יום שישי , 29 מרץ 2024
מאזדה CX-3. אצלנו בקיץ 2015 ומתבססת על המאזדה 2 החדשה. צילום: מאזדה
מאזדה CX-3. אצלנו בקיץ 2015 ומתבססת על המאזדה 2 החדשה. צילום: מאזדה

מאזדה – CX3 נחשף

כתב: ניר בן זקן
סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים, המבוססים על דגמי סופר מיני ומציעים עיצב מסוקס ותנוחת ישיבה גבוהה ושולטת, הפכו בשנים האחרונות לפרה החולבת של תעשיית הרכב. זכות הראשונים שמורה לניסאן ג'וק מ-2010, אבל כיום כל יצרן חייב קרוסאובר באולם התצוגה והבלעדיות של ניסאן בארבע השנים האחרונות נקטע עם הופעתם של שברולט טראקס/אופל מוקה, רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008 וסוזוקי קרוסאובר.

[pro_ad_display_adzone id="79"]

כעת גם מאזדה רוצה חלק בעוגה ורק 4 חודשים לאחר שהושקה ה-2 החדשה, היצרן מירושימה מציג את גרסת הקרוסאובר, ה-CX3 בתערוכת לוס אנג'לס.
האח קטן ל-CX5 הפופולארי שומר במובהק על הקשר המשפחתי בכל הקשור לעיצוב החיצוני. סבכה קדמית בצורת פה, פנסים קדמיים משלובי לד משוכים אחורנית קו חלונות המשתפל מעלה ואחוריים תפוחים עם צמד מפלטים ואנטנת זנב כריש גדולה מדגישים יותר מתמיד את פילוסופיית העיצוב המותגית. ב-CX3 ניכרת גם ההשקעה להקנות לו מראה קשוח של רכב פנאי בזכות פסי הגנה שחורים ומודגשים בצדי המרכב, בפגושים ובעיקר בבתי הגלגלים המכילים חישוקים גדולים בקוטר 18".

מאזדה CX-3. אצלנו בקיץ 2015 ומתבססת על המאזדה 2 החדשה. צילום: מאזדה
מאזדה CX-3. אצלנו בקיץ 2015 ומתבססת על המאזדה 2 החדשה. צילום: מאזדה

ה-CX3 מתבסס על פלטפורמת ה-2 וחולק בסיס גלגלים זהה של 257 ס"מ בעוד עם אורך/רוחב/גובה של 155/176.5/427.5 ס"מ הוא מוסיף 21.5 ס"מ בין הפגושים, 7 ס"מ לרוחב ו-5.5 ס"מ לגובה. בחזית ניתן למצוא את סדרת מנועי SkyActiv המוכרים של מאזדה, הרלוונטי לשוק המקומי יהיה ה-2.0 ליטר עם 165 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסים והנעה קדמית (או כפולה שככל הנראה לא תשווק בישראל) בעוד מנוע 1.5 ליטר עם 120 כ"ס צפוי להיות מוצע בהמשך.
תא הנוסעים מוכר מה-3 ומכיל ניחוחות ספורטיביים כמו שילוב צבעים וגימורים מגוונים, הגה קטן ובשרני בעל שלוש צלעות, לוח שעונים עם מד סל"ד גדול מרכז ותצוגה עילית אלקטרונית למד המהירות, קונסולה מרכזית נקייה מכפתורים עם מסך 7" הנשלט מחוגה בין המושבים ופתחי אוורור עגולים בצורת צינור פליטה של מטוס קרב.

מאזדה CX-3. אצלנו בקיץ 2015 ומתבססת על המאזדה 2 החדשה. צילום: מאזדה
מאזדה CX-3. אצלנו בקיץ 2015 ומתבססת על המאזדה 2 החדשה. צילום: מאזדה

מערכות בטיחות מתקדמות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת התנגשות עירונית, התראה על סטייה מנתיב ושטחים מתים יוצעו כאופציה.
ה-CX3 צפוי להגיע ארצה ב-2015 בשלב ראשון עם מנוע 2.0 ליטר והנעה קדמית. בנוסף הציגה מאזדה בלוס אנג'לס את מתיחת פנים מינורית ל-CX5 שעיקרה יחידות תאורה קדמיות ואחוריות חדשות ומשולבות לד, שדרוג בממשק השליטה שיבוצע מחוגה בדומה ל-3 ושיפור של כעשרה אחוזים בבידוד הרעשים לטענת החברה. ה-CX5 המחודש יחתים דרכון לקראת סוף קיץ 2015.

Check Also

טויוטה C-HR עכשיו גם פלאג-אין הייבריד

טויוטה מרחיבה את היצע גרסאות ה-C-HR עם מערכת הנעה פלאג-אין הייבריד חזקה המפיקה 220 כ"ס ומוסיפה לה חבילת אבזור עשירה יותר ויכולת דינאמית עדיפה

One comment

  1. ללא ספק מאזדה הופכת להיות היהלום היפני!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 2 =