יום ראשון , 3 דצמבר 2023

מאזראטי לשטח ב-2013!

עוד ועוד מידע מצטבר לכדי חדשות מבוססות למדי בדבר מזראטי לשטח; פיאט, בעלת הבית של קרייזלר (ובתוך כך חטיבת ג'יפ)  מתעתדת ככל הנראה להגשים רעיון ישן – לפחות מאז 2003… – של רכב שטח נושא לוגו יצרנית האקזוטיקה מזראטי, כתחרות לפרימיום-SUV מבית מרצדס, ב.מ.וו, פורשה, לקסוס, אינפיניטי ושות'. כבסיס תשמש פלטפורמת ג'יפ גראנד צ'ירוקי – שריד לשותפות עם דיימלר, הדומה לפלטפורמה עליה יושבים מרצדס GL, ML (בואריאציה מוארכת) ו-R-קלאס. המנוע יילקח מהמדף של מזראטי ויהיה ככל הנראה V8 בואריאציה כזו או אחרת אותו אנו מכירים כיום ממזראטי קוואטרופורטה (סדאן מפוארת) וגראן-טוריסמו (GT). הדגם במזראטי לשטח יהיה ללא ספק בהתנהגות הכביש הספורטיבית ומן הסתם בעיצוב, שיקבל השראה מיתר דגמי מזראטי. החברה האחות פרארי לא תרד לשטח, למרות שמועות עקשניות מזה שנים רבות, אך בהחלט ייתכן ונראה ואריאציה מוזלת מבית אלפא-רומיאו שתעזור בהחדרת המותג האיטלקי לארה"ב המתוכננת ל-2013. 

למעלה: למעלה: מזראטי קיובאנג (Kubang) קונספט מ-2003. הרעיו ןשל "מזראטי לשטח" אינו חדש אך עד כה טרם הבשיל לכדי מעשה.

למטה: ג'יפ גראנד צ'ירוקי 2011. המזראטי לשטח יתבסס עליו – המנוע יהיה כבר סיפור אחר, אקזוטי בהרבה… 

 

פיאט כבר היו בקטע הזה של רכבי שטח. הנה תזכורת בדמות ה-Campagnola שיוצרה בשני דורות עיקריים בין 1951 ל-1987 במגוון תצורות מרכב. הרוב סופק לצבא האיטלקי

ולא תאמינו, אבל גם לאלפא-רומיאו היתה חיית שטח, ועוד לפני פיאט; האלפא-רומיאו Matta יוצרה במשך שלוש שנים (1952-54) בשתי גרסאות – צבאית (AR51) ואזרחית (AR52) כאשר עיקר הייעוד היה צבאי. הוחלפה על-ידי הצבא האיטלקי בפיאט קמפניולה בעיקר בשל מורכבות יתר ותחזוקה מסובכת

Check Also

INEOS מתחילה יצור סדרתי של ה-Quartermaster

גרסת הטנדר 4X4 תא כפול של האינאוס גרנדיר מתחילה לרדת מקו היצור בצרפת. רכב השטח הקשוח הזוכה להצלחה מסחרית עולמית ממלא חלל שנוצר עם לכתו של לנד רובר דיפנדר. INEOS

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 + thirteen =