רוני נאק
מאזדה הציגה בתערוכת בייג'ין את רכב הפנאי שטח החדש שלה CX-4 מאמץ כמובן את קונספט "סקייאקטיב" ההוליסטי – לאמור: מנוע חסכוני, בשיתוף תיבת הילוכים מכויילת חסכנות יחד עם מרכב/שלדה מחומרים קלים. כל זה כדי לשפר ביצועים אבל בעיקר לצמצם פליטת מזהמים. גם קונספט העיצוב KUDO שכה בולט בדור האחרון של מאזדה מקבל בכאן ביטוי ויוצר צללית אשר לפי מאזדה מזכירה מכונית קופה. נו טוב…
מאזדה CX-4 מצויידת בהנעה כפולה – i-ACTIVE ומסוגלת לפי יוצריה להתמודד עם מגוון רחב של דרכים וכבישים בזכות מרווח גחון כשל SUV והנעה לכל הגלגלים. וכן הם הכניסו גם זום זום ו-ג'ינבה אייטי לתוך ההודעה לעיתונות – כדי לספר לכם שעם כל הנ"ל יש למכונית גם יכולת דינאמית מלהיבה.
קצת נתונים: אורך 463 ס"מ, בסיס הגלגלים 270 ס"מ, היצע המנועים עומד על 2.0 ל' ו-2.5ל' בנזין (150 ו-180 כ"ס) ולתיבת ההילוכים האוטומטית או הידנית 6 יחסי העברה. יש מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות וקישוריות מלאה (אוף קורס).
מאזדה CX-4 מיוצרת בסין ותתחיל להיות משווקת שם כבר ביוני הקרוב.