתיע בקוטנו: מדובר במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים בלבד, מספרים מעט צנועים בשביל ריינג' רובר. המנוע, שמופיע גם אצל ריינג' רובר איווק ובלנד רובר דיסקברי ספורט מפיק 240 כוחות סוס מכובדים ביותר ומאפשר לריינג' רובר ספורט לזנק מ0- ל-100 קמ"ש תוך שמונה שניות. לצד מנוע הדיזל יוכלו הלקוחות להתנחם גם במנוע בנזין חדש עבור הריינג' רובר – בנפח 3.0 ליטרים עם סופרצ'ארג'ר. את המנוע הזה פגשנו לראשונה בשבוע שעבר בפייסליפט שעבר הריינג' רובר- מדובר במנוע אשר מפיק 340 כוחות סוס ומזניק את הריינג' ספורט ל- 100 קמ"ש תוך 7.1 שניות.

לצד המנועים החדשים-לנד רובר מציגה בריינג' רובר ספורט בפעם הראשונה מאפיינים של נהיגה אוטונומית, שכוללים מערכת סיוע לגרירה שמחנה את הרכב כאשר הוא סוחב נגרר, ללא מגע יד אדם, מערכת אשר מתריעה בפני הנהג על עצמים שנמצאים בנקודות המתות שבצידי הריינג' ספורט וגם מערכת מגביל מהירות חכם, כלומר כזו שמסוגלת למדוד את מהירות הרכב שנוסע לפני הריינג' רובר ספורט – ולהתאים אליה את מהירותו.

כנהוג בלנד רובר, אי אפשר בלי שטח, גם אם מדובר בריינג' רובר ספורט בעל אוריינטציית כביש. לכן בלנד רובר מוסיפים ל-2017 בקרת זינוק לשטח חלק, כמו גם שדרוג למערכת בקרת היציבות שכולל עוד תכניות נסיעה בשטח. בנוסף, גם הפנים עבר שדרוג וקיבל מסך מגע מפוצל בגודל 10 אינץ'. הריינג' רובר ספורט המחודש יגיע לישראל בשנה הבאה.
