שבת , 27 אפריל 2024
חשיפה של עדכוני ג'יפ רנגלר נועדה לסגור את הפער לתעשייה ובעיקר לפורד ברונקו. צילום: JEEP

עדכון מאכזב ג'יפ רנגלר

רוני נאק

JEEP העולמית חושפת מתיחת פנים ועדכון שש שנים אחרי שדור ה-JL הגיע לשווקים. מרבית העידכון הוא קוסמטי ונועד לסגור את הפער שנוצר עם ההגעה של הפורד ברונקו לשבילי ארה"ב ובגדול יותר הצעידה קדימה של תעשיית הרכב כולה.

• כל דגמי JEEP במסירה מהירה וללא מקדמה!

מדוע מנוע ה-2.0ל' טורבו לא טוב ברנגלר?

מימין לשמאל: סהרה, רוביקון 4XE, רוביקון 392 ושם משמאל ברחוק הוויליס. צילום: JEEP

מן החוץ ההבדלים מינוריים (כי מי יעז לעשות שינוי ראדיקאלי ברב מכר ואייקון מוטורי) וכוללים גריל קדמי קטן יותר שיהיה קל להסרה והחלפה ועיצוב שונה לחישוקי הגלגלים בכל הגרסאות. עיקר השינוי קיים בתוך הקבינה שם בכל הגרסאות יש דשבורד חדש עם מסך מולטימדיה 12.3 אינץ' וממשק UCONNECT5 מעודכן ואלחוטי מלא לאנדרואיד וקארפליי. לוח המחוונים עדיין משלב חוגות אנאלוגיות שבמרכזן צד מידע רב-תכליתי. 

מי שזוכר את הביצוע הכושל של הרנגלר במבחני הריסוק מקבל את מנת הציפרקלס שלו עם ההודעה של ג'יפ כי נעשו חיזוקים במרכב ונוספו כריות אוויר מסוג ווילון לנוסעים שמאחור. עוד עדכון חשוב, יחסית, נמצא בגרסת רוביקון המקבלת סרן אחורי צף. המשמעות היא כי מטלת נשיאת המשקל יורדת לגמרי מהציריות (מוטלת על הסרן עצמו) ואלה חדשות טובות במישור העמידות, יכולת הגרירה המשופרת ולמי שמתכנן להרכיב גלגלים גדולים יותר. בהקשר הזה נציין כי מפרט הרוביקון יכלול גם כננת וורן מקורית ותת גרסה שלו אף מגיע מהבית עם צמיגי 35 אינץ' שמנמנים.

חשיפה של עדכוני ג'יפ רנגלר נועדה לסגור את הפער לתעשייה ובעיקר לפורד ברונקו. קוקפיט מעודכן בכל הגרסאות. צילום: JEEP

בתחום מערכות ההנעה אין בשורות כלל. מנוע ה-2.0ל' טורבו (שנחטף באישון בוקר מאלפא רומיאו משטובה) הוא עדיין הבסיסי שבהיצע, הפנטסטאר 3.6ל' הוותיק-מאד גם הוא נוכח כמו גם ה-392 האדיר שמד הדלק שבו מתחרה עם מד הסל"ד. יחידות הפלאג-אין הייבריד – 4Xe בשפת JEEP – נוכחות גם כן ומתרחבות לרמת אבזור נמוכה יותר אחרי שהיו נוכחות רק ברמות רוביקון ו-סהרה המהודרת. בנוסף יש גם יציאת כוח עם הספק של 3.6 קו"ט להפעלת מכשירי חשמל בבוש.

חשיפה של עדכוני ג'יפ רנגלר נועדה לסגור את הפער לתעשייה ובעיקר לפורד ברונקו. גרסת וויליס הופכת למעניינת מאד. צילום: JEEP

בין חבילות האבזור השונות קיימת גם חבילת סאונד (סהרה היי אלטיטיוד) שכוללת חומרי בידוד רעש מעובים, שטיחים עבים יותר ושמשה קדמית אקוסטית. למי שחושב שג'יפ רנגלר זה רעיון טוב לדיילי.

אז למה אני חושב שזה מאכזב? מכיוון שמעבר לסגירת פערים אין כאן בשורה אמיתית (למעט אולי גרסת וויליס המגיעה סטנדרטית עם 33 אינץ', נעילת דיפ' אחורית ומיגוני סף) מול פורד ברונקו המציע חבילות שטח מוקשחות כבר ברמות אבזור בסיסיות (בארה"ב). אבל עיקר האנטי-קליימקס מגיע מהעדרו של מנוע ההוריקן החדש. אפילו לא מילה או רמז ואפילו שהמנוע כבר קיים ומשווק בוואגוניר. זהו 3.0ל' כפול-מגדשים עם תפוקות של 400 או 510 כ"ס שבקלות יכול להחליף את הפנטסטאר המיושן וגם את ה-392 שמימלא עתיד להיות מוחלף.

חשיפה של עדכוני ג'יפ רנגלר נועדה לסגור את הפער לתעשייה ובעיקר לפורד ברונקו. אף מילה על הגלדיאטור. צילום: רוני נאק

עוד פיל בחדר הוא JEEP גלדיאטור. שבסופו של דבר הוא רנגלר מאורך ועם ארגז ואם יצא לכם לנהוג בו אתם כבר בטח יודעים שהפנטסטאר מרגיש די חלש בהקשר שלו. הדיזלים שירדו מההיצע לגמרי כבר לא רלוונטיים ואילו ההוריקן היה בפוטנציאל יכול לעשות בגלדיאטור עבודה יפה.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 − 14 =